fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה אסור להראות לתינוק לפני השינה

ומדוע שינה כל כך חשובה. נויה פרידלנדר תלמד את התינוק שלכם לישון
נויה ריגלר פרידלנדר

תכירו את נויה פרידלנדר לבית ריגלר, בת 29 נשואה ואם לשניים מנתניה העוסקת בייעוץ שינה לתינוקות רכים. היא למדה תעשיה וניהול, עבדה ארבע שנים במערכות מידע והגיעה לעסוק בשנתם של פעוטות אחרי שבעצמה סבלה מבעיות שינה.

"היו לי קשיי שינה ובעקבות טיפול נכון הגעתי למקום טוב. חששתי שעם הבאת ילדים התופעה של קשיי שינה תצוף. כשנולדה ביתי הבכורה הייתי חרדתית וחששתי לעשות איתה טעויות. כשראיתי בפייסבוק שיש קורס לשינה עשיתי אותו בתחילה בשבילי. נחשפתי לנושא מרתק של שינה, של הורות חדשה ובעיקר הורות מודעת".

יש דעות רבות על שינה טובה וסבתות חושבות שהן יודעות הכי טוב איך להרדים תינוק.

"זה נכון. אתה מבולבל מכל העצות הללו וזה לא עוזר. לא תמיד תינוקות יודעים להרדם לבד מיום היוולדם והם אכן זקוקים לעזרה אבל, ככל שעולים בגיל העזרה הזאת מיותרת כי הם יכולים להרדם לבד אם מלמדים אותם. הדעה הרווחת שעם הגיל גם השינה תסתדר היא שגויה. אנחנו ההורים אחראים ללמד אותם הרגלי שינה נכונים".

אז מה הסוד לשינה טובה של תינוקות?

"זו שאלה לכתבה שלמה. ייעוץ שינה מתייחס להתנהלות לכל אורך היום כלומר: סדר יום קבוע ונכון בהתאם לכל גיל, הכנות לשינה וגם ההרדמה עצמה. כשמשכיבים את התינוק בכל יום בשעה הנכונה לו –  ההרדמות קלה יותר".

היא מדריכה ומלווה באופן צמוד לפי תכנית עבודה שהיא מכינה ספציפית לכל ילד ומקבלת עדכון יומי.

"התהליך מצליח כל זמן שההורים משתפים פעולה ומיישמים את תכנית העבודה. בעיה רפואית חדשה יכולה לערער את התהליך".

מה הם התנאים שתינוק צריך כדי להירדם ברוגע?

"התנאים צריכים להיות אידיאלים כמו סביבה נקייה מגירויים. חשוב לדעת שתינוק מסתקרן מכל דבר שזז: ממסכי טלפון וטלביזיה, ממשחקים וממוסיקה. סביבת השינה צריכה להיות רגועה ונקיה ממשחקים, מאנשים, מאחים ומגירויים אבל לא הכרחי שקט מוחלט כי רצוי להרגיל את המוח להירדם עם רעש ברקע".

שינה טובה לילד היא גם שינה טובה להורים שלו והיא בסיס טוב לחיים. תינוק צריך לישון כדי להתפתח טוב שכלית וגופנית וכמו שהסבתות אמרו הוא צריך לישון טוב ומספיק כדי לגדול.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות