fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סכנה, בית ספר

מדרגת שבורות, מדרכות מפורקות, יסודות חשופים, גדר שבורה, וזו רשימה חלקית בלבד של הליקויים ובעיות הבינוי בבית הספר שילה בגבעת אולגה. התכנית לחידוש בית הספר תקועה, ההורים מאיימים להשבית את הלימודים
מהמורות, מכשולים, תשתיות הרוסות. בית הספר שילה, השבוע
מהמורות, מכשולים, תשתיות הרוסות. בית הספר שילה, השבוע

ועד הורי בית הספר שילה בגבעת אולגה מתלוננים כבר שנים על מצבן הקשה של כיתות בית הספר הרעועות, על ליקויי הבטיחות הקשים ברחבי בית הספר ועל שער הכניסה היחיד, שפונה לרחוב עמוס וסואן, ללא מקום מסודר להעלאת והורדת התלמידים. לדברי הוועד, משרד החינוך כבר אישר את הריסתם של מבני בית הספר, תכנון ובנייה מחדש, אך אין התקדמות בנדון. כעת, בשיתוף עם ועד ההורים העירוני, הורי שילה מוחים ומוכנים לצאת למאבק.

בית הספר ממלכתי דתי שילה הוקם בשנות החמישים. בשל כמות תלמידים נמוכה, שהלכה ופחתה במשך כמה עשורים, הוזנח בית הספר מבחינת בינוי וחידוש תשתיות ואף היה מיועד לסגירה. בעשור האחרון, בשל הפיכתו לבית ספר תלמוד תורה (תתמ"ד), זכה לעדנה מחודשת וכמות התלמידים הרשומים לו גדלה באופן ניכר. כיום, בשנת הלימודים תש"פ, לומדים ב'שילה' מעל ל-260 תלמידים ובכל שכבת גיל ישנן שתי כיתות.

"יש מינימום בסיסי שתלמידים בשנת 2019 צריכים לקבל"
"יש מינימום בסיסי שתלמידים בשנת 2019 צריכים לקבל"

למרות צמיחתו של בית הספר, שלדברי ההורים גם מצליח להגיע להישגים מרשימים מבחינה פדגוגית ותורנית, התשתיות בבית הספר נותרו מאחור, ועל אף שיפוצים שנעשו בשנים האחרונות, מצב הבינוי בו רע. יסודותיהם של מבני הכיתות, כמו גם יסודות הברזל של גדר בית הספר, חשופים וחלודים. הגדר ההיקפית וספי חלונות המבנים סדוקים ומפוררים ובחלק מהמקרים כבר נשברו. מדרגות שבורות, מדרכות עם מהמורות ומכשולים ואבנים משתלבות מפורקות הם ליקויים שאפשר למצוא בכל פינה בבית הספר. בנוסף לכך, מבנה חדר הספורט שבשטח בית הספר, שאמור לשמש גם כמרחב המוגן לתלמידיו, אינו פעיל מזה מספר שנים, בשל הצפות מים תכופות שיצרו רטיבות וטחב; ורצפת ה-pvc בו קרועה ובלויה.

אולם הספורט, שמשמש גם כמרחב מוגן לילדי בית הספר.
אולם הספורט, שמשמש גם כמרחב מוגן לילדי בית הספר.

אחד מהליקויים שוועד ההורים שם עליו דגש שער הכניסה, הפונה לרחוב "מבצע עזרא", רחוב סואן ועמוס ובו מדרכה צרה ללא מקום מסודר להעלאת והורדת התלמידים. לקראת סוף שנת הלימודים הקודמת התרחשה תקרית חמורה: כתוצאה מהעומס ברחוב, עלה אוטובוס על המדרכה ופגע במעקה הבטיחות. אף ילד לא נפגע בתקרית הזו, אך אירוע כזה לא יכול להתרחש כה סמוך לבית ספר.

הוועד פנה לעיריית חדרה כדי לפתוח כניסה נוספת מצדו השני של בית הספר. אושרה פתיחת הכניסה הנוספת, אבל לבסוף נסגר השער החדש. יו"ר ועד ההורים בשילה, ערן אלקובי, מסביר: "העבודה בוצעה ללא תכנון מוקדם וללא ליווי של יועץ בטיחות. לאחר הקמת השער המערבי והכשרת הכניסה וחניון לבית הספר, יועץ הבטיחות שנשלח מטעם העירייה פסל את העבודה בטענה שישנם ליקויי בטיחות והעבודה לא עומדת בתקנים ולכן את חלק מהעבודות צריך לתקן או לבצע מחדש בסכום המוערך בכמה עשרות אלפי שקלים".

עוד הוסיף אלקובי: "כבר מעל לשנה אנחנו ממתינים לאישור תקציבי נוסף מטעם עיריית חדרה לתיקון הליקויים, שמתעכבים בכל פעם, והכניסה הזו עד היום אינה פעילה. כתושב העיר, חוסר היעילות ובזבוז כספי הציבור כמו במקרה כזה, שהוא ממש סיפור חלם, כואב לי מאוד, שכן אם היה מעורב יועץ בטיחות לא היה נגרם נזק כספי נוסף ויכולנו כבר מעל לשנה להשתמש בכניסה זו".

לדברי אלקובי, לפני כשנתיים ובעקבות הליקויים הרבים שנמצאו בבית הספר בבדיקה מטעם משרד החינוך, התבשרו הורי שילה ע"י אגף החינוך בעיריית חדרה כי אושרה הריסתם של מבני בית הספר, לשם תכנון ובנייה מחדש. אולם מאז, לא קודם הנושא, שכן נדרש לכך פתרון ביניים לאכלוסם של התלמידים במהלך ההריסה והבינוי. כמו כן, דרושה הגשת הבקשה וקבלת תקציב המיועד לנושא ממשרד החינוך ולמיטב ידיעתם של ועד ההורים "הנושא נמצא בסחבת. יש מינימום בסיסי שתלמידים בשנת 2019 צריכים לקבל. ככה לא אמור להיראות בית ספר כיום".

"ככה לא צריך להיראות בית ספר כיום"

"ככה לא צריך להיראות בית ספר כיום"

ובנוגע לצעדיהם העתידיים, ועד הורי בית הספר מוכן לצאת למאבק. "המאבק שלנו הוא לא רק מול עיריית חדרה אלא גם מול משרד החינוך. אם לא נקבל מענה הולם, נחריף את המחאה שכבר החלנו לנהל בשיתוף מלא עם ועד ההורים העירוני, כולל השבתת בית הספר. הורי בית הספר שבעו מהבטחות והינם בשלים לצאת למאבק הצודק הזה, גם אם יהיה ארוך".

מהנהגת ההורים העירונית נמסר: "מדובר במוסד חינוכי בו ישנם ליקויי בטיחות רבים המחייבים שיפוץ עומק. לצערנו אין אנו רואים פתרון ביצועי באופק והוא חלק בלתי נפרד מהמחאה שלנו. ולכן גם הוא יחד עם בתי ספר נוספים נמצא באופציית ההשבתה אם כך יוחלט על ידינו".

ממשרד החינוך נמסר: "האחריות על תחזוקה/בטיחות בתי הספר ודרכי הגישה חלה על הרשות המקומית מעצם היותה הבעלות של התשתית. לעצם העניין, כל התלונות  יבדקו ע"י גורמי המקצוע של המחוז ובהתאם לממצאים תנוהל בקרה אחר הטיפול במפגעים".

מעיריית חדרה נמסר: אגף החינוך פועל מול משרד החינוך בנושא שיפוצי עומק בבית ספר שילה. למרבה הצער, הנושא מתעכב מול משרד החינוך, ובאגף מקווים להתחיל בשיפוצים כבר לקראת 2020. יודגש כי במקביל לקידום שיפוצי העומק מול משרד החינוך, מבצעת העירייה עבודות שיפוץ באופן שוטף במשך השנה, כולל שיפוץ במהלך הקיץ שכלל ביצוע עבודות והשקעות גדולות. כל ליקויי הבטיחות בקדימות אחת טופלו על ידי הרשות,  ובימים הקרובים ימשיכו בעבודות.

לגבי הכניסה המערבית, יש צורך בקבלת אישור מהדיירים לשימוש בשטחם כדי לאפשר פתיחת השער. ברגע שתתקבל הסכמת הדיירים, יפעל האגף במיידית להכשרת השער המערבי.

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות