fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו בסרטון: מור אריכא ודיירי הבניינים במתחם חיים בחושך

מור אריכא ועוד כ-120 דיירים, בשלושה בניינים חדשים בחדרה, חיים בין הפסקות חשמל
מימין: מור אריכא, משמאל: עינב קנדיוטי \ צילום: איילת קדם
מימין: מור אריכא, משמאל: עינב קנדיוטי צילום: איילת קדם

 

לא יאומן: מאז רכשו את הדירות החדשות במתחם המגורים סביוני נוף חדרה, סובלים דיירי הבניינים 23-25 בחדרה, מהפסקות חשמל. שהן תכופות וארוכות. שלא לומר חריגות. בסוף השבוע האחרון, למשל, הייתה בבניינים הפסקת חשמל שארכה משעות הצהריים ועד לשעה אחת בלילה. דיירת אחד הבניינים, מור אריכא: כל חורף, יש לנו בממוצע 10 הפסקות חשמל. שכולן מאוד ארוכות. פנינו עשרות פעמים למוקד חברת החשמל וכלום לא השתנה. יש פה דיירים עם תינוקות, וגם קשישים ונכים. אנחנו לא מסוגלים להמשיך ולחיות ככה".

 

מור אריכא חיה בחושך \ צילום ועריכה: איילת קדם

 

כמו בימי הביניים

אני פוגשת את מור אריכא ואת עו"ד עינב קנדיוטי, יו"ר וועד הבניין, בתחילת השבוע. במתחם הדירות בשכונת בית אליעזר שבחדרה. אחרי סופשבוע סוער. שבמהלכו, "זכו" הדיירים במתחם להפסקת חשמל נוספת. אחת מני רבות. "האוכל במקרר מתקלקל בהפסקות החשמל האלה, ואין לנו גם מים. כי בבניינים חדשים כאלה, ישנה משאבת מים שהיא חשמלית", אומרת עינב קנדיוטי. "אנחנו חיים פה כמו בימי הביניים. ואנחנו דורשים שחברת החשמל תתייחס אלינו. זה לא ייתכן, שבבניינים חדשים בני תשע קומות, עם כל ך הרבה דיירים,  יהיו הפסקות חשמל ארוכות כאלה. פנינו מספר פעמים לחברת החשמל. בטלפונים וגם במייל. כי כל הדיירים-נקעה נפשם. וכלום לא עוזר. ועכשיו, החורף מתקרב. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמינו לשבת בחושך, עם ילדים קטנים. ועם נזקים חוזרים ונשנים למזון ולמוצרי חשמל".

 

אוזלת יד בלתי נסבלת

שתי תלונות כאלה על הפסקות החשמל, שנכתבו לחברת החשמל על ידי דיירים בבניין עוד בחורף שעבר, הגיעו לידי חדשות חדרה. "אנחנו חווים עגמת נפש וטרטור וגם חוסר אונים מוחלט", נכתב באחת מהן. "בשל הפסקות חשמל שנגרמות בגלל אותה תקלה עצמה, או בשל תקלה חדשה שצצה. אוזלת היד מצדכם, פשוט עוברת כל גבול". ועוד נכתב: "אנחנו דורשים שיימצא פתרון הולם. על מנת שלא נחווה את כל התקלות הלא הגיוניות האלה. אנחנו גרים בבניינים בני תשע קומות. בכל בניין, 33 דירות. וישנם בינינו דיירים שהם נכים. ולא יכולים לזוז מהבתים, בשל מוגבלותם. בגלל שהמעלית לא פועלת, כשיש הפסקות חשמל".

הדיירים מציינים כי בבניינים הסמוכים, הוותיקים משלהם, לא מתרחשות הפסקות חשמל כאלה.

 

חברת החשמל תבדוק

מחברת החשמל, נמסר בתגובה לדברים: "בסוף השבוע האחרון, פעלו עובדי החברה לתיקון מפגעים ברשת החשמל. שנבעו כתוצאה מאירועי מזג האוויר. ככלל, רשת החשמל חשופה ו'רגישה' לפגעי מזג האוויר. רוחות עזות, גשמים, ברקים, כל אלה עלולים לגרום לקצרים ולשריפות ציוד. כגון שנאים ונתיכים. חברת החשמל, נערכת לקראת כל חורף בעבודות תחזוקה. אך לא ניתן למנוע את המפגעים לחלוטין. אין אפס תקלות ברשת החשמל. החברה תבדוק ביסודיות את הטענה, בדבר תקלות תכופות במקום. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה לכם".

אנחנו, בחדשות חדרה, נעקוב.

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות