fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורי בית הספר שירת העשבים בחדרה הגישו עתירה מנהלית נגד סגירת המוסד החינוכי

חגית בר, אם לתלמיד: הבן שלי לא ישרוד דקה בבית ספר רגיל. אי אפשר לשים כבשים עם זאבים"
בית הספר שירת העשבים היום | צילום: איילת קדם
בית הספר שירת העשבים היום | צילום: איילת קדם

 

עתירה מנהלית  כנגד סגירת בית הספר "שירת העשבים" בחדרה, המיועד ל-100 בני נוער בעלי קשיים נפשיים, הוגשה בסוף השבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בחיפה על יד וועד ההורים. העתירה הוגשה כנגד משרד החינוך, עיריית חדרה והעמותה לטיפול הומניסטי בראשות יוסי ברקוביץ', שהפעילה את בית הספר, שפעל במעמד המוגדר כ"מוכר ואינו רשמי", מזה עשר שנים.

"עניינה של עתירה זו", נכתב בה, "הוא בהתנערותם הפסולה של המשיבים, העירייה ו/או משרד החינוך, בהתאמה, מהעותרים, שהינם הורים לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים. האחרונים סיימו את שנת הלימודים האחרונה במסגרת חינוכית ייעודית בהתאם לצורכיהם, והמשיבים החליטו שלא לאפשר את המשך הפעילות החינוכית".

עוד נכתב בעתירה: "עצם המעבר למוסד אחר, סביבה חדשה לילדים וצוות שונה, תביא בוודאות לחבלה בכל ההתפתחות המשמעותית שהושגה ולנסיגה משמעותית שסופה מי ישורנו. חלק מהתלמידים, ייאלצו להישאר ללא כל מסגרת".

טרם נקבע תאריך לדיון בעתירה.

 

 

הכניסה לבית הספר | צילום: איילת קדם
הכניסה לבית הספר | צילום: איילת קדם

 

מחלוקות על חוזה ההפעלה של בית הספר

קצת היסטוריה: בית הספר שירת העשבים שההודעה על סגירתו ניתנה להורים בסוף חודש יולי האחרון, הוקם ע"י העמותה לטיפול הומניסטי לפני 26 שנים.

בתחילה פעל בלהבות חביבה ובעשר השנים האחרונות עבר למשכנו הנוכחי בחדרה.

הוא ממוקם במתחם ההיסטורי ברחוב ארלוזורוב, ששימש בעבר את ראשוני המתיישבים בעיר: בתים ישנים, מוקפים בוסתן של עצי דקל ופרי.

לפני כחודשיים, קבלו הורי התלמידים הודעה לפיה לא יפתח בית הספר בתחילת שנת הלימודים הנוכחית. הסיבה: מחלוקות בין עיריית חדרה והנהלת העמותה, סביב חידוש חוזה הפעילות של בית הספר.

מכתבים נכתבו, האשמות הדדיות הוטחו וההורים, מצדם, ניסו לפנות לכל הגורמים המעורבים. אך ללא הועיל.

חגית בר, תושבת גבעת עדה, שבנה לומד בבית הספר הפעילה בוועד ההורים: "ניסינו להפעיל ולפנות ולדבר והכל עלה בתוהו. אני לא מחפשת אשמים, אבל איך יכול להיות שמאבק בין עמותה לבין רשות מקומית, יתנהל על גבם של התלמידים"?

המאבק על חייו של בית הספר, החל לדבריה בחודש מרס. אז הודיע ברקוביץ' כי בית הספר ייסגר, היות ועיריית חדרה אינה מאפשרת את חידוש החוזה לשלוש שנים, אלא רק לשנה אחת.

העירייה מצידה, מספרת בר, הודיעה על כניסתה של עמותה חלופית לתמונה, במקום זו הפורשת. אלא שזה לא קרה.

הפתרון שהוצע להורים, נכון לכתיבת שורות אלה, הוא פיזור התלמידים בבתי ספר אחרים. כל תלמיד והרשות אליה הוא משתייך.

בר: הילדים שלנו, לא מתאימים לכל בית ספר והם צריכים מעטפת מכילה ומיוחדת. בנוסף, ישנם 50 תלמידים שטרם נמצא להם פיתרון".

 

המנהיג של הגן הפך לילד אחר

בנה של בר, העולה לכיתה י' אובחן, כמו כל תלמידי בית הספר שירת העשבים שבכיתות ז' עד י"ב, כמי שסובל מבעיות נפשיות. או בקיצור: סעיף 57. זה הטייטל שניתן לו על ידי וועדת הזכאות של משרד החינוך.

בר: "עד גן חובה, הוא היה ילד לגמרי רגיל וחברותי, המנהיג של הגן. ואז שמנו לב שקורה לו משהו והוא הופך לילד אחר. הוא הפסיק גם לדבר, לאכול ולשתות. הגענו לאשפוז בבית החולים שניידר, ואז התברר שמדובר בחידק אלים במוח. ואחרי האישפוז הזה, התחילה ההתמודדות שלנו עם ילד חדש".

 

"זה כמו לשים כבשים עם זאבים"

בר בוכה במהלך הראיון איתה. "הבן שלי לא ישרוד דקה בבית ספר רגיל", היא אומרת, "נאבקנו כדי להיכנס לבית הספר הזה, כי אין עוד בית ספר כזה, שהוא מותאם לנו. הילדים שלנו הם כבשים. שקטים, רגישים. הבן שלי לא ישרוד דקה בבית ספר אחר, זה כמו לשים כבשים עם זאבים".

וכמו כדי לחזק את דבריה, כותב אחד מתלמידי בית הספר, בן 16, בקבוצת הפייסבוק הסגורה של התלמידים:

"בית הספר שיקם אותי מכל המשברים ומהחרם שעשו לי בבית הספר הקודם. הגעתי לבית הספר כילד מפוחד, כל פעם שבאו לדבר איתי, ניסיתי לברוח. פחדתי שיגלו שאני ילד חלש ויעשו עלי שוב חרם. אבל בעזרת הצוות הנהדר, הבנתי שהכל בסדר ולאט לאט נפתחתי. מצאתי בבית הספר שירת העשבים בית שני".

 

 

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "עיריית חדרה אינה מנהלת את ענייניה המשפטיים בכלי התקשורת, ופועלת בתיאום מלא ותחת הנחיות משרד החינוך".

ממשרד החינוך נמסר: "המשרד יתייחס לעתירה במסגרת ההליך המשפטי".

מהעמותה לטיפול הומניסטי נמסר: "טרם קבלנו את העתירה ולכן לא נוכל להתייחס אליה".

 

 

יש לכם סיפור? דברו איתי.
ayeletked@gmail.com

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות