fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כתמים החשודים כנפט או שמן התגלו כ-20 ק"מ מחופי נתניה וגוש דן

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי אם יתגלה כי מדובר בכתם המשתרע על פני שטח נרחב, היכולת לטפל בו תהיה מוגבלת למדי
הספינה "בת גלים" נערכת לצאת לים. צילום: המשרד לאיכות הסביבה

מערכת הניטור הלוויני EMSA האירופית עדכנה הלילה (ד') על חשד לכתם שמן מול חופי נתניה וגוש דן. בטיסת סיור מטעם המשרד להגנת הסביבה אותרו כתמים החשודים כנפט במרחק של כ-20-40 ק"מ מערבית מחופי ראשון לציון ועד נתניה.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, אישרה את הגדרת האירוע כ-Tier 3 בשלב זה לפי תוכנית המוכנות הלאומית של ישראל, כלומר בעל פוטנציאל להיות אירוע זיהום ים גדול או בהיקף אזורי או לאומי. זאת, בשל הפריסה הגיאוגרפית והתזוזה המהירה.

במהלך הבוקר יתרחשו סיורים נוספים באזור החשוד, כולל טיסת זיהוי וכלי שיט פיזיים בעומק הים, כדי לקבל תמונת מצב ברורה גם באשר לצעדים שניתן לנקוט בים. עוד יופעלו מודלים שונים לבדיקת הכתם החשוד וכיווני הרוח והים.

האונייה "בת גלים" המשותפת למשרד להגנת הסביבה ולחקר ימים ואגמים, נערכה ליציאה לים עם צוות המשרד, ציוד לריסוס דיספרסנטים ודיגום.

מן המשרד לאיכות הסביבה נמסר כי אם יתגלה כי מדובר בכתם המשתרע על פני קילומטרים רבים, היכולת לטפל בו בים תהיה מוגבלת למדי. בכל מקרה, עשויות להתרחש בחוף נחיתות, וכלל הגורמים יונחו היום על ידי המשרד להגנת הסביבה להפעיל את תוכניות החירום הלאומיות כדי להיערך.

בפברואר בשנה שעברה נחת בחופי ישראל זיהום נפט קשה על פני חופים נרחבים וגרם לפגיעה קשה בחי ובצומח הימי לאורך חופי המדינה. מאות מתנדבים ניקו את החופים במשך שבועות ארוכים ואספו גושי זפת שנפלטו לחוף. השרה לאיכות הסביבה דאז, גילה גמליאל, מסרה כי מקור אותו זיהום במיכלית שהוביל נפט מאיראן לסוריה ושפכה את מטענה מול חופי ישראל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות