fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה: בוטלה הישיבה על התקציב, לאחר התערבות הממונה על המחוז

הממונה על המחוז במשרד הפנים ביטל את הישיבה שהייתה אמורה להתקיים היום, עקב חריגות ואי דיוקים בתקציב השנה הקודמת
ראש מועצת פרדס חנה כרכור, הגר פרי-יגור \ צילום: דוברות העירייה
ראש מועצת פרדס חנה כרכור, הגר פרי-יגור \ צילום: דוברות הרשות המקומית

הישיבה שלא מן המניין, שאמורה הייתה להתקיים היום במועצת פרדס חנה-בוטלה. וזאת עקב פנייתו של חבר האופוזיציה אייל כגן, לממונה על המחוז במשרד הפנים, פאיז חנא. לדברי אייל כגן, וכפי שהופיעו הדברים במכתב ששיגר לממונה על המחוז, הרי שלא ניתן לקיים את הישיבה. וזאת עקב נתונים המופיעים בה, לגבי תקציב שנת 2020, מבלי שבצעה המועצה בפועל, למעשה,את הסעיפים המובאים בנתונים אלה. ובנוסף: הרי שלדבריו ישנה גם חריגה מהתקציב או גביה בחסר, של השנה הקודמת. לסיכומו של עניין, כמנוסח במכתב: "תמונת המצב שמוצגת בהצעת התקציב, אינה משקפת את המציאות. והיא בגדר הטעיה".

 

לעלות לרמה האזורית. אייל כגן. צילום: נירית שפאץ
אייל כגן. צילום: נירית שפאץ

חריגות בתקציב

במכתבו של אייל כגן לממונה על המחוז במשרד הפנים, הוא מונה סעיפים רבים. ובתוכם: סעיף פינוי הגזם, שתומחר כהוצאה של ארבעה וחצי מליון שקלים. כאשר בפועל, הוציאה המועצה המקומית כשישה מליון שקלים, על פינוי הגזם. ועוד: הכנסות המועצה המקומית מארנונה הנגבית מהתושבים, אמורות היו להיות כ-106.5 מליון שקלים. לפי סעיפי התקציב של השנה הקודמת, עליו אמור להיות מושתת התקציב של השנה הנוכחית. אלא שבפועל, גבתה המועצה מהתושבים סכון של 104 מליון שקלים. ובנוסף, ההכנסות מהפיקוח העירוני ביישוב, אמורות היו להסתכם בכמליון ו-35 אלף שקלים. אלא שגם כאן, ישנה חריגה. וההכנסות מהפיקוח העירוני, עומדות על כ-400 אלף שקלים בלבד.

"מן המקבץ, עולה כי תמונת המצב ביחס לשנת 2020, לא הוצגה כלל בפני חברי המועצה". כתב אייל כגן במכתבו. "למרות בקשות חוזרות ונשנות מצדי. מאחר והמועצה המקומית לא ערכה עדכון תקציב במהלך 2020, המעט שניתן לעשות הוא לערוך עדכון תקציב. ורק לאחר מכן, להביא בפני חברי המועצה את הצעת התקציב לשנת 2021. כך, המצג שיוצג לפניהם-ישקף נאמנה את מצבה הכספי של המועצה. לאור האמור לעיל, אבקשך להורות בדחיפות על ביטול הישיבה הנדונה. ובנוסף, להורות על קיום ישיבת עדכון תקציב, בהתאם לחוק".

 

סערה במועצה המקומית

כאמור, נעתר הממונה על המחוז במשרד הפנים לבקשתו של אייל כגן. והורה על ביטול הישיבה. כאשר המועד לכינון ישיבה אחרת, לעדכון התקציב, טרם נקבעה. וכל זאת, על רקע סכסוך העובדים במועצה. והטענות הקשות, המופנות על ידי העובדים כלפי ראשיה. הסכסוך, אגב, טרם הגיע לסיומו. והאוירה במסדרונות המועצה המקומית, עכורה מתמיד.

אייל כגן: "במהלך השנה החולפת, שהיא שנת קורונה, בקשנו לפחות פעמיים לערוך ישיבות של עדכון התקציב. החלטת הממונה על המחוז, מהווה ניצחון".

ממועצת פרדס חנה נמסר בתגובה: "המועצה סיימה את שנת תקציב 2020 כשהיא מאוזנת. ופעלה לאורך השנה, באחריות תקציבית. תוך שמירה על הקופה הציבורית בזמן משבר הקורונה. תקציב המועצה ותחזית הביצוע, יעמדו לדיון במליאת המועצה. שבה יוכל הציבור לעמוד על איתנותה הכלכלית וניהולה האחראי את התקציב, ומימושו.בחודש האחרון, השקיעה הנהלת המועצה זמן רב. בהכנת התקציב לשנת 2021. תקציב מורכב, בתנאי חוסר ודאות. ועל רקע היעדר תקציב מדינה. תקציב 2021 נושא בשורות ממשיות ליישוב, שעיקרן בתחומי החינוך, הסביבה ושדרוג התשתיות. ישיבת המליאה תוכננה להתקיים היום ונדחתה ממספר סיבות. הכוללות אילוצים אישיים של מספר חברים, ובקשה של חברי אופוזיציה לקבל נתונים נוספים. שראש המועצה הנחתה להעבירם. וגם בשל היערכות מטה המועצה לסגר ההדוק, שיחל היום בערב. בכוונת המועצה לקיים בהקדם דיון מקצועי, שקוף וענייני. עם קשב מלא ומענה יסודי לשאלות שיעלו במהלכו. הדיון במליאה ישודר לציבור התושבים בלייב ובאופן שקוף, מאתר האינטרנט של המועצה".

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות