fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית חדרה לא מקיימת בחירות לועד השכונה

כבר חמישה חודשים, שאין ועד לשכונת הפארק. ועיריית חדרה השולטת בבחירת הועדים אינה מקיימת בחירות
מיפוי שכונות העיר לפי וועדי השכונות החדשים
מיפוי שכונות העיר לפי וועדי השכונות החדשים

כבר חמישה חודשים, שאין ועד תושבים לשכונת הפארק. הסיבה: הועד התפרק. על פי שיקול דעתו הבלעדי. זאת לאחר שלפני שנה בקירוב, לפני תקופת הקורונה, התקיימו בחירות לכל ועדי השכונות בעיר חדרה. ולראשונה בתולדות העיר: תחת פיקוח ושליטת העירייה. שהוציאה לשם כך תקנון מסודר. הנושא את השם: "תקנון בחירות לוועדי שכונות". אלא שהתקנון, שהגיע לידי חדשות חדרה,  קובע, כי "אם חברי הועד לא יפעלו בהתאם (לסעיף המתייחס לתפקידי ועד השכונה, א"ק), או תתעורר בעיה לגבי זכאותם לשמש בוועד, תקום ועדת אתיקה. תפקידי הועדהלקבל החלטות בדבר המשך של ועד השכונות. לרבות מתן הוראה לקיום בחירות חדשות. או כל הוראה אחרת רלוונטית" (סעיף 1.12). שבסעיף 1.4 לתקנון, הקודם לזה שצוטט לעיל, נכתב: "תקנון זה, הוא מסמך המגלם את מדיניות ראש העירייה. ראש העירייה רשאי לשנותו ו/או לבטלו בכל עת. על פי שיקול דעתו הבלעדי."

הועד של שכונת הפארק, כאמור, הוקם לפני הבחירות. ולכן, החליטה העירייה שלא לקיים בחירות חדשות לועד השכונה. וכאמור, לפי התקנון, זו זכותה של העירייה להחליט כך. והתושבים זועמים.

עו"ד תמר איטח, חברת ועד שכונת ברנדס מסבירה: "אין פה עניין לא חוקי.  וועד שכונה, אינו ישות בעלת תוקף משפטי כלשהו. ועד שכונת הפארק, עורר בעירייה אנטגוניזם, עוד לפני הבחירות. ומאחר והועד התפרק, לעיריית חדרה אין רצון למנות ועד אחר. ובהתאם לתקנון, היא יכולה להורות על המתנה. עד למועד הבחירות החדש".

 

עו"ד תמר איטח \ צילום: פרטי
עו"ד תמר איטח צילום: פרטי

 

להוסיף סעיף לתקנון

לחברי הועד הקודם של שכונת הפארק, שהתקיים עד לבחירות האחרונות, ישנן לא מעט טענות כלפי עיריית חדרה. עידן מורד, עד לפני שבועיים דירקטור בעמותת פנאי העיר, שהקים את הועד: אני עזבתי את הועד לפני שנה וחצי. לפני הבחירות. אני מנהל את הקהילה של שכונת הפארק והסביבה, יש הבדלים בהגדרה. אני עושה זאת לא באופן רשמי. אז אני עושה קבוצות רכישה ועוזר כשפונים אלי. אין ועד לשכונת הפארק. אנשים פשוט עזבו את הועד, לפני חמישה חודשים. אז אין תקשורת בין מה שקורה בשכונה, לבין העירייה. כל הבסיס של שכונת הפארק, שנבנה על קהילה, הולך ומתפרק. השכונה הולכת ונחלשת. יש  בעיריית חדרה מי שרצה שהשכונה תיחלש, ברמה הקהילתית. עיריית חדרה בנתה תקנון לועדי שכונות. הועד שהתפרק, הוקם לפני הבחירות. ובשכונת הפארק, לא נעשו כלל בחירות. העירייה הייתה יכולה להוסיף סעיף לתקנון ולקיים בשכונה בחירות".

איתן מקמל, חבר הועד הקודם של השכונה: "עידן העביר לי את תפקיד יו"ר הועד. ואז הבנתי שלא ישתנה פה כלום. אז הוצאתי את הועד לבחירות לפני כשנה. נבחר ועד חדש והעיריה אמרה שזה מקובל עליה ולא צריך בחירות. ואכן, היה בכך הגיון. בסופו של דבר, התפרק הועד. כרגע, השכונה בלי ועד. ואנחנו מחכים שהעירייה תאשר את קיומן של הבחירות".

 

עידן מורד \ צילום: אביב אלשיך
עידן מורד \ צילום: אביב אלשיך

 

פעלו שנים נגד עיריית חדרה

בכיר בעיריית חדרה, מגיב על טענות חברי הועד לשעבר: "חברי הועד הקודם, פעלושנים נגד עיריית חדרה. וניסו לטרפד כמה וכמהפרוייקטים בשכונה. אחרי שעידן מורדהתפטר, הם עשו בחירות לועד. בצורה ראויה ומקובלת. הועד התחיל לתפקד, אבל העברת התפקיד לא נעשתה בצורה מסודרת. הם לא מעוניינים שיהיה ועד והפריעו למי שנבחר על ידי תושבי השכונה. ברגע שיהיו בחירות, יהיה ועד. עיריית חדרה, עשתה בחירות לפני שנה וקצת. ומכיוון ששכונת הפארק עשתה בחירות לפני, נקבע שהם לא נכנסים ללופ של הבחירות האחרונות. לפי תקנון העיר חדרה, הבחירות הבאות לועדי השכונות, יהיו בעוד שלוש שנים. בינתיים, אנחנו עובדים באופן שוטף מול השכונה. מטפלים בשכונה ודואגים לצרכיה. תושבים שיש להם בעיות כאלה ואחרות, יכולים תמיד לפנות לעירייה ולקבל מענה. העירייה ערכה בחירות דמוקרטיות בכל העיר".

 

עו"ד תמר איטח: "התקנון של בחירת הועדים, סותר את עצמו. ונותן את כל הכוח לעירייה, למחוק את כל התקנון הזה. במחי יד. ברגע שהעירייה לא רוצה שיהיו ועדים, היא יכולה להתעלם מעצם קיומם. או לא לבצע בחירות נוספות. וכאמור, אין אף חוק מדינה שמייצג ועדי שכונות. מדובר בעניין שהרשות התירה. ומזכותה גם לקחת. מי שמבין אתההתנהלות של העירייה, בתור ועד, מבין שצריך ללכת מאוד בזהירות. כדי לקבל את מה שהוא רוצה, בשביל השכונה שלו".

לדבריה, מוסיפה חברת ועד שכונת ברנדס מזה כ-20 שנה, שולי בן שבת: "מאז שעיריית חדרה החליטה לעשות בחירות לועדים דרכה, הם אחראים על הועדים. זה משהו חדש. לפני כן, כל שכונה עשתה אסיפת תושבים ובחרה את נציגיה. העירייה רוצה שהכל יעבור דרכה. יש לנו נציג מעמותת פנאי העיר גם בקבוצת הווטס אפ של הועד. אבל פתחנו גם קבוצה בלעדיהם, ברור. יש דברים בשכונה שלא קשורים אליהם".

 

מעיריית חדרה נמסר: "בעיר חדרה, נערכו בחירות לוועדי שכונות. ובתקנון שפרסמה העירייה, נקבעו המועדים לקיום בחירות לוועדים. לכן לא ברורה הטענה, לפיה העירייה מטרפדת כביכול בחירות בשכונה. ראוי לבדוק, מי היו אלה שחיבלו בעבודת הוועד שנבחר בשכונת הפארק. ומדוע גרמו לועד להתפטר. עיריית חדרה, תמשיך לשרת את תושבי העיר חדרה בנאמנות. בכל חלקי העיר".

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות