fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חוכמת הבייגלה

חוכמת ריפוי עתיקה, עוברת במשפחה חדרתית מדור לדור, והכל התחיל במאפייה
גדעון סער ובתו זוהר \ צילום: איילת קדם
גדעון סער ובתו זוהר צילום: איילת קדם

אי שם בשנות ה-40 של המאה הקודמת, הגיע לחדרה מרוסיה אופה שקט וצנוע, אברום גרשקוביץ שמו. שפתח מאפייה ומכר בייגלע מלוח בעיר. ולימים, הפך למטפל הראשון בישראל ברפואה משלימה. שפיתח שיטה משל עצמו. אשר הייתה מושתתת, על ידע משפחתי קדום. שעבר איכשהו בתוך המשפחה, מפה לאוזן. עד שהגיע מרוסיה לחדרה. היום מטפלת זוהר סער, בתה של נכדתו, בשילוב אקלקטי של שיטות טיפול וריפוי. שביניהן, גם השיטה של הבייגלמאכר. ביידיש: אופה הבייגלע. מסע בזמן ומפגש מיוחד במינו.

הבייגלמאכער בפעולה \ צילום: אלבום משפחתי
הבייגלמאכער בפעולה \ צילום: אלבום משפחתי

 

טיפול משפחתי

כאמור, מי שממשיכה כיום את השושלת המשפחתית היא זוהר סער,38.  תושבת חדרה, נשואה ואם לשניים. המטפלת המגוון שיטות כגון אוסטאופתיה, המבוססת על אנטומיה ופיסיולוגיה של הגוף, נטורופתיה ועוד. אבל גם בכוסות רוח ולחיצות. על פי המסורת המשפחתית של הבייגלמאכר. שהעביר אותה לבתו מירה ז"ל, אימה של זוהר. ומשם, אליה. על אף העובדה שלדבריה, היא עצמה בוחרת בידע נרחב ככל האפשר. המאפשר טיפול מיטבי. ולא מטפלת אך ורק בשיטות המשפחתיות הישנות.

ואכן, בקליניקה שלה, הממוקמת בדירתו של אביה הצייר גדעון סער, הקירות מכוסים בשלל תעודות. כולן שלה. כאשר האב, מצדו, אחראי על הצד הפיננסי והשיווקי של העסק וגם תומך מוראלית. "אני עושה הכל מלבד לטפל", הוא מחייך. ומוסיף שאשתו, מירה, הייתה גם היא מטפלת בחסד. "היא התחילה לטפל ביחד עם הבייגלמאכר, הסבא הגדול", הוא אומר. "ועם אבא שלה. ומהם, למדה את רזי הרפואה המשלימה. "היה לה חוש כזה", הוא נזכר בגעגועים", "להרגיש איך ומה בדיוק צריך לעשות עם כל מטופל". מירה ז"ל, נפטרה רק לפני תשעה חודשים. על הקיר בפינת האוכל, תלוי דיוקנה. כפי שצייר אותו בעלה. אישה נאה, מתוחת גו, הדורכת קשת. שבמרכזה-חץ העולה באש. כוח ונחישות, ניבטים מהציור.

 

דלת הבית והמרפאה של משפחת סער \ צילום: איילת קדם
דלת הבית והמרפאה של משפחת סער \ צילום: איילת קדם

 

טיפל בבן גוריון

ונחזור אחורה, לבייגלמאכר. בתחילת דרכו הטיפולית, עבד אברום גרשקוביץ במאפייה. ואחר כך, טיפל בלקוחות. אלא שכעבור איזה זמן, מאז הביקור המפורסם של כתבת כלשהי מקול ישראל, שבאה לביתו לחזות מקרוב בפלא, התרבו המטופלים מאוד. וכבר לא יכול היה אברום להמשיך ולעבוד במאפייה. וכך, התמסר הבייגלמאכר מחדרה לטיפול בכוסות רוח וכירופרקטיקה. בביתו בשכונת הזיתים בחדרה, שעומד על תילו עד עצם היום הזה. גדעון סער: "הוא טיפל בכל גדולי היישוב של הימים ההם. ביניהם גם דוד בן גוריון, שגריר ארה"ב בישראל ומי לא. והעביר הלאה את מסורת הטיפול המשפחתית".

זוהר סער: "השיטה של הבייגלמאכר, מבוססת על מתיחות ומניפולציות של המפרקים. וכוסות הרוח, יוצרות ואקום. מדובר בשיטות עתיקות, שעובדות מצויין. מזרימות דם בצורה מאסיבית לאיזור המטופל, משפרות את מצב השרירים ומסייעות לריפויו של הגוף. הסבא הגדול שלי, עבד בשיטות האלה עד יום מותו. וכך גם אימא שלי. ששיכללה את השיטה. והוסיפה לה פראפין אורגני, ושמנים אחרים. לשחרור השרירים. וכן גם דיקור וחבישה פסיולוגית".

 

עבודה משותפת עם האם

"אני חושבת שאני מאמינה, כמו הסבא רבא שלי, שהריפוי נמצא בגוף"' אומרת זוהר סער. כלומר: שלבנאדם יש את היכולת והכוח לצאת ממצבים קשים, צריך רק להראות לו את הדרך. הבייגלמאכר היה אדם אופטימי. וגם אימא שלי הייתה כזאת. עבדתי איתה באופן צמוד, במשך 18 שנה. למדתי ממנה הכל, שכללתי והוספתי משלי. היא תמיד דאגה לכולם, חוץ מאשר לעצמה. והיא נפטרה מסרטן".

גדעון סער: "המוות של אישתי מירה, קרה מהר. כמו תאונת דרכים. בשנת 2016 גילו אצלה את הסרטן וניתחו. ולפני תשעה חודשים, בום. היא הייתה אישה חזקה ודעתנית. ויפהפייה אמיתית".

זוהר, מה לקחת ממנה?

גדעון סער: "את הכישרון. זה לגמרי אותו הכישרון, כמו שהיה לאימא שלה".

זוהר סער: "יש לי הרבה מטופלים ואין לי כמעט זמן פנוי. וזה עוד בלי שווק אגרסיבי. מה שמייחד אותי, הוא הבנה עמוקה של אנטומיה, פיסיולוגיה וביו-מכאניקה. שמסייעת לי כמובן לטפל במטופלים".

ומי מטפל בך?

"פעם, אימא שלי הייתה מטפלת בי. עכשיו? עוד נראה. החלום שלי, מכל מקום, הוא פשוט להמשיך ולטפל. זה רק ממלא אותי עוד ועוד, בכל פעם שאני מצליחה לעזור למישהו. כנראה שזה הייעוד שלי".

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות