fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כניסה חדשה יש, מעבר להולכי רגל אין

הכניסה החדשה מכביש החוף לעיר חדרה מועילה לכולם מלבד להולכי הרגל, שעם פתיחתה לא יוכלו עוד להגיע ברגל מגבעת אולגה לחדרה ולהיפך. התוצאה: ניתוק השכונה הוותיקה מהעיר. עיריית חדרה: "עם השלמת המחלף יחודש המעבר להולכי הרגל"
חסר רק מעבר להולכי רגל. צילום: עיריית חדרה
חסר רק מעבר להולכי רגל. צילום: עיריית חדרה

לקראת חג הפסח נפתח מקטע כביש חדש שמחבר את כביש החוף לחדרה, ומהווה כניסה דרומית לעיר, בנוסף לכניסה המתוכננת מכביש יצחק שמיר. הולכי הרגל שעד עתה השתמשו בגשר המקשר בין גבעת אולגה לחדרה, לא יוכלו לעשות זאת עם פתיחת מקטע הכביש, בו כלי הרכב ייסעו במהירות גבוהה ולאורכו לא הוסדר מעבר להולכי הרגל.

כשתושב שכונת עין הים, אייל פבזנר, שמע על הבעיה, הוא ניגש למקום וצילם סרטון וידאו מהשטח. הסרטון שהעלה לפייסבוק זכה לאלפי צפיות, עשרות שיתופים ועורר עניין רב בציבור בחדרה בכלל וגבעת אולגה בפרט.

פבזנר מסביר שעם פתיחת כביש היציאה מכביש 2 (כביש החוף) לכיוון המרכז המסחרי וילג' מול החוף, הולכי הרגל משני הכיוונים לא יוכלו לעבור דרך הגשר כבעבר. "עד עכשיו תושבי גבעת אולגה, שהיו מגיעים ברגל מתחנת הרכבת לביתם, היו עולים לגשר ומגיעים בקלות לגבעת אולגה. עם פתיחת הכביש הם לא יוכלו לעשות זאת". פבזנר מתריע כי תושבים, ובייחוד בני נוער, עלולים לנסות ולעבור דרך מקטע הכביש אל הגשר על אף הסכנות הטמונות בכך. "בני נוער מגבעת אולגה שרוצים להגיע ברגל לחדרה או למתחם המסחרי, או בני נוער מהעיר, שרוצים להגיע לחוף הים ברגל, לא יוכלו לחצות את הכביש ולהגיע אל הגשר, או לחילופין, יעברו את הגשר, אך לא יוכלו לעבור בכביש הסואן".

מחדל זה מתווסף לאי הנגשת הגשר לנכים מיום הקמתו. לפני כשנה פורסם ב"חדשות חדרה" כי הגשר נבנה עם מדרגות משני צדדיו. לאותה כתבה התראיינו גולן לקס ועמיחי גורפינקל החדרתים, המנהלים בהתנדבות את שלוחת נגישות ישראל חדרה. "כמעט אף אדם מוגבל בהליכה, אם זה הליכון, קביים או כסא גלגלים, לא יכול לקחת אוטובוס מאולגה לכיוון חיפה או תל אביב כמו אדם נורמלי כי הוא לא יכול לעבור את הגשר", אומר לקס. "עצוב שמשרד ממשלתי מפקיר 20 אחוז מהאוכלוסיות הכי חלשות, ואפילו יותר מזה אם כוללים גם את קשישים".

נמצאים בתקופת ביניים. הכניסה החדשה לחדרה. צילום: עיריית חדרה
נמצאים בתקופת ביניים. הכניסה החדשה לחדרה. צילום: עיריית חדרה

אין ספק שהפרויקט התחבורתי הזה הוא בשורה חיובית לתושבי העיר. הוא יסייע בצמצום הפקקים, יפחית את תנועת כלי הרכב בשכונת ווייצמן, ויחבר את חדרה ממזרחה עד מערבה, כעת נותר, לדאוג גם להולכי הרגל, לנכים ולאוכלוסיות החלשות.

תגובת עיריית חדרה: "בימים אלו מקדמת נתיבי ישראל את מחלף חדרה מערב, ולצורך ביצוע המחלף ייהרס גשר הולכי הרגל הקיים. לאור האמור לעיל לא היה נכון להאריך את הגשר הנוכחי בתקופת הביניים. חציית הרמפה בסמיכות לירידה מהגשר בצד מזרח הינה מסוכנת ולכן נחסמה בגדר. גם מעבר החצייה בתוואי זה הינו מסוכן. עם השלמת המחלף יחודש המעבר להולכי הרגל".

 

קרן אידלזון

תמונות כניסה דרומית

נמצאים בתקופת ביניים. הכניסה החדשה לחדרה

צילומים: עיריית חדרה

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות