fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התרמת דם נערכה השבוע בחדרה, ביוזמת מועדון רוטרי בעיר

בעקבות מחסור ארצי במנות דם, התגייסו חברי מועדון רוטרי להתרמת דם. שנערכה השבוע באולם הספורט של תיכון חדרה. 135 מנות דם נתרמו
חברי רוטרי חדרה בהתרמה \ צילום: פרטי
חברי רוטרי חדרה בהתרמה צילום: פרטי

חברי מועדון רוטרי בחדרה, התגייסו כאשר שמעו על מחסור ארצי במנות דם. הם גייסו את מנהלת חטיבת הביניים של בית הספר תיכון חדרה בעיר, רויטל מנז'רסקי, ופנו לבנק הדם בחיפה. כדי לערוך התרמת דם, באולם הספורט של בית הספר. רועי שפושניק, חבר מועדון רוטרי לחדשות חדרה: "בבנק הדם, אמרו לנו שהיעד הוא 100 מנות. אנחנו, הצלחנו להתרים 135 מנות".

 

"מחסור מטורף במנות דם"

רועי שפושניק: "אנחנו, חברי מועדון רוטרי, משתדלים לעשות פעילות קהילתית כמה שרק אפשר. שמענו שיש מחסור מטורף, ומייד נרתמנו לעזור. לצורך העניין, גייסנו את מנהלת חטיבת הביניים של בית הספר תיכון חדרה. וגם את אנשי וועד ההורים העירוני ותנועות הנוער. בנוסף, הפצנו את התאריך של התרמת הדם, בכל המדיות שרק אפשר. וזה הוכיח את עצמו. הגיעו אלינו שמיניסטים מהעיר, בוגרי תנועות הנוער ותושבים שנרתמו למאמץ המשותף לתרומת דם. חשבנו שנערוך רק אירוע חד פעמי. כי בבנק הדם, דברו איתנו על יעד של 100 מנות דם. אבל לאור ההיענות, אנחנו מתכננים לערוך גם התרמת דם נוספת, במהלך החודש הבא. המחסור במנות דם, נובע בעיקר מהעובדה שכולנו מצויים בסגר. בסיסי צה"ל סגורים, החברות ובתי העסק מושבתים. אז נרתמנו".

 

ברוטרי חוגגים השנה 65

מועדון רוטרי בעיר חדרה, חוגג השנה 65 שנות פעילות. לדברי שפושניק, מדובר באחד ממועדוני רוטרי המובילים בארץ. שהחל השנה בתהליך של 'הצערה'. "יש לנו שני חברים וותיקים, מדור המייסדים, בני 95", אומר שפושניק. "אבל יש גם לא מעט חבר'ה צעירים. כאשר הצעיר שבהם, בן 32". לדבריו, בניגוד לסטיגמה שדבקה במועדון אי-אז, הרי שבמועדוני רוטרי חברות גם נשים. החל משנת 1987. "פעם זה אכן היה מועדון סגור, לגברים בלבד", הוא אומר. "היום כבר לא".

פעילות נוספת, מלבד התרמת מנות דם, שקיים המועדון לאחרונה, היה חלוקת פרחים לצוותים הרפואיים בבית החולים הילל יפה בחדרה. "רכשנו 4000 עציצים, מחקלאים שנקלעו למשבר עקב הקורונה", הוא מספר, "וחילקנו אותם לצוותים בבית החולים. אנחנו אקטיביסטים, הלוקחים עך עצמם כל הזמן פרוייקטיחם חברתיים. זו האג'נדה שלנו".

אם כך, מה הפרוייקט הבא?

"הקמת בית לילדים בסיכון, בגבעת אולגה. לצורך הפרוייקט, אנחנו מגייסים בימים אלה כרבע מליון שקלים".

עדכון ביחס לפרוייקט, יינתן בשבוע הבא.

 

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות