fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חוף ארגמן ולא חוף לגון. זה רשמי

מרבית שמות חופי הרחצה בעיר נקבעו במהלך שנות השישים והשבעים בעיקר לפי בתי המלון שלידם
חוף ארגמן צלום ברמן

וועדת שמות רחובות ואתרים בראשותו של חבר מועצת העיר נתניה, עו"ד אדיר בנימיני, תדון בקרוב בהסדרת שמות חופי הרחצה בעיר. בעקבות בדיקה שנערכה על ידי הארכיון העירוני, הסתבר כי מרבית שמות חופי הרחצה בעיר, שנקבעו במהלך שנות השישים והשבעים, לא נדונו מעולם בוועדת השמות ולא אושרו על ידי מועצת העיר.

חוף הרחצה היחיד שקיבל תוקף רשמי הוא "חוף ארגמן" (המכונה גם "חוף לגון") ששמו אושר בוועדה ובמועצת העיר. יתר חופי הרחצה בעיר, אינם רשמיים. שניים מהם קיבלו את שמות בתי המלון הסמוכים אליהם: "חוף בלו-ביי" (שכונה בעבר גם בשמות "חוף עין התכלת" ו"חוף התכלת"), ו"חוף העונות" שכונה בעבר "חוף ארבע עונות".

חוף הארגמן לגון צילום עצמי
חוף הארגמן צילום עצמי

 

שמות אלה ושמות יתר החופים: "חוף צאנז", "חוף הרצל" (שם קודם: חוף מרכזי א'), "חוף האמפי" ("קונטיקי"), "חוף סירונית" (שם קודם: חוף מרכזי ב') ו"חוף פולג", יועלו לפיכך לאישור פורמאלי בישיבת וועדת שמות הרחובות והאתרים העירונית אשר תתכנס בקרוב.

יו"ר הוועדה, חבר המועצה, עו"ד אדיר בנימיני מסר כי "בעבר הרחוק כנראה לא תמיד הקפידו על הסדרה פורמאלית של שמות החופים אשר הוכנסו למפות הרשמיות של העיר. אנו נפעל להסדרת הנושא כך שיהיה לכך תוקף רשמי כפי שמתחייב בנוגע לכל שם של אתר המופיע במפה של העיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות