fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אז מה אם הם להט"בים, שר החינוך? גנדלמן מגיב לרב פרץ

יום הלימודים בבתי הספר בחדרה נפתח בערכי שיעור מיוחדים לקבלת האחר, בעקבות דברי השר על ילדי הקהילה הלהט"בית

 
הבוקר בבתי הספר בחדרה נפתח במערכי שיעור ייחודיים וערכיים לקבלת האחר, תחת המוטו של ראש העירייה צביקה גנדלמן: "ואהבת לרעך כמוך, גם אם הוא שונה ממך".
בעקבות דבריו הקשים של שר החינוך הרב רפי פרץ על ילדי הקהילה הלהט"בית, הנחה ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן את מנהלת מינהל חברה וקהילה ד"ר אסנת ספורטה ואת מנהל אגף החינוך שלומי דהן לפתוח את הבוקר בבתי הספר בשיח על הנושא.
בראיון שהתפרסם ביום שישי האחרון בעיתון "ידיעות אחרונות" עם שר החינוך רפי פרץ, הצליח השר לעורר סערה בעקבות מספר התבטאויות אומללות, שביניהן ובין ממלכתיות מינימלית המצופה מנבחר ציבור אין כל קשר. בין היתר, כשנשאל כיצד היה מגיב אם אחד מילדיו היה נולד עם נטייה מינית שונה, השיב השר, שאמור לשמש כמגדלור חינוכי ומוסרי עבור כלל ילדי ישראל: "ברוך השם הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה". הציטוט, שהפך לנפיץ במיוחד ברשתות החברתיות במהלך סוף השבוע, הכעיס במיוחד רבים, ביניהם גם את עיריית חדרה, שהעבירה מסר ברור לעומד בראשו של משרד החינוך: בחדרה מקבלים את האחר.
לדברי גנדלמן: "כחלק בלתי נפרד מהעשייה למען חינוך ילדי העיר, על המערכת לפעול לחיבור, שיוויון והכלה ללא הבדל דת, גזע ומין. קבלת האחר, פלורליזם וסולידריות חברתית, הם חלק מעולם הערכים שעל-פיהם אנו מחנכים את ילדי חדרה, כולל כמובן בנושא הקהילה הגאה. בכל נושא שאנו דנים בו עם ילדינו, אנו מקפידים לשים דגש על שיח ערכי ועל קבלת האחר. זו המשימה החינוכית שלנו, ובהתאם לכך הנחיתי את מנהלי מערכת החינוך העירונית לפתוח את הבוקר בבתי הספר ולהוביל מערכי שיעור ערכיים כאמור".
מנהל אגף החינוך בעירייה שלומי דהן העביר את דבריו של ראש העיר לכל מנהלי בתי הספר,  והוסיף כי, "בימים מורכבים אלה אנו נדרשים להמשיך להוביל מערכת חינוך תוך שמירה על עמוד שידרה ערכי ועל החוסן והסולידריות החברתית של מדינת ישראל. דבריו בסוף השבוע של שר החינוך דורשים מאתנו כאנשי חינוך, ללא קשר לעמדות פוליטיות, התייחסות ואמירה ברורה כלפי התלמידים".
יצוין כי עיריית חדרה נחשבת כמובילה וכפורצת דרך בתחום השירותים העירוניים שהיא מעניקה לקהילת הלהט"בים, בני נוער ובוגרים כאחד. העיריה מפעילה מערך עירוני למתן סיוע לבני הקהילה והוריהם להתמודד ולקבל סוגיות בזהות המינית, לייצר תחושת שייכות, להעצים, להניע מעורבות חברתית ולשלב בעשייה הקהילתית והעירונית.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות