fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בריכת שחייה בקומה ה-16. הדיירים: יקרה כאן אסון

העיריה הוציאה צו הפסקת עבודה. הדיירים באגמים: זה לא מספיק.
בריכה בקומה ה-16

מה הייתם עושים אם הייתם מגלים יום אחד שהדייר מעליכם בקומה ה-16 של בניין מגורים רב קומות בונה על הגג שלכם בריכת שחייה?

זה מה שקרה לדייר בקומה ה-15 בשכונת אגמים. כבר ביולי השנה שלח ועד הבית מכתב להנדסה בעירית נתניה בתלונה על כך שהדייר מכין תשתית וקונסטרוקציה לבריכת שחיה במרפסת שלו ללא אישור הקבלן וללא הכנת תשתית הנדסית בבניין.

אגמים: בריכה על המרפסת

חבר ועד הבניין שמעון פרץ: "אחרי ששלחנו ביולי השנה מכתב התראה בליווי מכתב אזהרה של מהנדס הבניין עיריית נתניה שלחה פקח והורתה על הפסקה מנהלית של הבניה. אז יכול להיות שהדייר הפסיק כרגע את העבודות, אבל הקונסטרוקציה שהוא בנה קיימת ויכול להיות שימשיך להקים את הבריכה ואנחנו לא נדע. מדוע עיריית נתניה לא נתנה לו מידית צו פירוק ופינוי?. הקונסטרוקציה מאד כבדה, והגג הזה לא יכול לשאת שלושה טונות של מים. אנחנו, דיירי הבניין חוששים שיום אחד יקרה כאן אסון שנבע מחריגת בניה בידיעת העיריה. פקח בניה הוא לא מהנדס. הפקח השאיר בידי הדייר מכתב וזה הכל. אנחנו הבאנו את מהנדס הבניין של חברת הבניה למקום והוא התריע על הסכנה".

מחברת הבניה אחים שרבט כותב מהנדס הבניין אסכנדר מרוואן בתגובה: "לאחר בירור עם המתכנן רן משעל הקונסטרוקטור של הבניין הנני מודיע בזאת באופן חד משמעי שהבניין והמרפסת בדירה זו אינה מתוכננת לבניית בריכת שחייה ואסור בשום פנים ואופן לבנות את הבריכה הזו ויש להחזיר את המצב לדמותו".

במכתב שהועבר לראש העירייה, מהנדס העיריה, מבקר העיריה והפיקוח על הבניה כותב עו"ד אורן גלמידי מטעם חברת הבניה: "…התערבותה של המחלקה המשפטית של עיריית נתניה נדרשת בבהילות שכן הדייר ממשיך להעמיס על המרפסת עוד ועוד קונסטרוקציה ומשקל כבד הרבה מעל המותר ומעל למקדם הבטחון…ולפי כל האינדיקציות הקיימות פשוט עלולים להביא להתרסקות המרפסת ולאסון כבד חלילה. לטענת מרשתי הדייר פוגע ביסודות הבניין".

בריכה לא מתוכננת. פגיעה ביסודות הבניין

דיירי הבניין חוששים שבזמן שבעיריה בודקים וחושבים, הדייר יקבע עובדות בשטח ויסכן את חייהם: "עכשו אנחנו כבר לא יכולים להכנס לדירה, אין לנו אפשרות לראות אם הוא ממשיך בעבודות ואנחנו כל דיירי הבניין בחרדה גדולה שהוא יקבע עובדות, העיריה תאלץ לאשר אותן בדיעבד וכאן יקרה אסון".

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "ביום 6.8.19 הוצא צו הפסקת עבודה בנוגע לעבודה אסורה בקשר עם המקרקעין שבנדון. בשלב זה התיק מצוי בבדיקה ובחקירה במחלקת הפיקוח על הבניה לבדיקת קיום/אי קיום צו ההפסקה המנהלי. יצוין כי שלפונים ראיות כלשהן בדבר המשך הבניה ו/או הפרת צו ההפסקה באפשרותם להגיע למחלקת הפיקוח על הבניה ולמסור עדות בעניין".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות