fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עמותת "כנסת יצחק" טרם פינתה את המקלט והגן בשכונת שלמה

גן ילדים ומקלט ציבורי בשכונת שלמה המתחרדת הוסבו שלא כדין לשימושם הבלעדי של קבוצת חרדים תושבי השכונה לפני שנים, וחרף התראות מטעם העירייה המבנים המהווים נכסים עירוניים לא פונו. עיריית חדרה: "הנושא הועבר למחלקה המשפטית"
מתחם הגן והמקלט בשכונת שלמה
מתחם הגן והמקלט בשכונת שלמה

מבנה עירוני בשכונת שלמה, ששימש בעבר כגן ילדים חרדי, הפך לפני שנים אחדות ללא פעיל, עקב הוראתו של ראש הישיבה למשפחות חרדיות שלא לרשום את ילדיהם לגן. היעדר הרישום והפעילות אפשרו את השתלטות עמותת "כנסת יצחק" על השטח, שמתפרש על פני כשני דונמים. מלבד מבנה הגן, שהפך בינתיים למעין כולל עבור חרדים תושבי השכונה, נכללים במתחם גם שני קרוואנים שמשמשים כ"משרדי קהילה" אך בפועל מתקיימים בהם שיעורי תורה. אנשי הישיבה הסבו גם מקלט ציבורי שנמצא בסמוך לגן הילדים לשימושם.

לפני למעלה משנה, לאחר תלונות רבות ופרסומים בתקשורת המקומית, נשלחו מטעם עיריית חדרה שתי התראות בזו אחר זו לראש עמותת "כנסת יצחק" הרב יהושוע ארנברג, על שימוש שלא כדין בנכס עירוני. בהתראות הודגש כי העמותה נדרשת להסדיר את שימושה במבנים או להתפנות תוך 30 יום, אחרת הטיפול בעניין יועבר ללשכה המשפטית לשם נקיטת הליכי פינוי.

גן הילדים בשכונת שלמה. צילום: פרטי
גן הילדים בשכונת שלמה. צילום: פרטי

מאז נשלחה לעמותה ההתראה השנייה עברו קרוב לחמישה חודשים. הנושא טרם טופל והחרדים בשכונת שלמה עדיין ממשיכים ליהנות מהמבנים ללא הפרעה. זאת על רקע מחסור חמור במבני חינוך וצורך מתמיד במקלטים ציבוריים הפתוחים לקהל הרחב. עבור רוב הדיירים בשכונת שלמה, מקלטים אלו הם האפשרות היחידה בעת כוננות ביטחונית.

מעיריית חדרה נמסר: "עם היוודע השימוש של העמותה בנכס העירוני, שלחה העירייה לעמותת כנסת יצחק הודעת פינוי מהמבנה. לאחר שהדרישה לא מולאה, נשלחה התראה נוספת, וכשגם התראה זו לא נענתה, הועבר הנושא למחלקה המשפטית על מנת לטפל בפולשים בערכאות המשפטיות".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות