fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ועד העובדים מסיר את הכפפות

ועד העובדים של המועצה המקומית פרדס חנה כרכור מסיר את הכפפות ומשיב למכתבה של ראש המועצה הגר פרי יגור
הגר פרי יגור (צילום: מועצת פרדס חנה כרכור)
הגר פרי יגור (צילום: מועצת פרדס חנה כרכור)

סכסוך העבודה במועצה האזורית פרדס חנה כרכור בעיצומו. ביום חמישי שעבר אושר הסכסוך על ידי ההסתדרות. מאז, מתבצרים הצדדים בעמדותיהם ומתכוננים לניהול משא ומתן מורכב. כפי שזה נראה בזמן כתיבת שורות אלה, לפחות. כזכור, עם אישור סכסוך העבודה, פנתה ראש מועצת פרדס חנה כרכור במכתב לעובדי העירייה. בו הביעה רצון לניהול משא ומתן כזה ואף ציינה שכל עובד החפץ בכך, יכול להמשיך בעבודתו. חברי ועד העובדים, מצדם, מלאו פיהם מים. וסירבו לשוחח בנוגע לסכסוך עצמו ולמכתבה של ראש העיר. יו"ר ועד העובדים, יהודה ועקנין, אמר אמש לחדשות חדרה כי עליו לכתוב קודם את תגובתו למכתבה של ראש העיר. אתמול, בשעות הלילה המאוחרות, הושלמה כתיבת התגובה.

 

הפרד ומשול

"ועד העובדים רואה בחומרה את הניסיון של ההנהלה, 'לעקוף ' את ועד העובדים", כך נכתב בפתיחת מכתב התגובה. המופנה אל כלל העובדים במועצה המקומית ועליו חתום ועד העובדים. "לפנות ישירות לעובדים, לנקוט בשדיטת הפרד ומשול, לגלות עובדות חלקיות, להפיץ מידע לא מדוייק ולהאשים את הועד בהאשמות שווא".

ועוד נכתב במכתב התגובה: "בשנה האחרונה, הנהלת המועצה שמה את העובדים, זכויותיהם וצרכיהם, בתחתית סולם העדיפויות. למעלה משנה, מנסה ועד העובדים לבנות מערכת יחסים של שיתוף פעולה מעולה עם הנהלת המועצה, אך ללא הועיל. הנהלת המועצה מוצאת שוב ושוב דרכים יצירתיות, להימנע מעבודה משותפת. ונוקטת דרך קבע, בפעולות חד צדדיות. פרסום מכרזים ללא ידיעתינו, חשש לכאורה לתפירת מכרזים, פעולות בחוסר שקיפות, בניגוד להסכמים הקיבוציים ותוך פגיעה בזכויות העובדים והתנכלות להם".

 

אי התאמות בשכר

ועוד נכתב במכתב התגובה, המופנה לעובדי המועצה המקומית: "אנו נתקלים, חדשות לבקרים, בטעויות, תקלות אי התאמות בשכר העובדים ופגיעה בתנאי עבודתם. אגף משאבי אנוש, סגר את שעריו בפני העובדים. תפקידו המרכזי של אגף משאבי אנוש, הוא טיפול מסור במשאב האנושי בעירייה. ולא התכחשות והתנכלות. לאחר עשרה חודשים של מאמצי היחדברות עיקשים מצידנו, ביקשנו להכריז על סכסוך עבודה. טענת ראש המועצה כי הדבר הפתיע אותה, מצערת. שכן פניות חוזרות ונשנות הגיעו אליה ואל מנכ"ל המועצה. במקום לקרוא לנו למשא ומתן, על מנת לדון בסוגיות השונות ולפתור את הבעיות, מעדיפה ההנהלה לפנות לעובדים. ולזרות חול בעיניהם. כל שהמועצה נדרשת לעשות, על מנת למנוע צעדים ארגוניים, הוא לשבת אתנו, כמקובל, לישיבות סדירות, בהן נגיע לפתרונות מוסכמים, בעניינים שעל הפרק".

 

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות