fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי זו אסתר?

בדיוק לפני 85 שנה הוקם בית התיאטרון של העיר

בנובמבר, לפני 85 שנים בנובמבר 1934 הונחה אבן הפינה לקולנוע אסתר. שנתיים לאחר מכן הוא נחנך במסיבת הסיום של מחזור א' של בי"ס ביאליק. הוא היה אולם המופעים, בית התרבות, אולם הנשפים והמסיבות של נתניה. האולם היה מקום הבידור היחיד בנתניה ובגלל מיקומו ליד גן המלך היה מקום המפגש של צעירי העיר. באולם הגדול היו מקרינים סרטים, ובחדר המכונות ישב המסריט ולידו המתרגם.  המרתף של אולם אסתר שימש כמקום מסתור למעפילים שעלו לארץ ישראל בתקופת המנדט בעלייה הבלתי לגאלית.

בטקס הנחת אבן הפינה בתאריך 18.11.1934 נכחו מושל מחוז שכם הלורד פות, החברים: גד מכנס, ברוך רם ומשה מכנס ממנהלי חברת הנוטע ותושבי הישוב. יו"ר מועצת נתניה ומנהל החברה לפתוח חוף נתניה עובד בן עמי אמר: "בארצות רבות מתנוססים על החוף בנינים אדירים לסמל לדורות כאנדרטת החופש  באמריקה. אצלנו נקים את הבנין הגדול לתרבות, את בית התיאטרון המשקיף אל פני הים התיכון ומבשר לשבי המולדת החותרים אלי חופי ארצם כי אנו הקימונו כאן את בתינו למען חיות בו חופשיים וגאים. סמלית היא העובדה כי הפעולה הראשונה שחברת הפתוח מגשימה באזור הבניה שלה הוא מפעל תרבותי טהור הקמת בית התיאטרון".

בית התיאטרון נקרא על שם אסתר אניוטה לבית מילר כהן.

ומאז נסגר בית הקולנוע, ניסו להחיות אותו ולהקים בו עסקים שגם הם נסגרו. ועדת המשנה העירונית לתכנון ובניין של עיריית נתניה  אישרה תכנית לבניין עיר לשחזור קולנוע אסתר בעשרות מיליוני שקלים.  בתמורה אושר ליזם הקמת מגדל דירות בן 24 קומות בסמוך. מאז ההבטחה הזאת עוד ישתנו תכניות, העיריה דורשת את חלקה והיזמים ירצו מגדל דירות אל הים. נחייה ונראה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות