fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם כדורגל הנשים באמת מרוויח יותר מהגברים?

מידע שפורסם לאחרונה מראה כי ההתאחדות כדורגל תקצבה את ליגת הנשים ביותר מ-5 מיליון שקלים, בעוד יתר הקבוצות בכל הליגות קיבלו 6.7 מיליון שקלים. לכל הפרטים
קבוצת כשרונות חדרה | צילום: עמוד הפייסבוק של הקבוצה
קבוצת כשרונות חדרה | צילום: עמוד הפייסבוק של הקבוצה

ליגת הנשים הגיעה לסיומה כבר לפני חודשיים כאשר ההתאחדות לכדורגל הודיעה על סיום מוקדם של העונה בשל התפשטות נגיף הקורונה.

למרות זאת, לאחרונה מתנהלים ויכוחים בין עסקני ההתאחדות סביב ההקצבות שהגיעו מהטוטו.

הסיבה: על פי חלק מהנתונים נראה כי קבוצות הנשים מקבלות סכומי כסף גבוהים יותר מקבוצות הגברים. על פי המידע שפורסם בשבוע שעבר נראה כי שמונה קבוצות בליגת העל נשים בכדורגל קיבלו בשנת 2019 ביחד הקצבות בסך של 5,049,969 שקל מהטוטו – כמעט כמו יתר הכסף שחולק ליתר קבוצות הכדורגל בארץ. 

14 קבוצות ליגת העל גברים, 16 קבוצות הליגה הלאומית, 32 קבוצות בליגה א', 64 קבוצות בליגות ב' ו-123 קבוצות בליגות ג' קיבלו יחד סך של 6,756,173 שקל. משמע שמונה קבוצות ליגת הנשים קיבלו כמעט אותו סדר גודל של הקצבות שנתיות כמו של 249 קבוצות הגברים בכל חמש הליגות. 

בין השאר דובר כי גורמים בכירים בקבוצות הגברים טענו כי מדובר בנתונים חסרי פרופורציות ולא שוויוניים. בעבר כבר הוגשה עתירה לבג"צ ובחודש נובמבר, לאחר החלטת ביניים של בית המשפט, שולשו ההקצבות לקבוצות הנשים בכל ענפי הכדור. כל קבוצות הנשים בכל סוגי הספורט הרוויחו מכך. זו לא העתירה הראשונה שהוגשה ובזכותה ספורט הנשים קיבל תוספת כספית. 

בכדורגל נשים מרבית השחקניות משחקות גם בקבוצת הנערות וגם בקבוצת הבוגרות, ובעבר היתה קבוצה בה שחקניות הסגל הבוגר שיחקו במדי הנערות וגם הילדות. בין השאר נודע כי קבוצת הנשים של מכבי כשרונות חדרה קיבלה 578,062 שקל, כולל 88,383 שקל הקצבה לנערות, ואילו בנות נתניה קיבלה 533,546 שקל, כולל הקצבה של 88,383 לנערות.

בקבוצת הנשים החדרתית זעמו על הפרסומים והגיבו בחריפות. יו"ר המועדון יעקב גלאם: "הרבה זמן לא נתקלתי בכותרת כזו טפשית. לא צריך להיות גאון בכדי להבין זאת וכל מי שמשתף פעולה עם הכותרת הזו משתף פעולה עם הטיפשות. באופן פשוט וברור מתקצבת המדינה קבוצת גברים בליגת העל בכ-7 מיליון שקלים היא תקצבה השנה קבוצת נשים ב600,000 שקלים, וגם זה נכון לעכשיו חד פעמי.

"למה זה דומה? בעל עסק שמעסיק שני עובדים: עובדת בשם טל מקבלת שכר של 8,000 שקלים והשני עובד בשם יוסי מקבל 5,400 שקלים אבל מה ההבדל ביניהם? יוסי מקבל גם  בונוס חודשי בסך של 100,000 שקלים. ומה פרסמו בעיתון? שטל מקבלת שכר יותר גבוה מיוסי. ממידע שנבדק נמצא שעל כל שקל שהושקע בספורט הנשים השקיעה המדינה 800,000 שקלים".

"כדורגל הנשים ימשיך להתפתח, לגדול ולהתרחב"

עוד נמסר בהודעה של גלאם: "כל סכום ההקצבות ניתן על בסיס אמות המידה שנקבעות על ידי ועדה ציבורית. הבעיה היא בכספים שמועברים לא על פי אמות המידה האלו.

העניין ההולך וגובר בכדורגל הנשים מדיר שינה מעיניהם של אלה המבקשים לשלוט במשאבים לטובת הסדר הישן המתעלם מחצי מאזרחי מדינת ישראל. בניגוד לקבוצות גברים אין לנו אפילו לא בעל שכר אחד שהוא לא חלק מהשחקניות או מהצוות המקצועי.

אנו לא מחזיקים רכבים ולא טלפונים, הכל בהתנדבות מלאה של הצוות הניהולי וחבל שאנו לא יכולים להעסיק אנשים שיקדמו את הענף אף יותר. אנחנו לא מתנצלים על הסכומים שפשוט מגיעים לכדורגל הנשים. למרות צרות העין, למרות הפחד של השולטים העכשוויים, כדורגל הנשים ימשיך להתפתח, לגדול ולהתרחב. זה תהליך שלא ניתן לעצור אותו. נמשיך להיאבק על הזכויות שלנו בכדי לקבל את הסכומים האמיתיים שמגיעים לנו".

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות