fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחוד והצלה נתניה התחדשו באמבולנס

"היעד שלנו הוא הגעה תוך 90 שניות מרגע ההזנקה למקרי חירום רפואיים. אין לנו מטרה להחליף את מד"א".
אחוד והצלה צילום דוברות אחוד והצלה

ביום שני השבוע בתאונת דרכים רבת פצועים בכביש החוף בין אוטובוס למשאית וכלי רכב פרטיים טופלו 20 איש. עקב עומסי תנועה כבדים שנוצרו במקום, פילסו האמבולנסים את דרכם לזירת התאונה בזמן שמתנדבי "אחוד והצלה" כבר הגיעו לשטח וטיפלו בפצועים הרבים שהיו בזירה. לאחר הטיפול פונו הפצועים בניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים רגילים לבתי החולים בסביבה.

הם נמצאים בכוננות כל הזמן וברגע האמת מגיעים למקום מטפלים במהירות וחוזרים הביתה למשפחה ולשגרה. הם כבר ראו את המראות הקשים ביותר וטיפלו במאות מצבי חירום רפואיים ובזירות שונות ומורכבות.  הם מכונים המלאכים הכתומים. השבוע "אחוד והצלה" השיקו משמרות אמבולנס "איחוד הצלה" בנתניה.

סניף נתניה מונה 140 חובשי רפואת חירום, פרמדיקים ורופאים. בהם 35 רוכבי אופנועים להגשת עזרה ראשונה, מתנדבים עם מכוניותיהם הפרטיים, צוות יחידת חוסן לסיוע נפשי במקרי חירום. יחידת אופניים ומינילינס –  טרקטורון מצוייד במיטב ציוד הרפואה והחילוץ, אותו מתפעלים צוות מיומן לטיפול במצבי חירום בחופים. הפריסה הרחבה של רשת ההצלה מאפשרת כיסוי מלא לכלל אירועי החירום בנתניה במהירות. סניף נתניה פועל 19 שנים יש בו חרדים, דתיים לאומיים וחילונים. משרדי הסניף פועלים בקרית צאנז.

דובר אחוד והצלה בנתניה שמעון סבח: "היעד שלנו הוא הגעה תוך 90 שניות מרגע ההזנקה למקרי חירום רפואיים. אין לנו מטרה להחליף את מד"א. אנחנו שם כדי לצמצם את הפער בין רגע הקריאה לזמן הגעת האמבולנס. במקרים רבים מדובר בפער מסכן חיים ממש. הפעילות של אחוד והצלה נעשית בהתנדבות  וממומנת על ידי תרומות של אנשים טובים בארץ ובחו"ל גם החולה אינו משלם על הטפול וההעברה באמבולנס. יו"ר הסניף שלנו הוא נפתלי דויד המשמש כמנהל בית אבות של קריית צאנז בעיר".

עכשו כשיש לכם את האמבולנס הראשון בעיר מה המשמעות?

"ארבעה חובשים ונהג יושבים בתוך האמבולנס למשמרות בוקר ערב או לילה. אחזקתו של אמבולנס כרוכה בהוצאות ולכן מכניסים אמבולנס רק לסניפים מפותחים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות