fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: רכשו לוח שנה מתנה לחג והצילו חתולי רחוב

עמותת 'בית להצלת חתולים' בחדרה הפיקה 'לוח שנה חתולי' שניתן לרכוש בחנות העמותה. הכסף ישמש להצלת חתולי רחוב
עירית אנגל במתחם העמותה \ צילום: איילת קדם
עירית אנגל במתחם העמותה צילום: איילת קדם

ב'בית להצלת חתולים' הממוקם בשכונת בית אליעזר בחדרה, ליד בית האריזה פרי-אור, מתגוררים 400 חתולים. חלקם נכים, עיוורים וכאלה שעברו התעללות ומתגוררים במקום באורח קבע. וחלקם מיועדים לאימוץ. יו"ר העמותה עירית רוזן, המתנדבת במקום 12 שעות ביום ויותר וצוות המתנדבים, הפיקו לוח שנה מגניב במיוחד. שכל הדוגמנים שבו הם דיירי העמותה, המתגוררים במקום. כספי המכירות של לוחות השנה, ישמשו לפעילות העמותה. 

אין מספיק אימוצים

עמותת 'בית להצלת חתולים' הוקמה ב-2006. בשל היעדר מתנדבים, הגיעה העמותה למצב של קריסה לפני ארבע שנים. אז נכנסה רוזן לתמונה והעבירה את פעילותה ההתנדבותית למען החתולים, בה היא עוסקת שנים רבות, למתחם העמותה המרווח. ניכשה עשבים, גייסה מתנדבים ותרומות. שאף פעם אין בהן די ואף הקימה מרפאה במקום, אליה מגיע וטרינר מתנדב ארבע – חמש פעמים בשבוע ומטפל בחתולי הרחוב המובאים למקום על ידי פקחי העירייה והמתנדבים. גם עיקורים של חתולי רחוב מבוצעים במקום.

"התקציב שמקבלת העמותה מהמשרד להגנת הסביבה, לא מכסה את כל היקף הפעילות ואנחנו מקוששים תרומות. בנוסף, אין לנו מספיק אימוצים. במקום יש בנוסף למרפאה גם כלובי אישפוז, מתחם לחתולים עיוורים שנפגעו ברחוב ממחלות עיניים שונות ומתחם לטיפול בגורים צעירים. לפחות 80 אחוזים מתוך כלל הפניות למוקד העירוני בחדרה בנוגע לחתולים, מגיעות בסופו של דבר אלינו. אחרי איסף החתולים על ידי הפקחים הווטרינרים".

רוזן מדגישה שהעמותה אינה יכולה לדאוג לכלל חתולי הרחוב בחדרה ואף אינה מטפלת כלל בחתולים שיש להם בית. אלא עושה כפי יכולתה. וזה לא מעט.

"סדר היום שלי", היא אומרת, "מתחיל עם סיבוב האכלה של החתולים, נקיון כלי המים והחלפת מים ונמשך לאורך כל היום עם טיפול בחתולים המאושפזים, טיפול בחתולי הרחוב שהגיעו למתחם ועוד. זה אף פעם לא נגמר. ואל תשאלו אותי ממה אני מתפרנסת, כי באמת אין לי מושג. אני מקדישה את עצמי לחתולים. עוד בתור ילדה, נמשכתי לחתולים ולהצלת גורים נטושים. אני מאוהבת בחתולים, מהרבה מאוד סיבות. החתול הוא חיה מרתקת, עם מורכבות נפשית גדולה".

 

 

לוח שנה חתולי \ צילום: פרטי
לוח שנה חתולי \ צילום: פרטי

 

 

לחצו כאן לרכישת לוח השנה של העמותה

 

 

יש לכם סיפור? דברו איתי.
ayeletked@gmail.com

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות