fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי כן עובר במחסום החדש על גבול עמק חפר?

אחרי שלוש שנים שהכביש חסום התקינו שער חשמלי. התושבים טוענים יש מי שכן עובר ויש מי שלא יכול.
שער חדש בשושנת העמקים. צילום עמית עזר

"רק לי זה נראה לא סביר שהשליטה על המעבר בין נתניה לשושנת העמקים תופקד בידי תושבי עמק חפר". בכך פתח תושב עין התכלת את הדיון על השער החשמלי החדש בשכונת שושנת העמקים המונע את המעבר מחבצלת השרון לנתניה.  השער הוצב השבוע במעבר בין שושנת העמקים לעין התכלת, הכביש נוקה משאר החסימות והשער החדש כבר מופעל תושבת הסביבה שראתה את השער החדש מופעל פרסמה שהשער נפתח רק לתושבי עמק חפר. התגובות לא אחרו לבוא. ראש העיריה וממלא מקומה אלי דלל ציינו שהשער סגור הן לתושבי נתניה והן לתושבי עמק חפר: "אני מקווה שזה המצב" אומר עמית עזר תושב עין התכלת. "אני עובר בכל יום ליד השער, מאז שחסמו את המעבר יש משחקי חתול ועכבר. הרשויות מציבות חסימות ותוך שבוע שבועיים הדרך נפרצת. מעניין כמה זמן יחזיק מעמד השער הזה".

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר: "לא יהיה מעבר חד צדדי. הבהרתי היום לראשת מועצת עמק חפר שדין תושבי נתניה כדין תושבי עמק חפר. המעבר יהיה פתוח/סגור לכולם".

מעמק חפר מסר סגן ראשת המועצה חיזקי סיבק בתגובה: "השער סגור לכולם למעט כוחות חירום הצלה ובטחון"

באתר האינטרנט של תושבי חבצלת צוקי ים נרשם השבוע שהשער החשמלי שהותקן במעבר לעין התכלת סגור לכל הישובים ואין משם מעבר.

הכביש נסגר לתנועה בדיוק לפני שלוש שנים ביולי 2016  בהוראת בית המשפט בקטע שבין מלון בלו~ביי לשושנת העמקים. הסגירה בוצעה לאחר שנים של התדיינויות משפטיות, ערעורים ובקשות לדחיות שהגישה עיריית נתניה למנוע את סגירת קטע הכביש. התושבים מצפון נתניה ועין התכלת מלינים על כך שמסלול הנסיעה שלהם התארך וכי כדי לצאת לכביש החוף יצטרכו לעבור את רחוב הרצל הסואן. גם בתוך מושב חבצלת יש אנשים שלא מרוצים מסגירת הכביש. להם כל נסיעה לנתניה ומנתניה מצריכה נסיעה דרך מחלף נתניה או אינשטיין. מסגירת הכביש כולם נפגעו.

סוגיית סגירת קטע הכביש, החלה להתברר בבית המשפט כבר בשנת 2008, לאחר שוועד תושבי חבצלת השרון וכן וועד תושבי צוקי ים הגישו תביעה משפטית כנגד המועצה האזורית עמק חפר ומשרד התחבורה ובה דרישה לסגור את קטע הכביש בין מלון בלו ביי לכניסה לשושנת העמקים, בטענה שקטע כביש זה אינו מוסדר מבחינה סטטוטורית ככביש, קיומו אינו חוקי והוא מהוה מטרד לתושבי הסביבה. התובעים טענו אז כי הכביש שממשיך ועובר בתחום יישוביהם, מתאים באופיו לשמש ככביש פנימי אולם הפך בפועל לדרך בין עירונית המובילה תנועה ערה המסכנת לדבריהם את התושבים ובמיוחד את הילדים, המתקשים לחצות את הכביש.

הפתרון למעבר לתושבי צפון נתניה טמון באישור סלילת כביש עוקף חבצלת שימשיך מהמחלף ועד מלון הבלו ביי. תוכניות אלה הופקדו כבר בשנת 2004, ועדיין נמצאות במוסדות התכנון.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות