fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עונת הכרישים מתחילה, בעמותת אקואושן נערכים בדריכות

בחודש נובמבר, צפויים עשרות הכרישים להגיע לאזור תחנת הכוח בחדרה. בשל המים החמימים שם. בעמותת אקואושן מתחילים להתכונן
אחד הכרישים ליד תחנת הכוח בחדרה \ צילום: חגי נתיב
אחד הכרישים ליד תחנת הכוח בחדרה צילום: חגי נתיב

זה עומד לקרות באמצע חודש נובמבר, פלוס מינוס. כשטמפרטורת המים, תגיע ל-24 מעלות. אז, מתגודדים במים החמימים עשרות כרישים. שנהנים מהחמימות. ופחות מזה, מקהל הסקרנים. המגיע כדי להתבונן מקרוב בייצור הימי, המוכר בעיקר מהסרט מלתעות.

המנהל המדעי של עמותת אקואושן, הד"ר אסף אריאל: "כיוון שצריך לנהל את אירוע הכרישים הזה, שנמשך מנובמבר ועד חודש מרס, יש לנהל את התופעה. ואנחנו, בעמותת אקואושן, עושים זאת ביחד עם החברה להגנת הטבע, עיריית חדרה, אוניברסיטת חיפה ועמותת כרישים בישראל. כולנו מתגייסים, כדי לשמור על הכרישים. וגם על בני האדם, הבאים לראות אותם מקרוב".

 

מגיעים כמעט על החוף

הד"ר אסף אריאל, מסביר שעמותת אקואושן פעילה ביישום פרוייקטים מדעיים, חינוך לשמירה על הטבע הימי וסיוע במחקרים של האיחוד האירופי. בכל מה שקשור לביולוגיה ימית. וכן עובדת תוך שיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות. לעמותה יש ספינת מחקר, העוגנת בהרצלייה.

ההיערכות לבקורם של הכרישים, הוא רק עניין חינוכי אחד, שבו עוסקת העמותה. "ישנו פרוייקט הסברה נרחב, שאנו עוסקים בו בזמן שהכרישים מגיעים", הוא אומר. "באמצעות עמדות הסברה, שממוקמות בסמוך. באזור נחל חדרה".

ולמה צריך הסברה?

"סירות עלולות להכנס ולפגוע בהם, ואנשים עלולים להיכנס לאזור בצפיפות ובצורה לא אחראית. וזה יכול להיגמר לא טוב. בנוסף, יש מי שזורקים להם אוכל. וגם זה לא טוב. כי לא צריך ליצור להם עמדת האכלה".

שיאכלו, למה זה רע?

"צריך לזכור שמדובר בחיית בר גדולה. הם מגיעים ממש קרוב לחוף. אפשר להתבונן בה וליהנות, אבל יש לעשות זאת בצורה בטוחה. ולהשאיר אותם בטבע, בו הם מוצאים את המזון שלהם בעצמם. מבלי להתערב בזה".

 

הד"ר אסף אריאל \ צילום: איילת קדם
הד"ר אסף אריאל \ צילום: איילת קדם

 

זן בהכחדה

לדברי הד"ר אסף אריאל, ניהול התופעה של הגעת הכרישים חיוני, גם בשל העובדה שמדובר בזן הנמצא בהכחדה. עקב דייג בלתי מבוקר, לאורך שנים. "לפני מספר שנים, כשרשות הטבע והגנים לא אכפה את עניין דייג הכרישים, היו מגיעים דייגים לשפך נחל חדרה. כדי לדוג אותם. הכרישים שניצודו לשם מאכל, נשלחו בעיקר לרצועת עזה. כעת יש אכיפה, ויש יחידה ימית. צריך להדגיש, שמדובר בחיה הגדלה ומתפתחת במשך עשרות שנים. לאט. ההתבגרות המינית של הכרישים, היא בגיל מבוגר. אז ברגע שצדים אותם, לוקח לאוכלוסיית הכרישים זמן להתאושש. ויש להם תפקיד באיזון האקולוגי הימי. 100 מליון מהם, ניצודים בכולם מידי שנה. ויש ירידה של 90 אחוזים, באוכלוסיית הכרישים העולמית".

ועכשיו מדברים שבכבד של כרישים יש חומר מסויים שעשוי לסייע בעניין הקורונה

"בכבד של הכריש, יש איזה חומר מסויים. שאומרים עליו כי הוא יכול לשמש בחיסון לקורונה. אז יכול להיות שעכשיו ייאלצו לצוד אותם. וזה מעלה חששות כבדים".

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

כבר הורדתם את האפליקציה של חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!
להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!
לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות