fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סניף לערבים בלבד – בחדרה

עמותה הפועלת למען אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים מתכוונת לפתוח בחדרה סניף המיועד למגזר הערבי בלבד. ראש עיריית חדרה: מדובר בגזענות כלפי תושבי העיר היהודים
בניין עיריית חדרה (צילום: שלומי גבאי)
בניין עיריית חדרה (צילום: שלומי גבאי)

ראש העיר צביקה גנדלמן פנה אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הפנים אריה דרעי, שר המשפטים אמיר אוחנה ומנכ"ל משרד הרווחה ד"ר אביגדור קפלן, וביקש את התערבותם במניעת התנהלות גזענית של עמותת "בית הגלגלים".

מדובר בעמותה פרטית הפועלת ברחבי הארץ, ועיקר עיסוקה פתיחת בתים ונופשונים לפעילות בילוי ושהייה בת מספר ימים עבור אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים. העמותה עומדת לפתוח בית על גלגלים גם בחדרה, אך מידע זה הגיע אל העירייה בעקיפין; וזאת מאחר שהעמותה לא פנתה לפני כן לעירייה לבקש מידע על אוכלוסיית היעד בחדרה או להציע שיתוף פעולה עם אגף הרווחה העירוני המפעיל מועדונים דומים לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים.

עם היוודע כוונת העמותה לפתוח בית בחדרה, פנתה נציגת אגף הרווחה של העירייה אל מנכ"ל עמותת "בית הגלגלים" לקבלת מידע על הפעילות הצפויה, והתבשרה מפיו כי הבית בחדרה אכן אמור להיפתח כנופשון לבעלי צרכים מיוחדים, אך הוא מיועד לאוכלוסיית יעד מהמגזר הערבי בלבד, תושבי הכפרים באזור ולא לתושבי חדרה.

בפנייתו לראש הממשלה ולשרים התריע גנדלמן: "אם כבר החליטה העמותה לפתוח בחדרה בית לפעילות פנאי ונופש לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים, מדוע היא מפלה לרעה את האוכלוסייה היהודית שבליבה עומד הבית לפעול?".

עוד הדגיש כי "חדרה ידועה כעיר מחוז המכבדת ומעניקה שירותים לאוכלוסייה הטרוגנית, ולכן אנו מתקשים לקבל אקט שלא ניתן לפרשו אלא כגזענות לשמה ואפליה על רקע גזע ודת".

ראש העיר גנדלמן ביקש מנתניהו והשרים להיכנס לעובי הקורה של ההתנהלות המתוארת, ולמנוע את הכוונה לפעול במרכזה של העיר חדרה תוך אפליה בוטה של תושביה.

מבית הגלגלים נמסר: "מאז תחילת פעילותו לפני 40 שנה, בית הגלגלים פתח דלתו בפני ילדים מכל חלקי החברה הישראלית כך שילדים חילונים, דתיים, יהודים, מוסלמים ונוצרים מבלים יחד ולומדים להכיר אחד את השני, וכך בכוונתנו לעשות בחדרה. נדהמנו ללמוד מהתקשורת על פנייה של ראש עיריית חדרה לממשלה, על מנת להפסיק את תמיכתה בבית הגלגלים.
כארגון מנוסה בעל הכרה בינלאומית ולאומית, נקי משיקולים זרים, אין לנו ספק כי באמצעות שיח ישיר והיכרות שמעבר לכותרות, ישכיל ראש העיר להבין כי פעילותנו תהפוך להיות מקור של גאווה לחדרה ואנו מצידנו, מתחייבים להמשיך ולהיות שם עבור כל אותם צעירים ועבור יצירת חברה ישראלית טובה ומכילה יותר".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות