fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שי גבאי: ועד העובדים של עיריית חדרה צריך דם חדש

שי גבאי, רוצה להיות יו"ר ועד העובדים של עיריית חדרה. ומסביר למה הגיע הועד הנוכחי לסוף דרכו
שי גבאי לראשות הועד \ צילום: איילת קדם
שי גבאי לראשות הועד צילום: איילת קדם

ביום שלישי, ה-29.12, יתקיימו בחירות לועד העובדים של עיריית חדרה. שבראשו, עומד עכשיו היו"ר איציק יצחקי. המכהן בתפקידו הנוכחי, מזה כשש שנים. לקראת הבחירות, מספר המפקח על החופים בעיר, שי גבאי, למה הוא חושב שצריך שינוי.  ולמה הוא זה שיביא אותו. "הועד צריך דם חדש", הוא אומר ומוסיף: איציק יצחקי, היה בסדר גמור בתור ראש הועד, למשך שנתיים. אבל עכשיו כבר צריך שינוי. כי הועד הפסיק לתפקד". ראיון.

 

נתק בין ההנהלה לועד

שי גבאי, 36, נשוי ואב לבת שנתיים, הוא יליד ותושב גבעת אולגה. "אני מחובר לשכונה הזאת וחושב שאחיה וגם אשאר בה עד סוף חיי. אני לא אברח מפה", הוא אומר. שי גבאי החל את דרכו כסייר בסיור העירוני, לפני תשע שנים. ואחרי שנתיים, עבר לתפקידו הנוכחי. שבמסגרתו, הוא אחראי על רצועת החוף החדרתית. המשתרעת מתחנת הכוח בצפון ועד לחוף של כושי מדרום. וחולש עליו ממשרדו שעל החוף. בניין ישן, שבקרוב עתיד להשתפץ.

"יש לי תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני במנהל ציבורי", הוא אומר, "ואני מתעניין בכל מה שקשור לתחום המוניציפאלי. אני בנאדם שאוהב לתת, לא אחד כזה שיכול לשבת בצד ולראות שלי טוב ולאנשים אחרים-רע. וכשאני יכול, אני גם פועל על מנת לשנות. אז לקראת הבחירות לועד העובדים, החלטתי להציע את עצמי כדי לשנות. במיוחד לאור המצב כיום. שבו יש נתק מוחלט, בין הנהלת העיר לבין הועד המכהן. יש שם סכסוכים, שאני אפילו לא מצליח להבין על מה הם. איציק יצחקי, יו"ר נועד המכהן, הוא בנאדם מדהים. אני אוהב אותו בפן האישי. אבל בפן המקצועי, הוא לא מספק את הסחורה. לא רק שהוא חלש, אלא שנהיו שם גם מלחמות אישיות. היו בעבר המון מחאות שהועד ארגן בעבר, ואף אחד לא באמת מבין על מה הן. כבר שש שנים, מכהן איציק יצחקי בתפקיד. בשלוש השנים הראשונות, הכל היה בסדר. בשלוש השנים האחרונות, הועד לא מתפקד ואין שום הישגים לעובדים. העובדים מוצאים את עצמם בין הועד לבין הנהלת העיר, במצב שהוא מאוד לא נוח".

 

שי גבאי בחוף אולגה \ צילום: איילת קדם
שי גבאי בחוף אולגה \ צילום: איילת קדם

 

העירייה מנהלת את כספי הועד

לדברי שי גבאי, ישנן דוגמאות רבות. המעידות על כך שועד העובדים של עיריית חדרה, אינו מתפקד לטובת העובדים. זאת על אף העובדה שרק בחודש יוני האחרון, פעל ועד העובדים ביד רמה ואף קיים מחאה, לטובת השמירה על תנאי העובדים.

"המחאה ההיא", הוא אומר, "נועדה על מנת לטשטש את היעדר הקומוניקציה שבין הועד לבין הנהלת העירייה", הוא אומר. "אנשים באים למחאות וצועקים. אבל על מה בעצם הייתה המחאה? האמת היא, שאיש מהעובדים לא יודע בדיוק ולא מבין על מדובר. גם לא אני".

ואם נחזור להווה, הרי ששי גבאי מעיד על כך שבישיבת מועצת העיר האחרונה, ביום רביעי שעבר, הוחלט כי עיריית חדרה תהיה אחראית מעכשיו על קופת הועד. ולא. נוא אינו מאשים את עיריית חדרה. אלא בדיוק להיפך. שי גבאי טוען כי לא ברור לאן נעלמו כספי העובדים, שהופקדו בקופת הועד. והיו אמורים, למשל, לשמש למתנות חג בראש השנה. אלא שבסופו של דבר, שילמה על מתנות החג רק העירייה. והועד לא הפריש מהקופה את חלקו.

"הקופה של הועד, עברה לניהול מחלקת משאבי האנוש של עיריית חדרה, ובצדק", הוא אומר. "הכל בועד עמום ולא ידוע. אולי בגלל שבבחירות האחרונות, הסתדרות העובדים התירה שיהיו 20 אנשי ועד. ולא עשרה, כמו שנהוג בדרך כלל. ועכשיו, אף אחד לא יודע איפה הימין ואיפה השמאל".

 

צריך דם חדש

"ועד העובדים של עיריית חדרה", מסכם שי גבאי את משנתו, "הפך להיות ארגון פרטי. הפועל לטובת חברי הועד. וצריך היום לדאוג גם לאנשים נוספים ולפעול למענם. כבר הרכבתי קבוצה, לפי הכללים. שבמסגרתם, יכול כל מתמודד לבחור קבוצה של עד 20 אנשים. על מנת להציע את עצמו לראשות הועד. ואני מתכונן להתמודד על ראשות הועד. כי צריך דם חדש ואני אביא את הדם החדש הזה. אני בטוח, שהמון עובדים רוצים שינוי. ממה שאני רואה בשטח. אני שומע, שהם לא מרוצים מהתנהלות הועד הנוכחי. ואני מגיע לבחירות טרי ורענן. עם מלוא הרוח במפרשים. ואף אחד לא מריץ אותי, זה רק אני, הפועל למען שינוי. יש מי שאומרים עלי שאני של ההנהלה. אני  באמת ביחסים טובים עם הנהלת העיר. אבל פועל מטעם עצמי. וכל מה שאני עושה, זה לטובת העובדים. שהועד, אמור להיות למענם. הרבה אנשים מברכים את ההחלטה שלי. אני לא צריך את הועד כדי להתקדם, יש לי תארים אקדמיים. אני פשוט חושב שצריך להחליף את הועד ולמנוע את ההידרדרות ואת הנתק שבינו לבין הנהלת העיר".

 

יו"ר ועד העובדים של עיריית חדרה, איציק יצחקי, בתגובה: "אנחנו הולכים לבחירות דמוקרטיות, ומה שיבחרו העובדים- זה מה שיהיה. אנחנו ועד שפועל כבר שש שנים, לטובת העובדים. הבאנו המון הישגים למען העובדים. אני מציע לא להתיימר ולא להתהלל. אלא לתת לציבור העובדים לשפוט. ולפעול כמו בכל דמוקרטיה. צר לי ששי גבאי, בוחר להגיד שהועד לא מתפקד. כשהוא בעצמו, נהנה ממנעמי הועד. ואני מאחל לו ולכולם בהצלחה".

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות