fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרכז חדש לנפגעות תקיפה מינית

המרכז נפתח בבית החולים הילל יפה בחדרה ומטרתו להעניק טיפול כוללני לנפגעות
צוות המרכז \ צילום: דוברות בית החולים
צוות המרכז צילום: דוברות בית החולים

המרכז לנפגעי תקיפה מינית, נפתח השבוע. בבית החולים הילל יפה בחדרה. בהנהלת הד"ר רנת ריינס-כרמל, רופאה בכירה באגף נשים ויולדות ומנהלת מיון נשים. הצוות הרפואי במרכז, כולל גם את העובדת הסוציאלית נירית שרעבי, מרכזת תחום השירות הסוציאלי. והאחות האחראית במחלקת מיון נשים,  מיה ספיר. המרכז לנפגעות תקיפה מינית, פועל בכל שעות היממה. בחדר ייעודי, בתוך מחלקת מיון נשים. המענה הוא פיסי ונפשי כאחד, וניתן גם לגברים וילדים הזקוקים לו. על ידי צוותים, שקבלו הכשרה לעניין זה. המרכז מטפל בנפגעות תקיפה מינית מכל סוג. בטווח זמן של עד שלושה ימים מיום האירוע. ואם צריך, גם יותר מזה.

 

הפנייה למרכז חסויה

הד"ר רנת ריינס-כרמל מסבירה: "חשוב לנו להבהיר, כי הפנייה למרכז חסויה. וכך גם כל הפרטים אשר מוסרים לנו הפונים. לנתונים שאנחנו אוספים אין גישה לשום אדם מלבדינו, צוות המרכז. אנחנו עושים הכל, על מנת לכבד את נפשם ואת גופם של הפונים אלינו".

מנהל בית החולים הילל יפה, הד"ר מיקי דודקביץ, מוסיף על דבריה: "לצערינו, אנו עדים כל הזמן לאלימות נגד נשים. וכן לתקיפה ולפגיעה, על רקע מיני. הנהלת בית החולים ומשרד הבריאות, רואות במהלך זה של פתיחת מרכז אקוטי לנפגעות תקיפה מינית, צעד מהותי וחיוני".

 

הד"ר רנת ריינס-כרמל \ צילום: דוברות בית החולים
הד"ר רנת ריינס-כרמל \ צילום: דוברות בית החולים

 

רצוי לא להתקלח

במרכז לנפגעות תקיפה מינית, מדגישים כי רצוי להגיע להיבדק, סמוך ככל האפשר לזמן התקיפה המינית שאירעה. ואף לפני מקלחת והחלפת בגדים. זאת על מנת לאפשר נטילת ראיות, בעת הצורך. אם וכאשר יהיה בהמשך לטיפול הרפואי והרגשי, גם טיפול פלילי. כמובן: בהסכמת הנפגעת. ועוד מצייניפם במרכז, כי אין צורך בהגשת תלונה במשטרה, כדי להגיע. אפשר להגיע גם זמן ארוך יותר לאחר הפגיעה המינית. לשם קבלת טיפול והסבר בנוגע למחלות מין, הריון לא רצוי ועוד. הפנייה למרכז, כאמור, תישאר חסויה.

לקבלת טיפול במרכז לנפגעות תקיפה מינית, אפשר להגיע באמצעות פנייה ישירה למחלקת מיון נשים. או, לחלופין, באמצעות פנייה למשטרה, תוך הגעה לשם ביחד עם חוקר משטרתי. ואפשר גם להגיע ממוסדות שונים, אחרי תיאום מראש.

חשוב לציין:הפנייה למרכז לנפגעות תקיפה מינית, אינה כרוכה בתשלום. היא ממומנת במלואה על ידי משרד הבריאות. ואין צורך להצטייד בהפנייה רפואית כלשהי. על מנת לקבל טיפול במרכז, ניתן לטלפן למספר הטלפון   או לפנות באמצעות הדוא"ל

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות