fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משרד החינוך: 5 תיכונים מחדרה בין המצטיינים בתשע"ט

חמישה בתי ספר תיכוניים בחדרה נבחרו כמצטיינים לשנת הלימודים הקודמת, המורים יזכו בתגמול כספי
תיכון בית אליעזר חדרה
תיכון בית אליעזר חדרה

משרד החינוך פרסם אמש (ד') את רשימת 288 מוסדות החינוך של החטיבה העליונה אשר הצטיינו בשנת הלימודים תשע"ט, וביניהם 5 בתי ספר מחדרה: תיכון בית אליעזר, עמל למדעים ואומנויות, תיכון חדרה, הדמוקרטי ותיכון טכנולוגי נעמ"ת.

בחירתם של בתי הספר הללו, מתוך 721 חטיבות עליונות שעמדו בתנאי הסף, התקבלה על סמך מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים, וכן בהתאם לשיעור השיפור המשמעותי ביותר שחוללו מוסדות החינוך בהשוואה להישגי שנת הלימודים תשע"ח. לאור הישגיהם, עובדי ההוראה שבבתי הספר הזוכים יתוגמלו בסכום כספי הנע בין 3,169 שקלים לכ-8,451 שקלים, במסגרת הרפורמה "עוז לתמורה" שסוכמה בין ארגון המורים, משרד החינוך ומשרד האוצר.

בהישגים הערכיים-חברתיים, נכללו מדדים כמו שיעור הגיוס לצה"ל, או לשירות אזרחי/לאומי, מניעת נשירת תלמידים, קליטת תלמידי החינוך המיוחד, ומידת הקרבה לתעודת בגרות מתוך התלמידים שאינם זכאים לתעודה מלאה. חישוב המדדים הערכיים-חברתיים נערך בהשוואה לקבוצת השווים, ובתוך כל מגזר בנפרד.

בהישגים הלימודיים נקבעו מדדים כמו אחוז הזכאות לבגרות, ההישגים לאור הישגי המיצ"ב בכיתות  החט"ב, אחוז הצטיינות במבחני הבגרות, אחוז זכאות לתעודת בגרות  איכותית, מידת השיפור או היציבות בהשוואה להישגים בשנה הקודמת.

שר החינוך, הרב רפי פרץ:" עם כניסתי לתפקיד הצהרתי, כי אחד מהיעדים המרכזיים שאוביל במערכת החינוך הוא נושא הערכים. אני רואה בהם את היסוד שבונה חוסן של חברה. אני רואה בערכי השליחות והמנהיגות, אהבת האדם, התרומה לחברה ולמדינה ערכים מובילים. לאור זאת, הנחתי כי הנושא השנתי שילווה במערכת השנה יהיה בסימן הערבות ההדדית. למערכת החינוך יש תפקיד חשוב בעיצוב פני החברה, ואני רואה באנשי החינוך, מנהלים ומורים, את עמוד האש שמוביל את המשימה החשובה הזו. אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להודות למנהלים ולמורים שזכו בפרס. ההישגים שלהם ראויים לכל הוקרה והערכה. ישר כח! "

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "החינוך לערכים הוא אחד מהנדבכים הגדולים והחשובים שמערכת החינוך מקדמת. העידוד לפעילות בתנועות נוער, ארגוני נוער, מעורבות בקהילה או קידום של מיזמים חברתיים מצמיחים מנהיגות צעירה, נוער מעורב ומשנה פני מציאות. בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר נערות ונערים שלוקחים חלק פעיל בתוך החברה, מסייעים לילדים עם צרכים מיוחדים או לקשישים ולמשפחות נזקקות. כל זה לא יכול להתרחש ללא הרוח והעבודה החינוכית שמובילים יחד המנהלים והמורים. פרס החינוך מהווה הזדמנות לעצור ולומר להם תודה. אני מברך את הזוכים בפרס ומאחל שיעמידו עוד שורה של אנשי חיל כמוהם".

מנהל המחוז, ד" ר סער הראל מציין: מנהלי מוסדות החינוך וצוותי המורים הוכיחו עשייה חינוכית בעלת משמעות , ואפקטיביות בית ספרית בחוללות שינוי. הודות לעשייה החינוכית המשמעותית של בתי הספר, אנו רואים בשנים האחרונות יותר ויותר מוסדות חינוך במחוז חיפה שמצטרפים למעגל הזוכים. אני מודה למנהלים ולצוותי החינוך ומברכת אותם על עבודתם החינוכית המשמעותית, ומאחל להם המשך הצלחה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות