fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו בצעדה: צעדת המחאה הרגלית. מחדרה, פרדס חנה-כרכור ויישובי עמק חפר

בזמן כתיבת שורות אלה, צועדים לבלפור כ-100 איש ויותר. ברגל. צעדת המחאה החלה דרכה מטבעון, דרך חדרה, פרדס חנה וישובי עמק חפר. טל דנטס, חבר מועצת פרדס חנה-כרכור: "אלה המילואים שלי"
צועדים ברגל לבלפור \ צילום: פרטי
צועדים ברגל לבלפור צילום: פרטי

צעדת מחאה רגלית, החלה ביום חמישי את דרכה לבלפור. הצעדה, שהתחילה ביישוב טבעון, המשיכה לכוון אור עקיבא ומשם לפרדס חנה-כרכור, חדרה ויישובי עמק חפר. נכון לרגע כתיבת שורות אלה, הגיעו התושבים לבית יצחק. ומשם הם ממשיכים בדרכם. המטרה הסופית: בלפור. בין לבין, לנים הצועדים בשטח בשקי שינה וזוכים לעידוד וגם לאוכל ולכיבוד, ממי שפוגשים אותם בדרכם. וגם לקנסות מהמשטרה. טל דנטס: ב-M הדרך, הגיעו אלינו חמש ניידות של שוטרים ושני אופנועים, וחילקו כעשרה דוחות. זה לא מה שיעצור אותנו".

 

 

 

 

"אני חייל של הדמוקרטיה"

טל דנטס, בעל בית דפוס, הצטרף אל הצועדים לבלפור אתמול, יום שישי. כאשר הגיעה שיירת המחאה הרגלית לפרדס חנה-כרכור. "יום קודם לכן הפגנתי בתל אביב", הוא אומר, "וברביעי הייתי בכנסת. זה הכל מטעם עצמי, אני לא משתייך לשום ארגון". ועוד הוא מוסיף, כי הוא עושה ככל יכולתו. "אני חייל של הדמוקרטיה", הוא אומר. "ואני פועל במסגרת החוק ותוך שמירה על הכללים".

דנטס לא יצעד עד בלפור, אלא יחתוך באמצע ויחזור הבייתה עוד היום. "יש לי בית דפוס", הוא מסביר, "וגם ככה המצב קשה ושביר מאוד. העובדים שלי בחל"ת ובעסק עובדים כיום רק אני, השותף שלי ועוד עובד נוסף שהשארנו". לדבריו, יותר ויותר אנשים רוצים עכשיו שינוי. "אני מרגיש את זה בצפירה של המכוניות לאורך הדרך, בזמן הצעדה", הוא אומר. "אם פעם, צפרו לנו שני רכבים ועשרה נוספים קראו קריאות בוז, הרי שעכשיו המצב הפוך. יש כבר הרבה אנשים שמבינים כי בנימין נתניהו גורם לנזק עצום. ומדינת ישראל, הפכה לדמוקרטיה שקרובה יותר לטורקיה".

 

"טל

 

"פתאום קם אדם בבוקר"

דרור זימרי, תושב כרכור, הצטרף לצעדה  היום, יום שבת, בבוקר. השיר שליווה אותו בהחלטתו אחרי שנודע לו על צעדת המחאה הרגלית, הוא השיר של שלמה ארצי. עם המילים: 'פתאום קם אדם בבוקר, ומרגיש כי הוא עם, ומתחיל ללכת'. "היה איזה רגע כזה", הוא אומר, "שבוהרגשתי שאני חייב לעשות משהו, כי עד כאן. אנחנו, כחברה ומדינה, עוברים כבר הרבה שנים דברים קשים. וצריך לעצור את זה כאן. אנחנו מידרדרים, כלכלית ומדינית. אם אף אחד מאיתנו לא יעשה כלום על מנת לעצור את המצב, זה ימשיך וימשיך. וכל המדינה, תמשיך להתנהל על פי אינטרסים סקטוריאליים ופוליטיים. אז אני אמשיך ללכת. ולא אגיד לעצמי ולאחרים שיהיה בסדר, כי אי אפשר יותר ככה".

והצעדה הרגלית הזאת, באמת תעזור?

"זאת לא השאלה שצריכה להישאל. מה שחשוב הוא שכל אחד ייקח אחריות על המצב. וישאל את עצמו, האם הדרך שבה המדינה מתנהלת מקובלת עליו, ומה הוא מוכן לעשות למען השינוי. כשיש דגל שחור, אז עוצרים. ועושים".

 

דרור זימרי, במהלך הצעדה לבלפור \ צילום: פרטי
דרור זימרי, במהלך הצעדה לבלפור \ צילום: פרטי

 

"שילוב של ספורט ומחאה"

לדברי נטע נועם מטבעון, שארגנה את צעדת המחאה הרגלית לבלפור, מדובר באירוע המשלב ספורט ומחאה. "אנחנו שומרים על מרחק וצועדים באופן יחידני", היא אומרת, "יצאנו לדרך ביום חמישי בשמונה בבוקר. היינו רק 11 איש וכל הזמן מתווספים אלינו אנשים. פשוט אי אפשר להאמין. פתחנו דף פייסבוק, הנקרא 'עולים לדגל', וכל הזמן מתקבלות פניות. יש גם מי שעונה לטלפונים. אנשים צופרים לנו ומאוד מתרגשים, ממש עם ישראל במיטבו. ארגנתי בשבועיים האחרונים שיירות של רכבים לבלפור, עכשיו זו התארגנות מסוג חדש. שנותנת מענה לרצון למחות כנגד הסגר ולסתימת הפיות. וגם למי שרוצה לנוע ולעשות ספורט".

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות