fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"נחצו כל הקווים מבחינת ועדי ההורים והנהגה ההורית"

במסיבת עיתונאים שערך לרגל פתיחת שנת הלימודים התייחס צביקה גנדלמן למחאת ההורים ואמר: "ביקורת היא חשובה אבל ראוי שתהיה עניינית ומקצועית. בסופו של דבר האחריות היא עלינו"
גנדלמן וד"ר ספורטה במסיבת העיתונאים
גנדלמן וד"ר ספורטה במסיבת העיתונאים

שבוע לאחר פתיחת שנת הלימודים ערך ראש העיר צביקה גנדלמן מסיבת עיתונאים שהוקדשה לנושא החינוך. מסיבת העיתונאים התקיימה בצל מחאת ועדי הורים, בעיקר מבתי הספר היסודיים בעיר, וגנדלמן התייחס לכך בדבריו.

"אני מכבד ומעריך את המעורבות והתרומה של ההנהגה ההורית ובעיקר של העומדים בראשה. ביקורת היא חשובה, אבל ראוי שתהיה עניינית ומקצועית. הבנתי שישנה עצומה, שעוסקת בעיקר סביב התשתית בבתי הספר היסודיים. יש לנו תכנית, וסמנכ"ל חברה וקהילה אסנת ספורטה התחייבה לפרסם אותה. אני לא מתכוון להוציא הסכמים או חוזים עם ההנהגה ההורית שיחייבו אותי ביום, בשעה או בסעיף תקציבי".

"בסופו של דבר האחריות לתת את מיטב השירות לכלל ילדי חדרה היא עלינו. אני בעד דיאלוג, עשינו הרבה דברים יחד ואני מפרגן ומעריך מאד את יו"ר ההנהגה ההורית צפריר אורנשטיין ואת סגנו ליאור גולדין. אני חושב שמשהו השתנה ובאיזשהו מקום תפקידנו לשרטט את הגבולות. נחצו כל הקוים מבחינת ועדי ההורים וההנהגה ההורית. אנשים שאין להם שום אחריות מקצועית ושום סמכות רוצים לנהל את העסק. אם יקרה משהו לילד בחצר, אם ההישגים הפדגוגיים שלו יהיו נמוכים, אל מי יבואו בטענות, אליהם או אלי? מסמכי העבודה יהיו בחצר של העובדים, קרי מנהלי האגפים ואנשי המקצוע, משום שהם אלה שנושאים באחריות ולהם יש את הסמכות".

לצד זאת אמר גנדלמן כי העירייה סימנה לעצמה לשנים הבאות לטפל בעיקר בהיבט התשתית, בבתי ספר כמו צפרירים וקפלן.

גנדלמן ציין כי חמישה בתי ספר תיכוניים בעיר נמנו בין מאה תיכונים בארץ שמוריהם זכו בפרס כספי ממשרד החינוך על הישגיהם. כמו כן, סיפר על פתיחת בית הספר "פאר צור", בית הספר הראשון בחדרה לילדים לקויי תקשורת שנפתח בשטחו בית הספר "פאר עם", שנסגר בסוף שנת הלימודים הקודמת. באותו המתחם, נפתח בית הספר התיכון של "מדעים ויהדות".

מלבד פאר עם, צוין כי השנה נסגרו שני בתי ספר נוספים: ברנקו ווייס וחט"ב תחכמוני, כשבינתיים הועבר בית ספר חב"ד לבנים למתחם ברנקו ווייס ואילו בית הספר לבנות חב"ד שוכן בבית הספר החדש בשכונת הפארק.

בהתייחסות לבתי ספר נוספים בעיר, גנדלמן חשף כי החודש תתקיים ועדה להקמת שני בתי ספר נוספים: קמפוס חופים ומשכן הקבע של בית הספר "לב" (המכיל) שנפתח בשנה שעברה והפך למבוקש במיוחד בקרב הורי חדרה.

גנדלמן אף הבהיר את גישתו בנוגע לילדי חוץ, ילדים המתגוררים מחוץ לעיר ולומדים בחדרה. "בלי לנקוב בשמות בתי הספר או בכמות ילדי החוץ, אנחנו נצמצם את מספר ילדי החוץ שלומדים במערכת החינוך בחדרה, משום שזה בא על חשבון ילדי העיר. מי שרוצה לחנך את ילדיו בחדרה, שיעבור לגור כאן".

ומתברר שיש רבים שהחליטו בשנים האחרונות להגר לעירנו, ולפי גנדלמן, אחת הסיבות העיקריות לכך היא החינוך. "הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) מעמידה את חדרה בחמישייה הפותחת מבחינת הגירה חיובית זו השנה השנייה ברציפות. המשמעות היא שיותר אנשים נכנסים לעיר מאשר יוצאים ממנה. המנוע המחולל העיקרי בעניין זה הוא החינוך. לאחרונה שמעתי כל מיני סיסמאות על נטישה המונית של חדרה. לנו יש את המדד לבחון כמה שינו את כתובתם ועזבו את חדרה ובשכונת הפארק למשל, 3.2% שינו את כתובתם לעומת 10% שהגיעו לחדרה".

בנוגע לרב משה, שאייש את תפקיד מנהל החינוך המיוחד והיה אהוב במיוחד על הורי חדרה, אמר גנדלמן: "האיש יקר לי, הוא מלא זכויות והיינו במערכת יחסים טובה. הוא ביקש לסיים את תפקידו ומפאת כבודו והערכתי אליו, לא חשבתי לנכון שאני צריך לאלץ אותו להמשיך את התפקיד. יצאנו למכרז ואני רוצה להאמין שייבחר האדם המתאים ביותר".

תגובת ההנהגה ההורית: "צר לנו על תגובתו של ראש העיר. הנהגת ההורים העירונית נמצאת בדיאלוג עם ראש העיר מזה 6 שנים וידוע לו היטב כי אין כל השפעה פוליטית על הנהגת ההורים ועל העומדים בראשה. במקום לטפל בבעיות האמיתיות שהן בניית כיתות לימוד, בניית בתי ספר וגני ילדים, טיפול בליקויי בטיחות ושיפוצי עומק במוסדות החינוך וטיפול בליקוי בטיחות בדרכים, מתחמק ראש העיר מלקיחת אחריות והתחייבות לציבור דבר שהוא מחויב לו כנבחר ציבור כראש העיר וכמחזיק תיק החינוך. הנהגת ההורים העירונית החליטה לצאת למחאה לאחר שבשנה האחרונה ניהלנו דיונים רבים עם ראש העיר והגורמים הרלוונטיים. לצערנו לא ראינו ואיננו רואים התקדמות בנושאים אלו ומכאן שלא נפסיק עם המחאה עד אשר נקבל התחייבות שכל הבעיות שצוינו לעיל יטופלו עד סוף הקדנציה הנוכחית של ראש העיר כולל תוכנית עבודה עדכנית עד ה 30/11/19 עם יעדים ברורים ולוח זמנים מוגדר שיוצגו לנו ולציבור. כל עוד לא נקבל התחייבות זו בכתב, כל האופציות כולל אופציית ההשבתה מונחות על השולחן."

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות