fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כשהשבת נכנסת בקולי קולות

רמקולים שהוצבו על גג מקלט בשכונת קאנטרי קלאס מבשרים מדי שבוע על כניסת השבת בעוצמה עזה וגורמים מטרד רעש לתושבי הסביבה
המקלט והרמקולים שעליו. צילום: קרן אידלזון
המקלט והרמקולים שעליו. צילום: קרן אידלזון

מזה כמה חודשים סובלים רבים מתושבי שכונת קאנטרי קלאס בחדרה ממטרד רעש שמופיע בכל יום שישי לפני כניסת השבת. על גגו של מקלט ציבורי, ששימש בעבר כמועדון לבני נוער וכיום משמש ככולל לבני ישיבה, הוצבו רמקולים גדולים המשמיעים שירי שבת בעוצמת קול גבוהה, שמגיעה עד לשכונה הסמוכה, גני אלון.

לדברי תושבים מהשכונה, מפגע הרעש השבועי נמשך כרבע שעה עד עשרים דקות. "זה מתחיל בשיר שאורך מספר דקות, לאחריו הכרזה על כניסת השבת ולסיום שיר נוסף", אומר ל' תושב השכונה.

ל' ובני משפחתו מתגוררים בשכונת הקאנטרי קלאס מזה שנים אחדות והופתעו לגלות על הצבתם של הרמקולים ועל עוצמת הרעש בה הם פועלים. "אין לי בעיה עם ההכרזה על השבת, כל עוד זה נעשה באופן שמכבד את כלל התושבים ובדציבלים סבירים", אומר ל'. "מאז שהותקנו הרמקולים האלה, אנחנו מגיפים את כל החלונות בבית והווליום החזק עדיין מעיר את הילדים שלי. קרובת משפחה שלי מתגוררת במרחק של כמה קילומטרים מהמקלט וגם בביתה שומעים היטב את הכריזה. זה מטרד נוראי שמפריע להמון אנשים בשכונה".

בהיבט החוקי, קיים איסור על גרימת רעש חזק או בלתי סביר, שעשוי להפריע לתושבים או לעוברים ושבים וכן על הפעלת מגביר קול למתן הודעות או פרסומות. עם זאת, בשל חופש פולחן הדת, החוק מחריג את בתי התפילה וניתן להשמיע הודעה על כניסת השבת, בתנאי שעוצמת הקול לא תעלה על מה שהוגדר בחוק למניעת מפגעים כרעש בלתי סביר.

תגובת עיריית חדרה: "הפיקוח העירוני היה במקום ושוחח עם האחראי על המקלט שהתחייב שלא לעשות יותר שימוש ברמקולים. במידה וייעשה שימוש נוסף, הרמקולים יוסרו לאלתר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות