fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ספורטאי מחדרה הוכתר כאלוף אירופה בטיסנים

שגיא ברודני הוכתר באליפות אירופה בטיסנים חופשיים, והביא מדליית זהב לנבחרת ישראל כאלופת אירופה לשנת 2019
שגיא ברודני מקלוב התעופה חדרה על הפודיום באליפות אירופה
שגיא ברודני מקלוב התעופה חדרה על הפודיום באליפות אירופה

ראש העיר צביקה גנדלמן אירח השבוע בלשכתו את אלוף אירופה בטיסנים חופשיים לנוער, שגיא ברודני, והעניק לו תעודת הערכה על הישגו המרשים.

ברודני, מדריך טיסנים במועדון "עצמה קלוב התעופה חדרה" הפועל במסגרת עמותת "פנאי העיר", דורג בראש טבלת הניקוד בליגת התחרויות הארציות שנערכו תחת קלוב התעופה לישראל – טיסנאות, ונבחר לנבחרת ישראל בטיסנים חופשיים, דאון ד2 לנוער. יחד עימו היו בנבחרת יהונתן גלוזמן מקלוב התעופה בהרצליה וניר ארדיטי מרעננה. מנהל הנבחרת הוא יקיר וקנין, והמאמן ניר הדומי.
אליפות אירופה נערכה השנה במקדוניה, ובמחלקת טיסני הדאון התחרו כ-50 מתחרים מ-19 מדינות. שגיא ברודני ויהונתן גלוזמן השיגו תוצאה מלאה בכל 7 סיבובי התחרות, ועלו לשלב הפלייאוף יחד עם עוד 2 מתחרים. בפלייאוף השיג ברודני תוצאה מלאה והוכתר כאלוף אירופה לנוער בטיסני דאון ד2 לשנת 2019.

הודות לזכייתו של שגיא במקום הראשון, זכתה הנבחרת כולה זכתה במדליית זהב לישראל  כאלופת אירופה לשנת 2019.

שגיא ברודני שבר את השיא של אלוף אירופה לנוער לשעבר, גם הוא מחדרה, ברוך לרר, אשר בשנת 1999 זכה בתואר אלוף אירופה, בדיוק לפני 20 שנה.

ראש העיר צביקה גנדלמן עם שגיא ברודני ונציגי קלוב התעופה. צילום: עיריית חדרה
ראש העיר צביקה גנדלמן עם שגיא ברודני ונציגי קלוב התעופה. צילום: עיריית חדרה

בתחרות נדרש כל מתחרה להזניק את הטיסן בעזרת חוט באורך 50 מטר בלבד, ומרגע שחרור החוט מהטיסן, הוא ממשיך לטוס ללא מגע יד אדם וללא שליטה כלשהי על כלי הטיס. המטרה היא שכלי הטייס ישהה באוויר כמה שיותר זמן, כשכל שנייה מזכה את המתחרה בנקודה.

לדברי מנהל קלוב התעופה בחדרה נדב ליפשין, ברודני בן ה-18 עבד קשה כדי להכין עצמו גם מבחינת כלי הטיס וגם ברמה המקצועית והספורטיבית, ויצא לאימונים רבים בשטחי הטסה שונים כדי להתכונן לתנאי מזג אוויר לא ידועים שיהיו במקדוניה.

ברודני סיים השנה את לימודיו בתיכון חדרה ועומד בפני גיוס לצה"ל. שגיא הלך בעקבות אביו, ישי ברודני, אשר היה גם הוא טיסנאי מבריק בתחום הדאונים, שימש כמדריך בקלוב התעופה חדרה וכיום נמנה עם חברי הנהלת המועדון החדרתי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות