fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יאסו יאמאס!

להקת "יאמאס" לקחה קלאסיקות של זמר יווני, הוסיפה להם גרוב ויצרה הופעה מחשמלת שמגיעה לאזור, למקום בו החל הכל
להקת יאמאס. צילום: יניב גריידי
להקת יאמאס. צילום: יניב גריידי

הם התחילו ללא שירה, הרכב אינסטרומנטלי בניחוח יווני קלאסי, עד שהבינו שיש כאן פוטנציאל ושינו כיוון. "זה היה בבאלאנס לקראת מופע", נזכר שיקו בכר (40), סולן ההרכב. "לשם שעשוע התחלתי לשיר ביוונית ואחרי זמן קצר הבנו שיש לנו פה משהו שאין להתעלם ממנו. לא תכננתי או חלמתי להיות זמר, התחלנו להתפתח בלי לתכנן יותר מדי".

בכר, יווני מבית, וחבריו מבצעים קלאסיקות ושירים עממיים מוכרים יותר ופחות באינטרפרטציה שלהם. שמם הגיע עד ליוון וקפריסין, שם הם מופיעים תדיר.

קצת מוזר להופיע ביוונית מול יוונים, לא?

"יש בזה משהו, גם אנחנו שאלנו התחלה למה להזמין אותנו, ישראלים, להופיע. אבל יש לנו מופע מאוד אנרגטי, אנחנו שמונה היפראקטיביים על הבמה, המון כריזמה, והאווירה פשוט מחשמלת, זה אחר. גם מעניין אותם לראות חבורת ישראלים עושה שואו יווני על הבמה עם קלאסיקות. מעבר לזה, זו ממש תופעה שאין לנו הסבר אליה".

https://www.youtube.com/watch?v=cxpgGCN87_U

אתם חולמים לפרוץ את קהל אוהבי היוונית?

"יש רצון גדול להגיע לעוד ועוד קהלים, אבל לא בעזרת מוזיקה בסגנון אחר, יוונית זה הקטע שלנו. בכל מופע אנחנו רואים אנשים חדשים ולפעמים אני נותן לקהל לשיר איתי מהפזמון. יש לא מעט שלא יודעים לענות לי, וזה מחדד לי שבאים בגלל האווירה והאנרגיות, לאו דווקא בגלל האהבה ליוונית כסגנון מוזיקלי, וזה כיף גדול להגיע לאנשים חדשים".

מה לגבי תכנים מקוריים?

"אנחנו בתהליך של יצירה, כעת זה לא בא לידי ביטוי בהופעות אבל יש חומרים בעבודה, כרגע רק ביוונית. יש לנו כתב ביוון ונגן מחונן בלהקה שמלחין את הטקסטים ואנחנו בוחנים כל שיר לעומק, לראות מה מתאים לנו וכמובן עם זה נפנה גם לעולם".

מה לדעתך, איכות המוזיקה היוונית בארץ?

"אני חושב שהרמה כאן של האמנים ששרים ביוונית מאוד גבוהה, הנגינה נהדרת, מקצועיים מאוד. אני רואה את היוונים שפוגשים להקה ישראלית, הם מתפלאים ונהנים ממש. לרוב אלו שעוסקים ביוונית יש זיקה מהבית, זה לא בא פתאום. מה שקורה בישראל זה ממש לא מה שקורה ביוון – בשביל לשמוע את המוזיקה שאוהבים בישראל ביוון צריך ללכת לטברנות קטנות, הישראלים נאמנים למוזיקה הישנה, בעוד שבטברנות הגדולות, בהן מבלים יוונים, שומעים מוזיקה חדשה יותר".

בעיניך יש מספיק חשיפה? היא מקבלת מספיק במה?

"למען האמת, ברדיו לא משמיעים יותר מדי יוונית, יש תכניות ספציפיות אבל המופעים מלאים ומי שעושה את זה טוב – מצליח, כמו כל דבר בחיים. זו סצנה שכמה שהיא נישתית היא עדיין בפריחה ועלייה בשנים האחרונות".

הבנתי שיש לכם קשר מיוחד לברלה מיוזיק קלאב

"נכון, יש לכולנו פינה מאוד חמה לברלה, בו היה המופע הראשון הגדול שלנו והיה סולד אאוט. הייתה הופעה מטורפת ומרגשת ותמיד יש במקום אווירה טובה, זה מבחינתנו מועדון הבית שלנו, ככה אנחנו מגדירים אותו. הקהל שם חם ועוטף, לא פחות מהצוות והבעלים של המועדון, ופשוט כיף לבוא, יש שמועה שהמופע בברלה שונה מבשאר המקומות שאנו מופיעים בהם אז הרבה באים גם מתל אביב, דרומה וצפונה יותר".

מה החלום שלכם? לשיר עם מי?

"אין חלום ספציפי, יש לנו חלום להמשיך ולהופיע כמה שיותר, להיחשף עם כל הלב והנשמה לכמה שיותר אנשים". 

עשינו לכם חשק? היאמאס יופיעו בברלה מיוזיק קלאב, חמישי, 14/11, להזמנת כרטיסים 04-6369993/4 או באתר: http://www.beraleberale.co.il/shows

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות