fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחר שביתה בגני הילדים בני 3-4

בעקבות סירוב עיריית נתניה להמשיך לממן סייעת תוספתית

לאחר שדרישת ההורים מהעירייה להמשיך לתקצב את הסייעות התוספתיות בגנים העירונים לילדים בני 3-4 לא נענתה הכריזו ההורים על שביתה בגני הילדים החל ממחר יום רביעי. "אנחנו דורשים ממנהל החינוך להשאיר את הסייעת התוספתית וזאת עד לאחר ועדת משרד החינוך שתתקיים בנושא בתאריך 7.1.20  בקשה מאוד צנועה תנו לנו עוד חודש אחד ותקבלו החלטה מושכלת" אומרים ההורים. "תנו לנו שבוע להיערך". בקשתם  הצנועה של ההורים עומדת בפני החלטה נוקשה של עירית נתניה להפסיק מידית את תקצוב הסייעות.

החל מהשבוע הסייעות הללו תפסקנה לעבוד והילדים אשר עדיין לא גמולים  הוריהם ידרשו להגיע לטפל בילדיהם: רועי טורנגה מועד קריית השרון האחראי על החינוך בקרייה מנסה מעל שבועיים למצוא פתרונות: "השיח הוא ברמה יומית אך היות וכרגע אין תשובות נאלץ מחר 01.01.20 להשבית את הגן וזאת כמחאה על אוזלת היד של הרשות בנושא. אנחנו פתוחים לפתרונות אמתיים. תודה להורים שהחליטו כמקשה אחת ולהילחם על השארות הסייעת".

המדינה מממנת על פי חוק את הסייעות הללו רק בגנים בהם יש 30 ילדים. בגנים בהם פחות מ-30 ילדים ממנות הרשויות המקומיות וכך גם עיריית נתניה שמימנה עד דצמבר ומסרבת להמשיך לממן. בנתניה מדובר בארבעה גנים בלבד.

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "עיריית נתניה, אפשרה סייעות תוספתיות לגילאי 3 החל מ 27 ילדים במימון מלא של העירייה, אף על פי שעל פי מתווה משרד החינוך, סייעת נוספת משובצת החל מ 30 ילדים בגן. כל הסייעות התוספתיות, מעבר לתקן משרד החינוך, מסיימות את תפקידן בסוף דצמבר".

טורנגה : "הורים יקרים לצערי אנו נתקלים בחומות מול מנהל החינוך. בעניין הסייעת התוספתית למרות שהדרג המקצועי כלומר: מפקחת משרד החינוך טוענת בכל פורום אפשרי שהגן צריך סייעת תוספתית זה קריטי לתפקוד התקין של הגן. אני קורא שוב מכאן לראש העיר מרים פיירברג איכר, ולמנהלת אגף החינוך טובה דולב, וזאת לאחר שאני מודע לקיצוצים בתקציב, ככלכלן אני גם יודע כמה קשה העבודה שלכם. מדובר על ילדים, פעוטות קטנים. הנזק הפיזי והנפשי של אותם פעוטות אין לו מחיר כלכלי. אני יודע שמשרד החינוך הוא האוטוריטה העיקרית והטענות שלנו מופנות למשרד החינוך והעומד בראשו. אז בואו נעצור לשניה ונבדוק האם ניתן להאריך את תקופת הסייעות לעוד חודש אחד. זו הבקשה חודש אחד! תנו לנו ולמשרד החינוך להיערך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות