fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שימור אתרים בנתניה. נמנע מחטף

כוונת אדריכלי המועצה לשימור אתרים היתה לא לאפשר בניית מגדלים במרכז העיר
מרכז העיר. הרצל. צילום ברמן

מחטף תכנוני שהיה משפיע על התפתחותו של מרכז העיר נמנע השבוע בישיבה של הועדה לשימור אתרים. לישיבה שבה חברים חברי מועצת עיר ונציגי ציבור הגיעו אדריכלים מהמועצה לשימור אתרים. מתוך הדיון של הישיבה עולה שבכוונתה של המועצה לשימור אתרים היה לדאוג לשמר את מרכז העיר כולו בניגוד לדעת חברי המועצה שיש לשמר אתרים נקודתיים. אבל הכוונה האמיתית שלהם היתה אחרת.

סגן ראש העיריה אלי דלל: "בנתניה אין הרבה נכסים לשימור וגם לא יכולת כלכלית. עד עתה ניסינו לאתר נכסים שיש להם פוטנציאל שימור כמו בית לנדה וקולנוע שרון. כוונת אדריכלי המועצה לשימור אתרים היתה לא לאפשר בניית מגדלים במרכז העיר באמצעות קביעת שימור לכל המתחם של לב העיר. הם חשבו שמרכז העיר זה נווה צדק".

שימור אתרים ישיבה. צילום עצמי

הועדה לשימור אתרים של עירית נתניה מורכבת מחברי מועצת עיר שהם חברי הועדה לתכנון ובניה: היו"ר אלון אלראי, יוסי ביטון, אפרים בולמש ואלי דלל, נציגים סטטוריים ונציגים חסרי זכות הצבעה כמו: יועץ משפטי, רשות העתיקות, מנהל התכנון, אגף התכנון בעיריה ועוד. הם הבינו מיד שדרישת המועצה לשימור אתרים תעצור את  גלגלי התכנון של לב העיר.

אלי דלל צילום רן אליהו

דלל: "הם בקשו לשמר 'ריאה מרקמית' אבל התכנית שלהם מתייחסת לבניינים. בדבריהם הם ציינו את רחוב גבע, סמילנסקי, שער העמק והרצל. אז, הרצל זה לא רחוב רוטשילד בתל אביב שם היו בנינים עם פסדות יפהפיות והשימור בו נתנו זכויות השתלם לכולם. בנתניה יש נכסים מעטים המצדיקים שימור. הועדה הארצית לתכנון ובניה מעודדת ציפוף ובניה לגובה. היה ברור לנו מיד שמישהו מנסה לעשות מחטף ולקבל החלטה תכנונית במקום ראש העיריה, מהנדס העיר והועדה לתכנון ובניה ולמנוע בעתיד בניית מגדלים בלב העיר".

דיון הועדה הסתיים בלי שחבריה ראו את כל המצגת. חברי הועדה נהגו בזהירות, דאגו לפוצץ את הישיבה מתוך הגנה על האינטרס העירוני.

הבית של לנדה צלום שלמה אבני

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות