fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו: עבודות בנייה ברחוב הנשיא פינת ששת הימים בחדרה, עד ארבע לפנות בוקר. השכנים מותשים

עבודות הבנייה שנעשות ברחוב הנשיא פינת ששת הימים בחדרה, נערכו ביום חמישי עד ארבע לפנות בוקר. טל יעקובוביץ', המתגוררת בשכנות: "החיים שלנו הפכו לסיוט"
פרוייקט הבניה במבט מלמעלה \ צילום: פרטי
פרוייקט הבניה במבט מלמעלה צילום: פרטי

ברחוב הנשא, פינת רחוב ששת הימים, נבנה בימים אלה קומפלקס משרדים, שטחי מסחר ומגורים בן 21 קומות. הפרוייקט אמור להסתיים בתוך שלוש שנים. ובינתיים, תושבי הבניינים 17 א' ו-ב' ברחוב ששת הימים, הצמודים לפרוייקט-סובלים. לדבריהם, הגיע הסבל לשיאו ביום חמישי שעבר. כאשר העבודות ארכו עד ארבע לפנות בוקר ויותר.

דיירת הבניין הסמוך לפרוייקט, טל יעקובוביץ': "כבר כמה ימים, שהפועלים מתחילים לעבוד בשש וחצי. ולא בשבע, כמו שדורש החוק. פנינו למשטרת חדרה ולעירייה, ולא קבלנו תשובות".

צפו: עבודות בניה ברחוב הנשיא בשעה ארבע לפנות בוקר:

צילום: פרטי

"השוטר אמר שאין לי מה לדאוג"

טל יעקובוביץ', המתגוררת ברחוב ששת הימים, בסמוך למקום בו עובדים בפרוייקט הנבנה, מיואשת. היא מתארת מסכת של תלאות שעברה בליל חמישי שעבר. שהתחילה עוד ביום רביעי שעבר, למעשה, והיא נמשכת גם בימים אלה. "עוד לפני יום חמישי שעבר", היא אומרת, "כבר התחילו פועלים לעבוד בפרוייקט הסמוך לבניינים שלנו, בשעה שש וחצי בבוקר. כשהחוק מתיר תחילת עבודה החל מהשעה שבע. אבל ביום חמישי, נשברו כל השיאים. הם עבדו עד תשע בערב ובמשטרה אמרו לי, כשטלפנתי, שאישור העבודות הוא עד לשעה תשע בלבד. אבל העבודות לא הפסיקו ובשעה עשר בלילה טלפנתי שוב. במשטרה נאמר לי שניתן דוח, אבל העבודות המשיכו. בשעה 23.40 התקשרתי שוב למשטרה, מספר פעמים. המוקדנית העבירה את הפנייה שלי ואמרה לי שהתקשרו גם ארבעה דיירים נוספים. ואז הגיעה למקום ניידת".

לדבריה, השוטר שהגיע אמר לה שהפועלים הפסיקו לעבוד. "אין לך מה לדאוג", הוא הוסיף. "הם לא יחזרו לעבוד, עד שבע בבוקר".

 

"תפני לעירייה, זה לא אנחנו"

אבל הפועלים חזרו בשעה שש ורבע בדיוק והתחילו לעבוד במרץ. יעקובוביץ', אובדת עצות, טלפנה למשטרה. "המוקדנית אמרה שאין מה לעשות", היא משחזרת, "כי יש עכשיו במשטרה חילופי משמרות. ועד שהם יגיעו, השעה תהיה כבר שבע בבוקר. באותו יום, יום חמישי, עבדו הפועלים עד 22.00. עם ברזלים, קדיחות במוח ומשאיות של בטון. במוקד המשטרה, וגם במוקד העירוני, כבר אמרו לי שיש לפועלים אישור לעבוד עד עשר בלילה. אז סתמתי. אבל בעשר וכמה דקות, הם עדיין נראו בשיא העבודות".

היא התקשרה למוקד המשטרה, ונאמר לה שתגיע ניידת. הניידת הגיעה כעבוד חצי שעה, בשעה 22.30. השוטרים שהגיעו, כך יעקובוביץ', אמרו לה העבודות נעשות באישור והן אמורות להסתיים עד לשעה אחת בלילה. "תפני לעירייה, זה לא אנחנו", נאמר לה. אחר כך טלפנה שוב למשטרה, ונאמר לה כי העבודות עתידות להסתיים בשעה שלוש.

יעקובוביץ': "בשעה 03:38 פניתי למוקד העירוני  של עיריית חדרה, בשיחת ווטס אפ. נאמר לי שהקבלן קבל אישור להמשך העבודות, אך לא ידוע מי נתן את האישור. ושאפנה שוב בבוקר".

 

פרוייקט הבנייה ברחוב הנשיא \ צילום: איילת קדם
פרוייקט הבנייה ברחוב הנשיא \ צילום: איילת קדם

 

"זה לא הולך להיגמר בקרוב"

ביום שישי שלמחרת, טלפנה יעקובוביץ' למוקד העירוני של עיריית חדרה ודברה עם מוקדנית בשם נופר ועם אחראי המשמרת במוקד, עידן שמו. "הם אמרו לי שהאישור לעבודות הוא עד לשעה עשר בלילה", היא אומרת. "וגם שיעבירו את הפניה שלי למחלקת ההנדסה, יבדקו אם היה אישור מטעם המשטרה ויחזרו עלי אחרי יום כיפור".

היום, יום שלישי, טלפנה שוב יעקובוביץ' למוקד העירוני. שם נאמר לה כי פנייתה הועברה למחלקת ההנדסה והיא תקבל מענה בתום הסגר. ובינתיים, ממשיכים הפועלים לעבוד ומתחילים את יומם בשש וחצי בבוקר.

בלן יצהר, שאימה מתגוררת בבניין הצמוד לזה של יעקובוביץ', מוסיפה לדבריה: "זה לא הולך להיגמר בקרוב. אנשים ותינוקות לא ישנו, ואנחנו חוששים שזה עתיד להימשך. בנוסף, העבודות מתחילות ממש מוקדם בבוקר. אי אפשר לחיות בבית. ביום חמישי בלילה זה כבר היה השיא, אימא שלי התקשרה למשטרה גם היא. אנחנו כבר לא יודעים מה לעשות והיו דבורים על הוצאת צו מניעה".

 

מהמשטרה נמסר בתגובה: "כידוע, חוק עזר עירוני מעניק לראש העיר סמכות הפעלת ציוד בניה בלילה, בשעות המנוחה, באופן חריג. משטרת ישראל תסייע ככל הנדרש, לשמירה על שלום משתמשי הדרך, הסדר הציבורי והסדרי התנועה".

מעיריית חדרה נמסר: "ישנם מקרים חריגים בהם ניתן אישור לעבודות לילה, בגלל היקף העבודה החריג. כך גם במקרה המדובר".

מהבעלים של חברת י.א טאוורס החזקות, יניב בלילה,  יזם הפרויקט ביחד עם אברהם עמרם חברה לבניין, נמסר: "בפרוייקטים מורכבים, לפעמים יש אחת לחצי שנה-שנה, עבודות שהרצף שלהם לא יכול להיפסק. בדיוק כמו עבודות בכביש. יש מקרים חריגים, והשכנים קבלו הודעות. יש לנו אנשי קשר מקרב השכנים. ובפעם הבאה נוודא שכל הדיירים יקבלו הודעות. העבודות מתחילות בשבע, או עשרה לשבע. בשש בבוקר מגיעים הפועלים ושותים קפה. השכנות חשובה לנו מעל לכל". 

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות