fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה מציגה: דִיאָלְנָא

לראשונה בישראל, תיערך בעיר חדרה תערוכת אומנות מסורתית יהודית מרוקאית | במסגרת התערוכה, תחת השם דִיאָלְנָא (משלנו), יציגו כ-40 אמנים מרוקאים מבית הספר לאמנות ושמירת המקצועות המסורתיים של יהודי צפון מרוקו, עבודות יד במגוון תחומים | התערוכה תיערך בין התאריכים 16-25.5 בהיכל אנרבוקס | הכניסה חופשית
דִיאָלְנָא | צילום באדיבות דוברות עיריית חדרה
דִיאָלְנָא | צילום באדיבות דוברות עיריית חדרה

לראשונה בישראל, ובברכת מלך מרוקו, תיערך בחדרה תערוכת אומנות מסורתית יהודית מרוקאית. התערוכה, תחת השם דִיאָלְנָא, ديالنا, Dialna (משלנו), תתקיים בהיכל האנרבוקס בחדרה בין התאריכים 16.5 ועד 25 לחודש (ערב חג שבועות).

במסגרת התערוכה, המתקיימת כאמור לראשונה בארץ, תגיע לישראל כמוסת הפולקלור והאומנות המרוקאית עם עשרות יצירות מעבודות יד מקוריות של כ-40 אמנים מבית הספר לאמנות ושמירת המקצועות המסורתיים של יהודי צפון מרוקו, שיציגו את העבודות בעצמם.

דִיאָלְנָא היא תערוכה ייחודית המשלבת יצירות קרמיקה, פיסול, ציור, גילוף, כלי נגינה ועוד מגוון אומנויות מהפסיפס התרבותי של יהודי מרוקו. בין היתר, מדובר בעבודות מתכת, צורפות, פסיפס, אריגה ועוד מגוון עבודות יד אותנטיות. מדובר בתערוכה המשלבת מסע אל תוך חוויית התרבות, הצבעים והצלילים של מרוקו, כאשר הכל אותנטי ומלא השראה מתוצרי אומנות מסורתיים מעשה ידיהם של מיטב האמנים המרוקאים.

הכניסה לתערוכה חופשית, ובכל ערב ייערכו בהיכל האנרבוקס מופעי תרבות. בין המופעים ניתן למצוא את להקת שפתיים, הזמרים נדב וליאור קקון, הזמר גבי שטרית, להקת צבעי מחול, הקונסרבטוריון העירוני חדרה וגם להקות פולקלור מקומיות ממרוקו שיגיעו עם המשלחת.

הרעיון לקיום תערוכה מהסוג הזה נולד לאחר ביקור של משלחת מחדרה בעיר פאס, השנייה בגודלה במרוקו, שידועה בקשר ההיסטורי החם שלה לעם היהודי (ממנה יצא גם הרמב"ם). המשלחת מחדרה, שיצאה בברכתו של ראש העיר בפועל, ניר בן חיים, התארחה בקבלת פנים מרגשת אצל ד"ר עבד א סאלם בקאלי, ראש עיריית פאס, בה נמצא בית הספר לאומנות מסורתית יהודית מרוקאית, שהאמנים שלו יציגו את העבודות בתערוכה. ראש עיריית פאס צפוי אף הוא להגיע לתערוכה בישראל.

ראש עיריית חדרה בפועל, ניר בן חיים: "אנו נרגשים לארח בחדרה תערוכה בה יציגו את יצירותיהם לראשונה בישראל אומנים ממרוקו. מדובר באירוע חוצה גבולות שמחבר בין שני העמים דרך התרבות והאומנות. אני מזמין את כולם להגיע לחדרה לתערוכה ייחודית, אותנטית ומלאת השראה, עם עשרות אומנים מרוקאים שיציגו עבודות יד מהפסיפס התרבותי המסורתי של יהדות מרוקו".

 

דִיאָלְנָא

ديالنا | Dialna

אומנות. יצירה. בית

התערוכה לאומנות מסורתית יהודית מרוקאית

 

16-25.5.23 | שעות פתיחה: ימים א-ה 11:00-21:00; יום ו' וערב חג: 11:00-18:00

היכל אנרבוקס חדרה, רח' משמר הגבול 5

דִיאָלְנָא | צילום באדיבות דוברות עיריית חדרה
דִיאָלְנָא | צילום באדיבות דוברות עיריית חדרה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות