fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: מחאה נגד הקמת תחנת כוח בגז

המחאה התקיימה בשדה פתוח ליד שכונת הפארק, בסמוך לשטח בו מתוכננת לקום התחנה
מובילה בעלות זיהום בארץ. תחנת הכוח אורות רבין. צילום: אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיוויקי
מובילה בעלות זיהום בארץ. תחנת הכוח אורות רבין. צילום: אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיוויקי

ביום שישי האחרון, התקיימה בשדה פתוח בסמוך לשכונת האוצר בחדרה, מחאה. נגד הקמת תחנת כוח נוספת בגז, בעיר. כחלק מהמחאה, התקיים גם מיצג. שבמסגרתו, אחזו הפעילים בידיהם סרטי קרפ אדומים. ואמרו, פה אחד, שוב ושוב: "כן לשמש, לא לגז". במחאה, לקחו חלק גם חברי כנסת.

כזכור, וכפי שפורסם בהרחבה בחדשות חדרה, אושרה הקמת תחנת הכוח בגז. על ידי הועדה לתשתיות לאומיות. אלא שאיגוד ערים כרמל-שרון התנגד למהלך. אחרי דיון, שהתקיים בראשית חודש ינואר האחרון. וציין בהרחבה מדוע. הדברים כללו שלל השפעות מזיקות לאדם, לסביבה, לחי ולצומח. אלא שעיריית חדרה, לא מיהרה לגנות את הקמת התחנה. מה שגרר פעילות עניפה של התנגדות. של פעילים חברתיים ושל הרשויות המקומיות באיזור. ונראה כי המילה האחרונה בנושא הקמתה של תחנת הכוח, טרם נאמרה.

וביום שישי האחרון, כאמור, התקיימה מחאה בקרבת שטח הקמתה המתוכנן של התחנה.

 

גילה במפתיע

במחאה,  שאורגנה ע"י ראש מטה המאבק ארז אליאב, תושב פרדס חנה, השתתפו בין היתר חברי הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו ויוראי להב- הרצנו מיש עתיד.

וכן ראש מועצת פרדס חנה כרכור פרי יגור, מ"מ ראש המועצה קעטבי, סגנית ראש עיריית חדרה חדוה  יחזקלי, חברי מועצת העיר חדרה טל אליהו ורונן הילף, יו"ר וועדת איכות הסביבה אלונה טל קידר ועוד.

יו"ר מטה המאבק, ארז אריאב, ציין בדבריו כי נושא השמירה על איכות הסביבה ועל בריאות התושבים, הינו בראש סדר העדיפויות. "אנו, תושבי האיזור, משלמים 'מס' מזה שנים רבות. על תשתיות מזהמות המותקנות באזורינו. אין מקום להמשיך ולזהם את האזור ולסכן את תושבי האיזור. כאשר מנגד, ישנה אלטרנטיבה נקיה ובטוחה יותר. המעבר לאנרגיות מתחדשת ( סולארית) עם יכולת אגירה, הינה האפשרות הנכונה והמתבקשת. כפי שנעשה בכל המדינות המתוקנות בעולם, שהבינו  מזמן את הסכנה שבשימוש בתחנות כוח בגז.

עו"ד אביעד סיני,  הוסיף על דבריו של אריאב. וציין כי הוא עצמו, גילה במפתיע כי קיימת כוונה להקים תחנת כוח מונעת בגז. הממוקמת במרחק המסתכם בפחות מ-2.5 ק"מ מתחנת אורות רבין הענקית. כאשר לא הרחק משם, ממוקמת האסדה המזהמת. שנחנכה לפני שנה. ובקרוב, לדבריו, אף יוקמו באזור מתקני הנזלה מזהמים . "התחנה החדשה מצטרפת לאסופת המפגעים הסביבתיים העצומים ששתלו באיזור", אמר. "לצערנו, מדינת ישראל החליטה להפוך את איזור חדרה- לחצר האשפה האחורית של המדינה. מדינת ישראל, חייבת להבטיח צדק סביבתי. בין כל רחבי המדינה".

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות