fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

למי אסור לתת הלוואה? תופתעו

שיחה קצרה עם אלי פלג מומחה לגבייה בעל נגישות לבסיסי נתונים
אלי פלג. הגובה

תכירו את אלי פלג, 60 גרוש ואב לבן גובה חובות המתנהל על פי חוק והוצאה לפועל. פלג, מהנדס אלקטרוניקה במקצועו שעבד בחברות גדולות כמו סיסקו, בזק ונס כמומחה בתקשורת מחשבים הגיע לפני שנתיים לגור בנתניה ויחד עם זה עשה הסבה מקצועית: "ולא במקרה. הגעתי לעבודה הזאת מתוך נסיון רע שקרה לי. חבר שלי היה חייב לי 100 אלף שקלים ובמשך 14 שנים סרב להחזיר לי ונעלם מתחת לרדאר. קשה היה לאתר אותו, לא היו לו חשבונות בבנקים ולא רכוש על שמו – הדרכים הבדוקות להתחמק מתשלום חובות. אבל בן אדם צריך להתפרנס ולעבוד איפה שהוא ואז מגיע היום שהוא מקבל משכורת, משלם ביטוח לאומי ומצטרף לבסיסי הנתונים".

בסיסי נתונים. מה זה?

"הם רבים ואפשר לאתר אותם באמצעות שרותי מחשוב שבזה אני מומחה. יש לי מחלקת מודיעין לאיתור כספים ונכסים דרך בסיסי נתונים כלכליים כך שאפשר לאתר איפה מוסתר הכסף והרכוש אותו אפשר לחלט ולפרוע – שם המקצוענות שלי וכל זה בעלות של 600 שקלים. אחרי שנמצא הכסף והרכוש נעשה עיקול בצורה חוקית דרך הוצאה לפועל".

אלי מספר על מקרה אמיתי. סכום הכסף הוא לא העניין. זה יכול להיות עשרת אלפים שקלים וחצי מיליון שקלים. המטרה היא לגלות כסף, חשבונות ונכסים של החייב.

"חייב מאשדוד סוג של עבריין היה חייב לאישה אחת 12,000 שקלים. אחרי חיפושים בבסיסי הנתונים מצאנו שהוא רכש ג'יפ חדש על שמו עם פוליסת ביטוח על שמו. מצאנו שלאשתו שגם היתה חתומה על הצ'יק יש עסק חדש, וכך באמצעות בסיסי נתונים כלכליים ובהם נתוני פוליסת ביטוח למשל פתחנו תיק בהוצאה לפועל והג'יפ עוקל והוחזר סכום של 13,5000 שקלים".

אז מניסיונך ממי צריך להיזהר?

"יש להזהיר את הציבור מעוקצים ואלה מתרבים והולכים. אני ממליץ לא לתת הלואות בין חברים כי חברים לא מחזירים הלוואות וגם לא לתת הלוואות בתוך המשפחה. לעשות עיסקאות רק עם עורך דין אמין ועם בטוחות ולא להאמין למתק שפתיים. והכי חשוב הוא לעשות חקירה כלכלית מעמיקה על הצד השני".

אתה גר בנתניה רק שנתיים. איך העיר בעיניך?

"נתניה עיר מקסימה ויש לי נוף נפלא של הים מהחלון ובעיקר היא טובה בשירותים לתושביה יותר מעיריית הוד השרון שם גרתי בעבר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות