fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ילדים ניצלו לאחר שבלעו מטבע וחלק חד ממשחק

במרכז הרפואי הלל יפה הגיעו בסופ"ש ילדים שבלעו חפצים זרים, הרופאים פעלו במהירות להוצאתם
המרכז הרפואי הלל יפה | חולי קורונה | צילום: באדיבות הלל יפה
המרכז הרפואי הלל יפה | חולי קורונה | צילום: באדיבות הלל יפה

בסוף השבוע האחרון הגיע לחדר מיון ילדים של המרכז הרפואי הלל יפה ילד כבן 4 מפרדס חנה-כרכור, לאחר שבלע חתיכת פלסטיק ממשחק בו שיחק. החלק היה בצורת עיגול המחובר לחוט תיל באורך של כ- 5 ס"מ. בצילום נראה הגוף הזר בתוך חלל הקיבה. מהירות תגובת חברי הצוות הביאה לכך שהגוף הזר נשלף בזמן קצר של כשעה מזמן הגעתו של הילד לחדר המיון.

"במצב כזה כל דקה היא קריטית. קיים סיכון שהחלק החד יגרום לנקבים בקיבה או בדופן המעי", מסבירה ד"ר אורלי אדיב אשיך, מנהלת שירות גסטרואנטרולוגיה בילדים במרכז הרפואי הלל יפה, אשר הוציאה את הגוף הזר מקיבתו של הילד. "אין זה מובן מאליו שתוך פחות משעה התארגן צוות המורכב מ-2 מרדימים, אחות וגסטרואנטרולוג".

החפץ החד אותו בלע הילד. צילום: המרכז הרפואי הלל יפה
החפץ החד אותו בלע הילד. צילום: המרכז הרפואי הלל יפה

יום לאחר מכן התרחש מקרה נוסף של פעוט בן שנה ועשרה חודשים, שהגיע אף הוא למיון ילדים לאחר שהוריו חשדו כי בלע מטבע של 10 שקלים. ההורים סיפרו כי יום לפני כן שיחק הפעוט עם המטבע ורק ביום למחרת, לאחר שהקיא מספר פעמים, חשדו ההורים שמא בלע את המטבע. בצילום נראה בבירור המטבע בחלקו העליון של הושט. "לאחר שהבחנו כי המטבע תקוע בחלק העליון של הושט, הכנסנו את הפעוט במהירות לחדר הניתוח ובאמצעות אנדוסקופ קשיח – צינור מיוחד המכיל מקור אור, שלפנו את המטבע התקוע תחת הרדמה מלאה", ציינו ד"ר יצחק ברוורמן, מנהל יחידת אף אוזן גרון וכירורגיה של ראש צוואר וד"ר יצחק שוחט, רופא מתמחה ביחידה.

המטבע הוצא בהצלחה והפעוט נשאר להשגחה למשך יממה ושוחרר לביתו בריא ושלם.

תמונת ההדמיה בה נראה המטבע אותו בלע הילד. צילום: המרכז הרפואי הלל יפה
תמונת ההדמיה בה נראה המטבע אותו בלע הילד. צילום: המרכז הרפואי הלל יפה

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות