fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פארקור באבן יהודה: אימון להצלחה בנינג'ה

בהשפעת תחרות נינג'ה ישראל במועדון הפלייגראונד יש כמה מתקנים גם לילדים.
בני יפרמוב. צילום: זיו קורן

כל מי שראה את תחרות נינג'ה ישראל שהחלה השבוע יכול להבין שלאנשים העושים פארקור יש עדיפות על אחרים. בני יפרמוב שהשתתף בנינג'ה בעונה הקודמת ויפתיע גם בעונה הזאת הוא איש הפארקור בפלייגראונד באבן יהודה ומאמן שם כבר שלוש שנים. החל מספטמבר הוא יאמן במשך חמישה ימים בשבוע צעירים מבוגרים ו…זקנים. ובנוסף יפתח מתחם חדש בשיתוף עם עמותת הפארקור בישראל.

בני יפרמוב. צילום: זיו קורן

זקנים בפארקור? סרטון שהוציאה נינג'ה ישראל בו יפרמוב מאופר כזקן בן 82 המתגלה כספורטיבי, הפך ויראלי וכובש את הרשת. ברוח האפליקציה 'איך תראה' כשתהיה זקן, איפרו את יפרמוב לזקן ושלחו אותו למתקן כושר בחוף הים כשהוא נתמך בצד אחד על ידי מקל הליכה ובצד השני נאחז על ידי אישה מבוגרת. ה"זקן" מסתכל על המתאמנים שואל אותם כמה שאלות ואומר שהוא יכול לעשות יותר טוב. הוא מפתיע את המתאמנים כשהוא מתחיל בעליה וגלגול בהפוך על המתח, וזו רק ההתחלה. יפרימוב ממשיך בקפיצת סאלטה ומסיים בריצה ובקפיצות פארקור על קירות וגגות. תדהמה בשטח.

https://www.facebook.com/pgtrain/videos/1107981346066465/

מאז החלה בארץ תחרות "נינג'ה ישראל" הפכו מקומות אימון לנינג'ה ילדים מאד מבוקשים. במועדון הפלייגראונד יש כמה מתקנים גם לילדים.

"אנחנו גאים שהזקן הזה מאמן אצלנו פארקור לילדים, מבוגרים וזקנים…" אומר גל ציון פור בעליו של הפלייגראונד באבן יהודה.

הפארקור מוכר לנו כקפיצה בין גגות, על גדרות וקירות, משהו מסוכן עד מפחיד. הוא נולד בצרפת בשנות התשעים ומבוסס על שיטת מעברי המכשולים של הקומנדו הצרפתי. "פארקור זה למצוא דברים שמאתגרים אותך פיזית ומנטלית, וחלק מהעניין זה שהפחד או ההססנות או חוסר הביטחון לא יפריעו לך. זו יכולה להיות חומה או מעקה ולפעמים גג או מרפסת. אבל חשוב להבין שהסיכון הוא לא חלק מהריגוש, אנחנו לא עושים זאת בשביל להעלות את האדרנלין לריגושים גבוהים. גם כשאני עושה קפיצה בגובה, אני נושם ומרגיע את עצמי, זו פעולה שהיא יותר מדיטטיבית מאשר משהו שעושים בשביל ריגוש".

"יש בו תרגילים של אקרובטיקה, ריצות קפיצות, אחיזות של טיפוס וטכניקות נוספות הנותנות לך את האפשרות לנוע קדימה ולהתגבר על מכשולים פיזיים ונפשיים כמו התגברות על פחדים" אומר דקל אוזמו מנהל המועדון ומוסיף: הפארקור שהתפתח בחו"ל לקפיצות בין גגות בקומות גבוהות תוך לקיחת סיכון רב הגיע לארץ לפני מספר שנים. אנחנו לקחנו אותו לזירה מבוקרת בתוך אולם. את כל האימונים אנחנו עושים כאן על מזרוני גומי וביצים. במקום גגות וגדרות אבן יש לנו כאן קוביות רכות ומתקנים בטוחים. כל מי שבא לעשות אימוני פארקור משלב את זה באימוני קור (ליבה) של מערכות מרכז הגוף שם נוצר הכח באמיתי הן של שיווי משקל, חגורת הבטן ורצפת האגן שהם הבסיס לכישורי הפארקור".

לומדים להיות נינגה. צילום עצמי

גם ילדים עושים את זה?

"באימוני הפארקור במרכז שלנו משתתפים ילדים מגיל שש ועד מבוגרים כשהם מחולקים לקבוצות לפי הגיל. יש ביקוש אדיר ורשימת המתנה גדולה. האימון הזה מסייע להתפתחות של הילדים. הוא מעניין אותם ותורם לפיסיות שלהם. ילד שמתאמן בפארקור באולם מבוקר לא יפצע במשחק כדורגל או בכל אימון ספורט אחר מהסיבה שהוא מאומן ויודע איך ליפול, איך להתגלגל ואיך לצאת ממצבי סיכון. היום אפשר לומר שזה הכי דומה לאימוני הנינג'ה והמאמן שלהם הוא הוא בני יפרימוב (גרין)  שהתחרה בעונה הקודמת ויתחרה בעונה הבאה בנינג'ה ישראל. אין לנו בריכות מים אבל יש לנו מזרונים רכים וקטעים שמוגדרים לאימוני נינג'ה כמו סולם מתחים עם טבעות וקטעים לאימוני שיווי משקל מותאמים".

דקל אוזמו, 26 מנהל את המועדון ברחוב האלה באבן יהודה. כל החיים הוא עסק בספורט: כדורגל, ג'ודו, קרב מגע, שיחק כדור מים וגם התחרה בשחיה. בצבא שירת בחילוץ והצלה: "הגעתי לכאן אחרי שהתאמנתי במשך שנה עם מאמנים מקצועיים שהם ספורטאים תחרותיים".

הבעלים של המקום גל ציון פור מאבן יהודה הוא דיאטן קליני וספורט, שעושה ייעוצי תזונה לספורטאים תחרותיים: שחיינים, לכדורגלנים ומרימי משקולות.

 

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות