fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תקציב עיריית נתניה לשנת 2020 הוא: 1.78 מיליארד

טיוטת התקציב נמסרה לחברי המועצה. הקרב על הקיצוצים יהיה בוועדת הכספים.
עיריית נתניה צילום רותי ברמן

תקציב עיריית נתניה לשנת 2020 הוא כ-2.43 מיליארד שקלים – עליה של חמישה אחוזים מתקציב 2019. תקציב החינוך עומד על 669 מליון שקלים שהוא  38 אחוז מסך התקציב והוא כולל קיצוצים.

פרויקט הדגל השנה יוקדש לטובת תכנון והקמת היכל תרבות חדש בשכונת אגם ג' בהיקף של 150 מיליון שקלים, מהכנסות פיתוח עצמיות וכן השתתפות של מפעל הפיס ורמ"י.

חבר מועצת העיר אהרון אורגד כועס ומקווה להגיע בוועדת הכספים לפשרה: "הקיצוצים הם בחינוך המשלים: במתנ"סים, במחול, במוסיקה, בתנועות הנוער ועוד. כל מה שמהווה את הערך המוסף של העיר והוא הסיבה המרכזית לרצון התושבים לחיות כאן"

הצעת התקציב השוטף של העירייה לשנת 2020 עומדת על 1.78 מיליארד שקלים ומשקפת תוספת גידול של 87 מיליון שקלים, בהיקף הפעולות העירוניות גידול של חמישה אחוזים לעומת תקציב 2019 המקורי. תקציב הפיתוח הכולל יעמוד על סך של 647 מיליון שקלים. כך הוצג השבוע בפני חברי מועצת העיר שאמורה לאשר את התקציב אחרי דיונים ומאבקים בוועדת הכספים

על פי חזון ראש העירייה, משקפת הצעת התקציב השקעה עירונית משמעותית בתחומי החינוך, הרווחה והשירותים החברתיים, הנגישות, השירות, התחבורה והתשתיות העירוניות לרווחת התושבים.

תקציב החינוך גדל בלמעלה מ-47 מיליון שקלים בהשוואה לתקציב 2019 המקורי, ויעמוד על כ- 669 מיליון שקלים, המהווים כ-38 אחוזים מסך כלל התקציב העירוני השוטף לשנת 2020.

תקציב הרווחה והשירותים החברתיים לטיפול וטיפוח איכות חיי תושבי העיר, גדל בלמעלה מ-15.8 מיליון שקלים, בהשוואה לתקציב 2019  מקורי ויעמוד על כ-244 מיליון שקלים.

בתחום התחבורה יעשה המשך שיפור נגישות שכונות העיר לעורקי תחבורה ראשיים: בגשר האר"י תושלם השנה הרמפה המערבית שתאפשר את חיבור גשר האר"י ליציאה לכיוון דרום בכביש 2, בהיקף של 38 מיליון שקלים ותסתיים העבודה על הרמפה המזרחית שעלותה עומדת על 45 מיליון שקלים. כמו כן, בצפון העיר יבוצעו עבודות במחלף איינשטיין, תוך חיבור לכביש 2, עלות הפרויקט, כ- 29 מיליון שקלים.

השנה העיריה תשקיע עשרות מיליוני שקלים להנגשה עפ"י חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות לקטעי מדרכות ברחובות, מוסדות ומבני ציבור, גינות ציבוריות, פארק אגם החורף, נגישות מגרשי ספורט ומתקנים ונגישות למוסדות חינוך.

תשתיות תיירות: השנה תפתח המעלית השניה לים במתחם איילנד וכן תורחב טיילת המלכים.

מבני חינוך וציבור: המשך בניה חדשה ופיתוח של תשעה גני ילדים חדשים, כמו כן, יורחבו ויפותחו 5 בתי ספר יסודיים, בניית חטיבת ביניים והקמת בית ספר חדש לחינוך מיוחד לבעיות התנהגות ותכנון בית ספר לבעיות תקשורת. בנוסף, יבוצעו עבודות להקמת שלושה מרכזים קהילתיים, צפון העיר שצפוי להיפתח בתחילת השנה, במרכז העיר, בשכונת בן ציון כמו כן שדרוג מתנ"סים קיימים.

ספורט: במוסדות תרבות ומתקני ספורט יושקעו כ- 18 מיליון שקלים.

אגף חדש בעיריה: אגף שרות וחדשנות לתושב שיהיה אמון על הפונקציות השירותיות ובהם המוקד העירוני, פניות הציבור, כרטיס תושב, תו תושב, מערכות עיר חכמה, דיגיטל ועוד. כמו כן ימשיך לפעול אוטובוס השירות הנותן מענה ייחודי ומקצועי למגוון אוכלוסיות תוך הנגשת השירותים לבית התושב.

תקציב הפיתוח לשנת 2020 יעמוד על סך כולל של 647 מיליון שקלים

תקציב זה מורכב מהקצאות משרדי ממשלה, פיס, מלוות וקרנות פיתוח ובתוספת תקציבי החברות העירוניות. הפרויקטים יבוצע בשלבים בהתאם למימוש הכנסות הפיתוח:

פרויקטים באמצעות ח.ל.ת – החברה הכללית בהיקף של כ-66 מיליון שקלים:

ביצוע עבודות פיתוח ברחוב אברהמס במתחם נת/556. המשך עבודות פיתוח מתחם נת/542. הקמת נקז ראשי וביצוע שלב ב' בעבודות פיתוח שכונת אגמים ג'. השלמת עבודות בשכונת אגמים א' ואגמים ב'. המשך עבודות פיתוח מתחם תמ"ל 1010 בעין התכלת אשר תכלול כ- 1,100 יח"ד.

המשך תכנון לקראת ביצוע מתחם הבננה השוכנת במזרח העיר שתכלול כ- 3,500 יח"ד.

ביצוע עבודות פיתוח במתחם גני סולד ברחוב דיזינגוף במרכז העיר בהיקף של כ- 4 מיליון שקלים . המשך עבודות פיתוח במתחמי השכונות נת/750, נת/545, נת/600. המשך פיתוח אזור התעסוקה קרית יהלום נת/559 ועוד.

פרויקטים באמצעות קרן נתניה (בהיקף של כ-25 מיליון שקלים)

הקמת מרכז לאזרחים ותיקים בהיקף של שבעה מיליון שקלים. הרחבת בית גיא כארבעה מיליון שקלים. שישה מיליון שקלים מרכז העצמת נשים בצפון העיר.

אהרון אורגד צילום מתן שולץ

חברי מועצת העיר שראו את התקציב הביעו זעם על הקיצוצים. אחד מהם הוא המשנה לראש העיריה הממונה על החינוך ויו"ר ועדת החינוך אהרון אורגד. לדבריו דווקא בפעילויות שהן ערך מוסף בחינוך קוצץ התקציב.

״נתניה עיר גדולה של רבע מיליון תושבים והתקציב מתקרב לסכום העצום של 1.8 מליארד שקלים. התקציב עלה השנה אבל רוב העליה הולכת להסכמי שכר. בפעולות השוטפות יש קיצוץ ולי ולחברי סיעתי עופר אורנשטיין ואדיר בנימיני, שנושא החינוך, הקהילה והתרבות בראש מעינינו, יש קושי לחיות עם  הקיצוץ הזה״.

על מה אתם מדברים במיוחד?

אורגד: ״אני מדבר על פעילות המתנסי״ם, קייטנות מסובסדות בחופשות, פרוייקטים מדהימים כמו בתי ספר מנגנים בחינוך היסודי בשמונה בתי ספר וסטודנטים בונים קהילה או פעילות שוטפת של הקונסרבטוריון ולהקות  המחול שמביאים כבוד לנתניה, פעילות תנועות הנוער ועוד. כל מה שמהווה את הערך המוסף של העיר והוא סיבה מרכזית לרצון התושבים לחיות כאן. לצערי עם התקציב במתכונתו הנוכחית נתקשה לבצע מדיניות שבשבילה  נבחרנו ולא נוכל לספק לתושבים את  מה שלדעתנו מגיע להם בתחומים החיוניים האלה. אנחנו ניאבק ואני מקווה שנגיע לעמק השווה ונוכל לתפקד כיאות. נדאג גם לעובדי היכל התרבות והמורים למוסיקה שכלולים בהסכם הקיבוצי ויש לתקצב את תוספות השכר שלהם באופן ריאלי כי אחרי הכל זו הפרנסה שלהם".

אורגד לא מדבר עכשיו על אירועים בחגים ובקיץ ודואג שהוא לא יוכל להעמיד אירועים ברמה שהתושבים הורגלו לה. יחד עם זאת, לדברי אהרון אורגד יש נקודת אור חשובה בתקציב והיא הכללת הקמת היכל תרבות חדש בנתניה כפרויקט דגל של העיריה בשנים הקרובות. מדובר בהיכל תרבות חדש בשכונת אגם ג'.

״אני מברך את ראש העיר  על קבלת החלטה אסטרטגית מעולה. השנה  יוחל בתכנון ההיכל שצפוי להיות מהמפוארים בארץ וזה משמח אותנו מאוד. בנתניה מתקיימת סצינת תרבות יומיומית בתחומים מגוונים, מוסיקה, מחול, תיאטרון, אמנות ועוד, וראוי שיהיה לעיר ולתושבים בית גדול, חם וטוב לפעילות העניפה״.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות