fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרוייקט חדש בפרדס חנה כרכור: חלוקת שתילי עצים לתושבים, לנטיעה בחצרות

לקראת ט"ו בשבט, יוזמת המועצה המקומית פרדס חנה כרכור פרוייקט נטיעת עצים בשיתוף התושבים, שיצלו על המדרכות
עצים במושבה \ צילום: דוברות מועצת פרדס חנה כרכור
עצים במושבה צילום: דוברות מועצת פרדס חנה כרכור

לטובת היער העירוני

המועצה המקומית פרדס חנה כרכור, יוצאת בימים אלה במבצע של חלוקת שתילי עצים ושיחים. על מנת שאלה שיישתלו בחזיתות הבתים הפרטיים והמשותפים. ובכך, למעשה, ייצרו הצללה במרחב הציבורי. לטובת תושבי המושבה כולם.

ליער העירוני, כך אומרים במועצה המקומית, ישנה תרומה ניכרת לבריאות ולרווחת האדם והסביבה.  שכן העצים והצמחייה מטהרים את האוויר, מספקים צל, ומאזנים את הטמפרטורה במרחב הבנוי. עצים, בנוסף, גם משמשים בתי גידול לציפורים ולבעלי חיים נוספים. ולא פחות חשוב מזה: לעצים ישנה גם השפעה פסיכולוגית חיובית על האדם.

המועצה המקומית, כך נמסר, פועלת במספר מישורים. על מנת לטפח את היער העירוני על כל רבדיו, לחשוף את נפלאות הטבע העירוני ולחבר את התושבים לסביבה. בתוך כך,  מבצע  אגרונום המועצה בשנתיים האחרונות 'סקר בריאות עצים'. לטובת שמירת ביטחון התושבים ובריאות היער העירוני. בסקר זה, המתבצע גם בימים אלה ממש, נאספו עד כה נתונים לגבי כ- 3800 עצים. וההערכה היא, כי במרחב הציבורי במושבה ישנם עוד עצים בכמות כפולה מזו, אותם יש עדיין לסקור.

 

כדי להתמודד עם החום

כל זאת ועוד: בגינות הפרטיות ביישוב, קיים מגוון צמחים זהה ואף גדול מזה הנמצא במרחב הציבורי. האראוקריה הגדולה ביותר ביישוב, למשל, מצויה בחצר פרטית. בפינת הרחובות הדקלים והחרובים. זהו עץ נוי עמיד אצילי, המטמיע פחמן ומטהר אויר. עץ נוסף ומשמעותי המצוי בתוך חצר פרטית במושבה, הינו אלון התבור הגדול ביישוב. הממוקם בפינת הרחובות הפלמ"ח והצנחנים. תרומת צמחים אלה ליער העירוני -היא מכרעת. ומכאן החשיבות הגדולה בטיפוח הצומח גם במרחב הפרטי. שאותה, חושבים במועצה המקומית להעצים ביתר שאת. בעזרת פרויקט חלוקת העצים הנוכחי.

וזאת כדי להתמודד עם חום הקיץ, לעודד הליכות ספורטיביות,  להיטיב את השהייה במרחב הציבורי ולשפר את איכות החיים של התושבים. לטובת כל אלה- נדרשת חופת צל איכותית.

מועצת פרדס חנה כרכור, אם כן, מזמינה את התושבים לקחת חלק בשיתוף פעולה נרחב זה, ולנטוע עצים במרחב הפרטי.  תושבי היישוב מוזמנים להתייעץ עם אגרונום המועצה גור רותם, ולקבל ממנו מידע ביחס לשמירת הטבע העירוני במייל gur1961rotem@gmail.com

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות