fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחאת תלמידים ארצית יוצאת לדרך בעיר חדרה, צפויים עשרות רבות של משתתפים

מחאת תלמידים, ראשונה מסוגה, צפוייה להיערך במוצאי השבת הקרובה, בשעה שבע. בצומת המשטרה, שבכניסה לעיר חדרה. נועם זימן, מראשי המארגנים: "בנינו מתווה, לא מתייחסים אלינו"
מחאת התלמידים יוצאת לדרך \ עיצוב: ליאור שוורץ
מחאת התלמידים יוצאת לדרך עיצוב: ליאור שוורץ

מחאת תלמידים ראשונה, כנגד מדיניות הממשלה ומשרד החינוך, מתחילה את דרכה. תחת הכותרת: "דור העתיד, מסרב להיות אבוד". עם עשרות בני נוער מכל הארץ, שבראשם שישה בני נוער מהעיר חדרה. בני הנוער, יתקבצו בשעה שבע בערב, במוצאי השבת הקרובה, בכיכר המשטרה. שבכניסה לעיר חדרה. המטרה: למחות כנגד מדיניות הממשלה ומשרד החינוך. שאינה מאפשרת למידה מיטבית לתלמידי בתי הספר התיכוניים. נועם זימן, תלמיד בכיתה י"א בבית הספר הרב תחומי בחדרה: "נורא קשה להתרכז בזום, אנחנו לומדים שבע-שמונה שעות ביום, לא כולל עבודות. שזה עוד כמה שעות נוספות ביום, מול המחשב. אנחנו יושבים כל יום מעל עשר שעות בזום. זה בלתי אפשרי".

 

"לא נותנים לנו הקלות"

מעבר ללמידה מרחוק, מתלוננים התלמידים גם על העובדה, כי נדרשת מהם מחוייבות אישית. של 60 שעות בשנה. "עומדים על כך שנעשה את כל השעות האלה, ואין לנו איך להשלים אותן. היה סגר. ועכשיו, זה גם כן לא ניתן. כי רוב המקומות סגורים. ואי אפשר לעשות מחוייבות אישית בזום", אומר נועם זימן. ומוסיף: "יש עוד הרבה בעיות נוספות. אנחנו חוזרים ללמוד בעשירי בינואר. ובגרויות החורף, מתחילות עוד לפני. זה בעייתי ללמוד לקראתן. כשזה רק בזום. ולא נותנים לנו הקלות. אז הגיע הזמן שאנחנו נפעל למען עצמינו. נמחה וגם נפנה לגורמים המתאימים".

ומה אתם מתכוונים לעשות?

"כבר עשינו: פנינו למועצת התלמידים הארצית, לצורך שיתוף פעולה אתם. ויש לנו גב. פנינו גם ליו"ר וועדת החינוך והספורט של הכנסת, רן שפע. ניהלנו איתו שיחת זום. הוא אמר שידאג לנו ונקבעו איתו שיחות זום נוספות".

נשמע שאתם פועלים בכל הכוח

"בהחלט".

נועם זימן, ממארגני מחאת תלמידים \ צילום: פרטי
נועם זימן, ממארגני מחאת תלמידים \ צילום: פרטי

 

"בסופו של דבר, תהיינה הפגנות גדולות"

לדבריו של נועם זינו, המחאה הנוכחית הצפויה להיערך בשבת, היא רק סנונית ראשונה. אחריה צפויות הפגנות נוספות, ברחבי הארץ. "וועדת החינוך של הכנסת, שללה את האפשרות של למידה במרחבים פתוחים", הוא אומר. "אז לא תהיה לנו ברירה. כי כלום לא מתקדם. לא מתייחסים אלינו, התלמידים בכיתות הגבוהות. אנחנו מרגישים שקופים.".

לאילו גורמים נוספים, פניתם?

"פנינו גם ליו"ר השלטון המקומי בישראל, חיים ביבס. וחשוב לציין, שאנחנו לא רק מציפים את הבעיות. אלא גם מציעים פתרונות. בנינו מתווה. אם מבחן הסיום של מקצוע מסויים, נותן 70 אחוזים מתוך ציון הגמר, אפשר לשנות את זה. להעניק למשקלו של המבחן 50 אחוזים. ואת יתרת 20 האחוזים הנותרים, להעביר לעבודה. שמשקלה יהיה רב יותר בשקלול הכולל, והיא תיבדק על ידי גורם חיצוני".

ומה זה ייתן לכם?

"המבחן יהיה ממוקד יותר, והעבודה תוריד מהלחץ. ותעלה מעט את הציונים שלנו. שגם ככה יורדים בזמן משבר הקורונה, בגלל הלמידה בזום".

 

סקר ארצי בנושא הזום

בנוסף להתנהלות מול גורמים כאלה ואחרים, ערכו התלמידים שני סקרים ארציים. בהם לקחו חלק כ-1000 בני נוער בגילאי 16-18. נועם זימן: בסקר הראשון, שנערך לאחרונה, בדקנו את השפעת הזום על הלמידה. וגילינו שהטענות הן שהזום ממש נורא, וגורם לשלל בעיות. פיסיות ונפשיות. כמו דכאון וכאבים בגוף, בגלל הישיבה הממושכת. בנוסף, כל מי שענו על הסקר שלנו, ציינו שהם חווים ירידה משמעותית בציונים. בעקבות השימוש בזום. עכשיו אנחנו עושים סקר למורים, שבינתיים ענו עליו 40-50 מורים. מעל 56 אחוזים מהמורים, מעידים שכרגע הם פשוט לא מצליחים להגיש את התלמידים לבגרות. ומעל 70 אחוזים, אמרו שאם לא יהיה שינוי במתווה הלמודים, הם גם לא יצליחו להגיש לבגרות".

נתונים חמורים

"לכן אנחנו פועלים עכשיו בכל הכוח. להפגנה הנוכחית, יש כבר אישורי משטרה. הכל מוכן. ואנחנו נמשיך ונפעל".

 

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

כבר הורדתם את האפליקציה של חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!
להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!
לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות