fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סמים בבתי הספר בנתניה: מאות ילדים משתמשים ולא רק בחשיש

אחרי שסניף 'אל סם' נסגר - הוא נפתח על ידי יחידת אית"ן
ועדת חינוך עירית נתניה

יותר מאלף ילדים ובני נוער בבתי הספר בנתניה משתמשים בסמים. נתון זה עלה בישיבת ועדת החינוך העירונית שהתכנסה השבוע. הוועדה שכוללת חברי מועצה, ראש מנהל החינוך טובה דולב וצוותה, יו״ר ועד ההורים העירוני איציק וקנין, מנהלות ומנהלי מוסדות חינוך, אורלי בן אדרת מ״שרשים״ ועוד, אירחה השבוע את חברי הועדה למלחמה בנגע הסמים, בראשות חבר המועצה אמיה טגה. הנתונים על היקף נגע הסמים בקרב בני הנוער בנתניה הפתיעו את חברי הועדה כששמעו שמעל אלף תלמידים משתמשים בסמים ולא רק בחשיש. "יש סיבה לדאגה" אמר יו"ר הועדה אהרון אורגד. את הנתונים הקשים העבירו לוועדה רכז המודיעין עדי זלוף ממשטרת נתניה ולששי שאבי מקידום נוער בעירייה: "זה מתרחש מתחת לאף שלנו, כולל במוסדות חינוך" הם אמרו.

יו״ר הועדה אהרון אורגד :״נציג המשטרה עשה את עבודתו נאמנה, ולשאלותיי נתן לנו את הנתונים ישר לפרצוף בלי הנחות.  אנחנו בנתניה אמנם לא חריגים  מישובים אחרים בישראל, אבל זה לא מנחם אותי. שמענו גם עדויות שטח מששי שאבי, איש קידום הנוער בעירייה ששיתף אותנו על מה שמתרחש מתחת לאף שלנו, כולל במוסדות חינוך.  חשבתי ששמעתי הכל,  אבל נשמטה לי הלסת כשנחשפתי למספרים. סברתי שמדובר בעשרות. אבל לתדהמתי צריך להוסיף כמה אפסים. אילו היה מדובר רק במה שמוגדר 'סמים קלים' זה גם לא היה מרגיע אותנו, אבל נחשפנו לתופעה של שימוש באבקות שונות ומשונות, וכשליחי ציבור אנחנו חייבים להיות ערים לכך ולצלצל בפעמונים. קיימנו דיון ונשמעו תובנות מהיבטים שונים, מניעה, הסברה, אכיפה, יכולות ומענה של המערכות השונות״.

חברת מועצת העיר, טלי מולנר, דיווחה על הקמת יחידת איתן במנהל הרווחה, בנוסף ליחידת חוסן, שתסייע בנושא הזה, בעיקר לאחר שאל-סם נסגר. כן השתתפו חברי מועצת העיר ליאורה לוי ודניאל בשארי. "ראוי שמליאת מועצת העיר תדון בנושא ותקדם תכנית  מערכתית כוללת, ואני מתכוון לפעול לשם כך״. אמר אורגד

לדברי אהרון  אורגד, הוא מעודד מהעובדה שמנהלי מוסדות  החינוך בנתניה אינם חוששים לדבר על הנושא בפתיחות והם מעוניינים בשיתוף פעולה מערכתי שיסייע לתלמידים העלולים ליפול לשימוש בסם. ״בין היתר נציג המשטרה ציין לשבח את בי״ס אורט יד ליבוביץ בו פועל במשרה מלאה רכז מוגנות ולדבריו זה מוכיח את עצמו ויש לאמץ זאת בתיכונים הנוספים. אני כמובן תומך בכך מאוד ולו כפעולה ראשונה מתוך טיפול כוללני״.

ליו"ר ועד ההורים העירוני איציק וקנין היה חלק נכבד בפתיחה המחודשת של 'אל סם' בויצמן: "אחרי שהסניף של 'אל סם' נסגר הזדעקתי והפעלתי את העיריה שהרימה את הכפפה והיא מפעילה את המקום תחת שם אחר "יחידת אית"ן" שזו יחידה לטיפול בהתמכרויות. המקום הזה חשוב ביותר מאחר והוא מטפל בילדים ונוער הנשלחים אליו מתוך בתי הספר בעיר".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות