fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חבר מועצת העיר אדיר בנימיני: לתכנן כבר עכשו רכבת קלה בנתניה

לאור עומסי תנועה הצפויים עם גידול אוכלוסיית העיר, לא יהיה מנוס מהקמת רכבת עילית או רכבת קלה על הציר מצפון העיר לדרומה

חבר מועצת העיר נתניה, עו"ד אדיר בנימיני דורש  להתחיל כבר היום בתכנון קו של רכבת קלה מצפון לדרום העיר, שתאפשר לכל תושבי העיר נגישות מהירה ואפקטיבית לתחנות הרכבת "בית-יהושע" או "ספיר".

חבר מעוצת העיר, עו"ד אדיר בנימיני, טוען שדרוש שינוי קונספטואלי בכל הנוגע לאופן ההסתכלות העתידית על נתיבי התחבורה בעיר. רק לאחרונה פורסם כי הצפי העתידי לעיר נתניה עומד על 350 אלף תושבים. כבר כיום נתניה הינה עיר צפופה ולכן היא חייבת למצוא אלטרנטיבות לשימוש ברכבים ממונעים. היות ומרבית מגדלי-הענק למגורים קמו וצפויים עוד לקום באזור הדרום-מערבי של העיר, לדעת עו"ד בנימיני, אין להביט עוד על ציר בן-גוריון כ"דרך מעבר" לכביש החוף, אלא כעל כביש עירוני פנימי. "הדבר מחייב רביזיה והסתכלות תכנונית אחרת על האזור הזה מבחינה קונספטואלית, ביחס לאופן שבו מסתכלים על האזור הזה היום", טוען חבר המועצה, עו"ד בנימיני.

אדיר בנימיני צלום ברמן
אדיר בנימיני צלום ברמן

בימים האחרונים סובלים תושבי נתניה מפקקי תנועה כבדים ביציאה מן העיר כתוצאה מניסוי שערך משרד התחבורה, אולם זה רק סמפטום ראשון לבעיית התחבורה העומדת לפתחה של העיר בעשור הקרוב, מחייבת לדעת עו"ד בנימיני, נקיטת פעולות למתן פתרון לטווח הרחוק כבר עכשיו.

בבקשתו למ"מ יו"ר הוועדה המקומית, אלון אלרואי, ציין בנימיני כי לאור עומסי תנועה הצפויים, שניצניהם קיימים כבר היום, לא יהיה מנוס מהקמת רכבת עילית או רכבת קלה על הציר הזה, שתנוע משם ועד לצפון העיר. רכבת מטרו עירונית, אשר באמצעותה יוכלו תושבי העיר לנוע בעתיד בקלות וביעילות לתחנת הרכבת "בית יהושע" או ל"ספיר".

עו"ד אדיר בנימיני: "כבר כיום מתחמי החניה סביב תחנת הרכבת מלאים עד אפס מקום וקיים קושי עצום למצוא חניה אחרי השעה 8.00 בבוקר. לפיכך, הקמת רכבת פנימית שתנוע מצפון לדרום הוא כורח, שהמציאות תכפה אותו ולכן יש להיערך לכך מבחינה תכנונית כבר היום. כבר כיום אנו חווים בקושיים הגדולים שהתלוו להקמת קו הרכבת הקלה בירושלים ובימים אלו בת"א אנו צריכים להיערך בהתאם. צירי התנועה הקיימים בצפון ובמרכז העיר אינם מסוגלים לקלוט את כמות הרכבים שצפויה לגדול משמעותית בעקבות בניית מגדלי המגורים במרכז העיר ותוכניות "הפנוי-בינוי" בצפון העיר. אנו עומדים בפני קטסטרופה תחבורתית וצריך להיערך לתכנון קו רכבת המטרו הפנימית, ויפה שעה אחת קודם. נתניה היא עיר דחוסה מבחינה אורבנית עם צפיפות אדירה (גם ביחס לערים אחרות בסדר גודל דומה בישראל). אם לא נתחיל היום בתכנון רכבת מטרו פנימית נעמוד בפני בעיה עצומה כבר בעשור הבא, כשתושלם הבניה בשכונות החדשות המתוכננות בציר בן-גוריון".

עוד הוסיף עו"ד בנימיני כי "הוא שומע את הקולות המושמעים על כך שהעיר הייתה צריכה לנהל מאבק עיקש יותר להארכת קו הרכבת הפנימית המוקמת בימים אלה בגוש דן עד נתניה. מדובר להערכתו במאבק חסר סיכוי. טובי הכלכלנים ישבו על התוכנית הזאת. נתניה רחוקה מדי וגם אם בדרך נס הדבר היה יוצא אל הפועל והקו היה מגיע לאזור וינגייט/פולג לא היה בכך כל פתרון, כי מימלא צריך למצוא דרך לשנע את תושבי צפון ומרכז העיר אל תחנה זו".

.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות