fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מלכת הוינטג' – אורלי אדירי מוייברעס נפטרה.

יצרה את וייברעס באוירה שהובילה מאות נשים להתלבש בסגנון מיוחד, וינטג' יד שניה
אורלי המלכה

"אורלי אדירי 65 האהובה שלנו נפטרה  ממחלת הסרטן. היא נלחמה כמו לביאה ,שלוש וחצי שנים, הגוף אמר די. והוקל לה. הלוויה תתקיים היום בארבע בבית העלמין כפר ויתקין. השבעה תהיה בממלכה של אורלי, החצר של וויבערס". זו לשון ההודעה שפורסמה בדף הפייסבוק של "וויברעס".

אם יש לכם ראש טוב, יש לכם טעם עצמאי ואתם לא שבויים לטרנדים באופנה אז בטח הכרתם את וויברעס בכפר ויתקין מקום נפלא למצוא שם אוצרות אופנה. זו היתה הממלכה של אורלי אדירי מכפר ויתקין שנפטרה אתמול (יום ד'). אורלי היפהפיה, משקפי לנון וחיוך מקסים שהובילה מאות נשים להתלבש בסגנון מיוחד, בפריטי אופנה מיוחדים ונדירים ובזול. ומאידך הציעה הזדמנות לנשים רבות למחזר את ארון הבגדים שלהם ולא להניח אותו כסמרטוטים ברחוב. "העבירי את זה הלאה" – היתה דרכה ובכך תרמה אורלי לעולם טוב יותר.

וייבערס אורלי ומירלה זקין

הממלכה של אורלי שוכנת בחצר משק בכפר ויתקין ברחוב הסמוך לדואר.  בחצר האחורית מפוזרים ללא סדר אבל בבלגן נחמד ובטעם טוב, בנוסף לחנות בגדים יד שניה גם פריטים רבים שונים. כל דבר שרק תחשבו עליו מטבעת ישנה ובה אבן חן, צעיף של משי ובגדי נשים, כלי מטבח, פריטי נוי ועד פריטי רהוט. אבל בעיקר פריטי אופנת וינטג' בטעם הטוב של אורלי אדירי וחברתה מירל'ה זקין. בנוסף לוינטג' יש פריטים עכשויים והכל במחירים מצחיקים והכל נקי ומכובס ומריח ניחוח כביסה. הממלכה של אורלי היא מקום מפגש לנשים מיוחדות מכל גווני האוכלוסיה: אדריכלית, הייטקיסטית, אומנית, קצינה בצבא, אמהות צעירות ועוד. את כולן אורלי קיבלה בחום ואהבה. את כולן הכירה בשמות, ידעה מה להציע וגם שמרה בצד בגד או חפץ שרצית. אני נשבתי בקסמה ובזכותה למדתי לאהוב בגדים יד שניה ואף להיות גאה ללבוש אותם ולהמליץ. אהבתי לבוא לחצר המשק, להסתובב בה להתפעל ולשתות תה צמחים עם אורלי. כבר מתגעגעת.

טעם טוב וסגנון מיוחד

בתערוכה "מוזות 27" שנערכה בגלריית רחוב במרץ 2018 השתתפה אורלי בפרוייקט צילום של עדי אדר. בפרוייקט השתתפו 27 נשים שלבשו דמותן של נשים מהמיתולוגיה היוונית. אורלי לבשה את דמותה של איזודורה דנקן וכך אמרה:

אורלי אדירי בדמות איזדורה דנקן צילום רותי ברמן

"ראיתי את הסרט על חייה של איזדורה דנקן בגיל 18, נערה מכפר ויתקין מלאת חלומות לתת ורצון לצאת לעולם הגדול, לחיות חיים מרתקים ולהגשים פנטזיות. הסרט הימם אותי. ראיתי אישה אמיצה שוברת מוסכמות חיה חיי בוהמה. מעולם לא הייתי רקדנית אבל הדמות ישבה לי עמוק בתודעה." איזדורה דנקן (1927-1878) – ילידת ארצות הברית. היתה רקדנית בלט קלאסי מגיל מאוד צעיר, אך בבגרותה החלה לרקוד יחפה, עם שמלות משי ושיפון וצעיפים ארוכים מבדים רכים. באירופה הייתה לה הצלחה גדולה. היא חיה בפריז, רומא וסנט פטרבורג והייתה מרכז הבוהמה בכל אחת מהן. היו לה הרבה מאהבים, שני ילדים וחיים סוערים. היא נהרגה באחד מרגעיה המרגשים כשטיילה עם מאהב במכונית פתוחה והצעיף שלה התבדר ברוח והסתבך בגלגל האחורי והיא נחנקה למוות. ככה מתים אנשים סוערים, גדולים ואמיצים. אורלי אדירי – תושבת כפר ויתקין, בת לחקלאים, דור שלישי בכפר. חיה עם בן זוגי דייב כבר 27 שנים (ללא רבנות) אימא לענה וזואי. עד לפני מספר שנים מנהלת הפקות של הצגות תיאטרון. לאחר 30 שנה מרתקות ומלאות יצירה עזבתי את עבודתי והקמתי עם שותפה וחברה טובה חנות יד שניה בחצר הבית".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות