fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה טובעת: חייהם של נהגים ונוסעים עמדו בסכנה

בעקבות הגשמים העזים: שלוליות ענק ברחוב המסילה. נהגים שרכבם הוצף, עמדו בסכנת חיים
רחוב המסילה הבוקר \ צילום: פרטי
רחוב המסילה הבוקר צילום: פרטי

היום, יום רביעי, בשעה חמש וחצי בבוקר, הציפו שלוליות ענק את רחוב המסילה בפרדס חנה ואת הרחובות הסמוכים. באותה שעה, נסע דורון הראלי, קב"ט בית החולים בני ציון בחיפה, למקום עבודתו. במכונית הרנו שלו. הוא לא שיער בנפשו, שהשלולית התמימה שברחוב המסילה, תשבית את רכבו ותגרום לו שיחשוש לחייו. "כל שנה עם הגשמים הראשונים", הוא אומר בראיון לחדשות חדרה, מציפים מי גשמים את רחוב המסילה. אבל  אף פעם לא ככה. בעיריית פרדס חנה כרכור, אמרו שבוצה פתיחה של התעלות. אבל כנראה שזה לא קרה". רכב הסעות שעבר במקום אחריו, הוצף אף הוא.

חולץ על ידי משאית אשפה

עו"ד נילי הראלי, אשתו של דורון הראלי, מספרת: "פתחי הניקוז ברחוב המסילה וברחובות נוספים במערב המושבה פרדס חנה, תמיד חסומים. כל חורף, יש שם שלוליות גדולות. בכל אופן, בשעה חמש וחצי בבוקר, נסע בעלי לעבודה. הוא נכנס לשלולית וחשב שזו שלולית רגיל. אבל אז הבין שזה משהו הרבה יותר גדול. באמצע הנסיעה, האוטו נכבה. אחריו, עמדו עוד שלושה רכבים נוספים. שגם הם נכבו. ביניהם, גם רכב הסעות גדול. ואז הוא התחיל להרגיש שהמים חודרים לו לתוך המכונית".

מוסיף על דבריה דורון הראלי: "הזמנתי כבאית, שהגיעה עם סירות הצלה. מתחנת כיבוי והצלה חדרה. הרחוב  הזה מוצף כל שנה, אנשים בפרדס חנה חששו לחייהם. מאחורי, היה מיניבוס. האנשים שם התחילו אפילו להתפלל, כי המים נכנסו פנימה. אני עצמי, עליתי על הגג של המכונית. רטוב מגשם, עם ברד שיורד לי על הראש. זה היה נחל של בוץ, שהוא הכי מסוכן שיש. לכן, לא קפצתי. בסוף, דקה לפני שהגיעו הכבאים וחילצו את יתר הנהגים, הגיעה משאית של זבל. ועם המנוף, הוא הצליח להתקרב אלי. ולחלץ אותי משם.

ואיך אתה מרגיש?

"הגב שלי תפוס, אבל הכל בסדר. והמנוע של המכונית, הלך. ואחר כך חציתי נחלים והלכתי הביתה".

 

 

רחוב המסילה, חילוץ נוסעים לכודים \ צילום: פרטי
רחוב המסילה, חילוץ נוסעים לכודים \ צילום: פרטי

 

המנוע של המרצדס הלך

מספר מנהל ההסעות של חברת אסיה טורס, משה איפרגן. שנוסעיו חולצו הבוקר, על ידי שירות כבאות והצלה: "במיניבוס, היו שמונה נוסעים. שנסעו למקום עבודתם במפעל אליאנס, שבחדרה. ברחוב המסילה, נכנסו מים לתוך המיניבוס. בגובה של חצי מטר. המיניבוס כמעט נסחף. וזה מיניבוס מרצדס חדש לגמרי, שנת 2020. הלך המנוע, העלות היא 50-60 אלף שקל. שלא לדבר על זה שהנוסעים נלחצו. עד שהגיעו מכבי האש, ביחד עם המשטרה, וחילצו אותם. היום יגיע שמאי, ונראה איך נמשיף להתנהל".

ועוד הוא מוסיף ואומר: "אני עצמי, תושב פרדס חנה. אז יצא לי לראות מקרוב, את כל הבלגן הזה. הכבאית, הגיעה בהתחלה לרחוב אחר. היה שיטפון אדיר גם ברחובות הסמוכים. אני תושב פרדס חנה כבר 50 שנה. תמיד, עם הגשמים, יש שטפונות ברחוב המסילה. אבל אף פעם לא קרה אצלינו דבר כזה, כמו היום. זה כבר עבר כל גבול".

 

ממועצת פרדס חנה כרכור, נמסר בתגובה: המועצה נערכב מבעוד מועד, למזג האויר הסוער. וכהיערכות מקדימה לבוא החורף, בוצעו מגוון פעולות. ביניהן: פתיחת תעלות ניקוז ראשיות, פתיחת קולטני גשם בכבישים, דרכם מחלחל הגשם לניקוז הראשי, גיזום ענפי עצים ועוד. בשל הגשמים הרבים, שירדו בפרק זמן קצר, לקח זמן עד לניקוז מי הגשמים למערכת הניקוז. כפי שקרה ברחוב המסילה. שם, בוצעה עבודת תשתית, טרם כניסת החורף. סמוך לשעה שש בבוקר, צוות מחלקת התפעול היה בשטח. ונתן מענה וטיפול. בהזדמנות זו, אנו חוזרים ומבקשים מתושבי היישוב לגלות ערנות. זיהיתם מפגע? עדכנו אותנו, במוקד 106. צוותי המועצה ערוכים לתת מענה, ככל שיידרש".

 

 

 

הישארו מעודכנים בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות