fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראש מועצת פרדס חנה כרכור לשעבר, חיים געש, הלך לעולמו

ראש המועצה, חיים געש, פרש מתפקידו במועצת פרדס חנה כרכור לפני שנתיים מסיבות בריאותיות. הסופדים לו, מספרים על היושרה שלו
חיים געש ז"ל \ צילום: יח"צ
חיים געש ז"ל צילום: יח"צ

היום, יום רביעי, בשעות הצהריים, נפרדו מכריו ומוקירי זכרו של ראש העיר לשעבר חיים געש, מהאיש. שנפטר בהיותו בן 70 בלבד. והותיר אחריו רעיה ושלושה ילדים.

מלבד היותו ראש מועצה, כיהן חיים געש בשנים האחרונות חיים געש גם כיו"ר קרן שלם. הפועלת לפיתוח שירותים שונים, עבור אנשים הלוקים במוגבלות שכלית התפתחותית.  ובעברו שירת בחיל הים וכיהן במגוון תפקידים שונים. רבים ספדו לו. ביניהם, חבר מועצת העיר יואב קעטבי. ששימש גם ממלא מקומו.

"חיים היה אדם נחוש, חרוץ, צנוע ודבק במטרה", אמר יואב קעטבי. והוסיף: "בזכותו, זכה היישוב להצלחות משמעותיות".

 

מימין לשמאל: יואב קעטבי, גלעד ארדן, חיים געש ז"ל \ צילום: עירית קסוס
מימין לשמאל: יואב קעטבי, גלעד ארדן, חיים געש ז"ל \ צילום: עירית קסוס

 

אני אתגעגע

חיים געש, יליד שנת 1950, נולד בפרדס חנה להורים ניצולי שואה. והתחנך בכפר הנוער מבואות ים. הוא התגייס לחיל הים ושירת בחיל במשך 28 שנים. בזמן מלחמת של"ג, הוא שימש כראש לשכת מפקד חיל הים. הוא גם פיקד על בסיס באשדוד וסיים את שירותו הצבאי כראש מחלקת המבצעים של חיל הים. והשתחרר משירות הקבע שלו, כשהוא בן 46.

במשך שנתיים, כיהן חיים געש כמנכ"ל חברה לייצור ושיווק קרמיקה. ולאר מכן, כשהוא בן 58, נבחר לראשות המועצה של פרדס חנה כרכור.

הוא התפטר מתפקידו בשנת 2001 וחזר שוב. והפעם לכהונה ארוכה של כ-14 שנים. שנקטעה בשל מצבו הבריאותי.

יואב קעטבי, נזכר בדרכו המשותפת עם חיים געש: "קבלנו לידינו את המועצה המקומית, בתקופה קשה. המועצה, התנהלה אז עם חשב מלווה. בעקבות גירעון של למעלה מ-70 מליון שקלים. חיים עמד במשימה הקשה. והוביל תוכנית הבראה לא פשוטה. סייעתי לו בכך, כי האמנתי בו. לאחר תוכנית ההבראה, הוסדרה התנהלות המועצה. והיישוב עלה על דרך המלך. ואף זכינו ללא מעט הצלחות. קבלנו, למשל, את הפרס הארצי לחינוך. וגם  קבלנו פרס על ניהול תקין, פעם אחר פעם. אני אתגעגע לחוכמה, ליושר, לצניעות ולרצינות של חיים געש".

 

ביקורות לפנות בוקר

חבר מועצת העיר, עו"ד אביעד סיני, ספד גם הוא לחיים געש. ואמר: "זכורות לי האגדות שסופרו תמיד. על הדרך שבה ידע לנהל ולהוביל. ועל צניעותו והדוגמא האישית שנתן. כשסירב לרכישת רכב חדש מטעם המועצה והמשיך לנסוע ברכבו שלו. הח"כ לשעבר, ידידי בוז'י הרצוג, אמר לי לפני שנים רבות, שחיים מהווה מודל לראשי ערים. ורק לפני ימים ספורים סיפר לי חבר המועצה, נחמיה מנצור, דבר נוסף. איך הקפיד חיים געש לבצע ביקורות לפנות בוקר, בחלקי המושבה השונים. בחריצות וביעילות. ועובדת אחרת של המועצה, סיפרה איך תמך בה מאחורי הקלעים. כשבנה החולה טופל בבית החולים".

ולא רק חברי מועצת העיר ספדו היום לחיים געש. אלא גם תושבים רבים מהיישוב. שפגשו אותו בסיטואציות כאלה ואחרות ועמדו על תכונותיו הטרומיות. כגון תושב פרדס חנה כרכור יוסי לוי. המספר: "חיים, היה התושב הראשון שהכרתי. כשהגעתי לגור ביישוב, לפני 30 שנה. חיינו בשכנות, דלת מול דלת. והפכנו חברים קרובים. הייתי שותף ללבטים של חיים, לאחר השירות הצברי. האם ואיך להגיש מועמדות לראשות המועצה. אהבנו להתווכח, לא על הכל הסכמנו. אבל תמיד הערכתי מאוד את היושרה של חיים. ואת הידע המעמיק שלו, בנושאים בהם עסק".

"נפרד היום מאיתנו, איש יקר ורב פעלים", מוסיפה על דבריו צהלה הלוי. " הוא אדם גדול מעשים, הממעט בדיבורים. סמל לפשטות, צניעות ואצילות. איש מסור, שנגע בכל כך הרבה אנשים. מבלי להתהדר בכך. הלוואי וכל מנהיגינו, היו מהזן הזה".

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות