fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו בסרטון: הוטרינר יאיר גרשקוביץ מנתח

יאיר גרשקוביץ מחדרה, מנתח חתולי רחוב כמעט בחינם. כי הוא מאמין בעשייה חברתית
יאיר גרשקוביץ במהלך ניתוח \ צילום: איילת קדם
יאיר גרשקוביץ במהלך ניתוח צילום: איילת קדם

הוטרינר יאיר גרשקוביץ, 25 בתחום הוטרינריה, מנתח חתולי רחוב. זה מה שהוא עושה ארבעה ימים בשבוע. המרפאה מאולתרת, הממוקמת במתחם החתוליה. שבתוך הפרדס של בית האריזה פריאור, בשכונת בית אליעזר. שם, בתוך שטח העמותה, הנותנת מענה לחתולי רחוב, יש אוטובוס ישן. שהוסב למרפאה. עם ציוד הרדמה חדיש ועם זוג ידי הזהב של הוטרינר. הדואג לבעלי החיים העזובים, שאיש אינו דואג להם. מלבד מאכילי החתולים וכמה משוגעים לדבר. כמו תושב כפר סבא, לוכד החתולים רונן סלומון. מ"פרוייקט סלומון". המביא לשם חתולים מכל רחבי הארץ בכל יום. כי החוא סומך רק על גרשקוביץ, כדבריו.

"הייתה לי קליניקה משלי עד לפני שנה וחצי", מחייך גרשקוביץ. השארתי אותה לשותפה ולבת הזוג שלי, כדי שלא לריב. אני טיפוס שאף פעם לא רב. אז היום, אני כאן".

20 חתולים ביום

בכל יום, מנתח יאיר  גרשקוביץ כ-20 חתולי רחוב. הניתוחים העיקריים כוללים עיקור, סירוס, הוצאת שיניים רקובות וניתוחי עיניים. וגם קטיעת גפיים. "כל העניין של חתולי רחוב בישראל, מאוד מורכב", הוא מסביר. "אין מספיק עיקורים וסירוסים של חתולים ברוב העיריות, כי לא משקיעים בזה כסף. ובגלל תנאי הרחוב הקשים, חתולי הרחוב נחשבים קשישים כבר בגיל שלוש. יותר מזה, הם פשוט לא מצליחים לשרוד. עצוב".

כמה זמן תמשיך לנתח בחתולייה?

"אי אפשר לדעת, אבל בינתיים אני מציל חתולים. ביחד עם האסיסטנטית שלי, אנג'לה (בסרטון: בחולצה הירוקה, א"ק). אני משוגע על בעלי חיים. כשהכלביה בחדרה עמדה להיסגר, בשל מחסור בכסף, בצעתי עבורם 100 ניתוחים בהתנדבות. גם בחתולייה, עשיתי את 100 הניתוחים הראשונים שלי בהתנדבות מלאה. וכעת, אני מקבל 30 שקלים עבור כל ניתוח שאני עושה. וזו כמעט התנדבות".

 

חורף מסוכן

שעות העבודה של יאיר גרשקוביץ במרפאה שבחתולייה, הן מתשע בבוקר ועד שלוש-ארבע אחר הצהריים. ובכל הזמן הזה, הוא מנתח כמעט ללא הפסקה. "זה מתיש מאוד", הוא מודה, "אבל אני אוהב מאוד את העבודה הזאת. ויודע שאני עוסק בעשייה חברתית, שהיא חשובה ומשמעותית עבורי".

"בימים אלה", הוא מוסיף ואומר, "בשל החורף הקרב, צפויים חתולי הרחוב למצוקה של רעב. כי קשה יותר להשיג מקורות מזון. וגם ההמלטות יסתיימו ברובן במות הגורים, בשל הקור. הרבה מאוד מתוכם לא שורדים", הוא אומר. למרות שהחורף הישראלי הוא חורף קל".

ולסיום: מה היית מאחל לעצמך?

"שנושא חתולי הרחוב ישתפר ושיהיה מי שידאג להם. מלבד המשוגעים לדבר".

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות