fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תרגיל אזורי לניהול תרחיש של זיהום ים וחופים

תרגיל רב משתתפים לניהול תרחיש של זיהום ים וחופים כתוצאה מפעילות אסדת לוייתן, נערך היום. בתרגיל השתתפו המשרד להגנת הסביבה, איגוד ערים שרון-כרמל, אקואושן והמועצה האזורית חוף הכרמל
תרגיל רב מערכתי \ צילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה
תרגיל רב מערכתי צילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה

היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה, הובילה היום תרגיל רב משתתפים, במטרה לתרגל את פעולות החירום המקומיות של חברת נובל אנרג'י באסדת ליויתן והמועצה האזורית חוף הכרמל, בכל הקשור לשתוף פעולה בהתמודדות עם מצב חירום. העלול להיגרם כתוצאה מתקלות תפעוליות הקשורות בפעילות אסדת לוייתן. שתוצאותיהן עלולות להיות זיהום סביבתי של שמן, בים ובחופים הסמוכים.

 

דלק הזורם לים

התרחיש שתורגל בתרגיל, כלל ביצוע התקנת סעפת גז חדש, כביכול, שערך כלי שיט. שבמהלכו, הופל רכיב כבד על צינור הקונדנסט, המוביל את החומר מסיפונה של אסדת לוייתן לחוף. בעקבות הפלת הרכיב הכבד, נחתך הצינור ופעולת משאבות הקונדנסט הופסקה למשך עשר דקות. כתוצאה מכל זה, הוזרמו למי הים תכולתן של 1500 חביות קונדנסט. השוות ל-240 מ"ק דלק. הזיהום, לפי התרחיש בתרגיל שנערך, גרם לזיהומו של מקטע חוף באורך שלושה קילומטרים.

במהלך התרגיל, ניהלה המועצה האזורית חוף הכרמל את האירוע, והיא זו שקבעה את סדר העדיפויות ואסטרטגיות הפעולה בחופים. זאת לפי תוכניות החירום המקומיות.

חברת נובל אנרג'י, מצדה, העמידה לרשות מנהלי האירוע את כל הידע והיכולות, בכל הקשור לטיפול בזיהום שהגיע לחוף.

בעוד המשרד להגנת הסביבה, מפקח ומבקר על מהירות התגובה של כל הגורמים המעורבים בדבר. וכן דואג למזעור הנזקים לסביבה ולמעקב שוטף ביחס לשיתוף הפעולה המתבצע בין הגורמים השונים.

 

"למנוע התרחשות של אסון"

לדברי ראש מועצת חוף הכרמל ויו"ר איגוד ערים שרון-כרמל אסף איזק, המציאות העכשווית דורשת מכל הגורמים האחראים לשמור על המרחב הימי.

איזק: "מטרתו של התרגיל, למנוע התרחשות של אסון סביבתי בים, במקרה של תרחיש זיהום באסדה או בכל מקום אחר במרחב הימי. מדובר בתרגיל ראשון מסוגו וקיים צורך בתרגולים נוספים, תוך שיתוף פעולה בין כל הגורמים. גם ברמה הארצית. על מנת שנצליח להתמודד אם חס וחלילה יתרחש זיהום כזה".

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל מוסיפה: "המשרד להגנת הסביבה, פועל להיערכות מדינת ישראל לאירוע חירום של זיהום ים בשמן. חשוב שנהיה ערוכים לתרחישים שונים, כדי לשמור על בריאות הציבור והסביבה. תגובה מהירה ונכונה, תמזער נזקים אם חלילה תתרחש תקרית כזאת".

 

 

יש לכם סיפור? דברו איתי.
ayeletked@gmail.com

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות