fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסביבונים של ארץ זאב

מארצות שונות וחומרים שונים: את כולם מסובבים הנכדים

לארץ זאב משיכון ותיקים יש שם נדיר אבל גם אוסף גדול ובו 300 סביבונים. יש לה באוסף שני סביבונים אותם היא שומרת במיוחד עוד מימי ילדותה: סביבון מעץ ומפלסטיק מלא. היא מחזיקה אותם בביתה במזוודה ובכל חג חנכה היא מוציאה אותם, מתיישבת על הרצפה ומסובבת אותם ביחד עם נכדיה. תחרויות הסיבוב הארוך נעשית אצל ארץ כל שנה.

באוסף של ארץ יש סביבונים שונים, מחומרים שונים בצבעים שונים ומארצות שונות. סביבונים עם 'נס גדול היה פה' ו'נס גדול היה שם' וכאלה שלא רשום עליהם דבר. וגם סביבון מעופרת יצוקה.

הסביבונים של ארץ

 

ארץ (איריס), 70 סייעת בגן ילדים נולדה בלוב. אמה נפטרה בלידתה ובגיל שלושה חודשים עלתה לארץ עם אביה  וארבע אחיותיה. אביה נישא לאישה שניה שנפטרה כשארץ היתה בת עשר.  אחותה גידלה אותה לתפארת.

"הגענו מלוב למעברה בפרדסיה. בלוב קראו לי איריס אך בתעודת הלידה רשמו ארץ כי אבא שלי חלם כל השנים לעלות לארץ ישראל ודיבר על כך. נישאתי לזאב מנשה, ילדתי שישה ילדים ועבדתי 19 שנים כסייעת בגני ילדים".

ארץ נהדרת היא אישה חייכנית ועליזה עם מזג טוב. יש לה נפש צעירה וקשר מצויין עם ילדים בכלל ועם נכדיה בפרט. "כל השנים אהבתי לסובב סביבונים אך רק כאשר נולדו לי ילדי התחלתי לאסוף והגדלתי את האוסף כשנולדו הנכדים. זה קרה בשנת 1966 כאשר הבן שלי חזר מהגן עם שקית ובה סביבונים. עד אז היו לי רק שני סביבונים מעץ מלא ומפלסטיק יצוק ששמרתי מהילדות שלי. בכל נסיעה לחו"ל דבר ראשון שאני מחפשת זה סביבונים. חברים ובני משפחה יודעים שהמתנה הכי אהובה עלי מחו"ל זה סביבונים. ואכן יש סביבונים מתרבויות שונות:  סביבונים מחרסינה, מעץ וגם מפלסטיק פשוט. סביבונים מאויירים, עגולים ומרובעים".

מי הם הסביבונים שאת אוהבת ושומרת במיוחד?

"סביבון יקר ומיוחד מנורבגיה, סביבונים מסין וסביבונים מעץ מצויירים ומקושטים שהם סוג של יצירת אומנות".

לארץ זאב יש גם אוסף של 200 בובות מכל העולם. גם אותם היא שומרת במזוודה. עכשו היא עומדת לקנות ארון כדי להציג בו אותם. הסביבונים ישארו במזוודה עד לחנכה הבא.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות