fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אליה אורן מחדרה, בת 10 בלבד, יזמה מבצע חלוקת עוגות לקשישים

אליה אורן בת העשר, משכונת נווה חיים בחדרה, חילקה עוגות לקשישים בשכונה. כדי שיהיה להם מתוק בסגר. וגם רתמה לטובת העניין את יו"ר עמותת פנאי העיר, עו"ד יניב דרי
אליה אורן, הילדה מאחורי מבצע העוגות \ צילום: פרטי
אליה אורן, הילדה מאחורי מבצע העוגות צילום: פרטי

"בכל פעם שאקח ביס מהעוגה שלך, זה יגרום לי להיזכר בפנייך ויעשה לי טוב". את המשפט המרגש הזה, אמר לילדה אליה אורן אחד הקשישים משכונת נווה חיים בחדרה. שאשתו נפטרה, וילדיו שוהים בחו"ל. במסגרת המבצע שיזמה אליה אורן, נשלחה לקשיש עוגה מאפה בית באמצע הסגר. כדי שירגיש קצת פחות לבד. כ-40 קשישים, תושבי שכונת נווה חיים בחדרה, זכו לטעום בשבוע שעבר את העוגות המתוקות. שאפו השכנות בשכונה, להמתקת הבדידות שלהם בזמן הסגר. רביד אורן, אימה של אליה אורן לחדשות חדרה: "רבים מהקשישים אמרו לאליה שתבוא אליהם יותר, כי הם מרגישים בודדים".

 

מתוק בנשמה לתושבי נווה חיים

לדברי רביד אורן, אימה של אליה אורן, הבת שלה היא ילדה שתמיד נרתמת כדי לעזור. "לפני שנה למשל", היא מספרת, "מכרה אליה לימונדה ברחוב, ביחד עם עוד חברה. שגוייסה לטובת העניין. ואת הכסף שהשיגה, תרמה לטובת קניית מתנות עבור ילדים נזקקים".

וואו, ממש עובדת סוציאלית בהתהוות

"אני חושבת יותר בכוון של שרת רווחה. יש לה את הכוחות לעשות שינוי".

כך או כך,  מבצע חלוקת העוגות התחיל כשהילדה אליה אורן, שמעה על פרוייקט ארצי בשם הזה, מתוק בנשמה. והחליטה שהיא רוצה לפתח וליצור לו מקבילה חדרתית, אצלה בשכונה.

רביד אורן: "אליה גייסה אותי לטובת העניין. בנוסף, היא הפעילה אותי גם כדי שאדבר עם מי שצריך. כמו למשל עו"ד יניב דרי, יו"ר עמותת פנאי העיר ובועז לוי, מנהל מרכז הפנאי האזורי רעים. שנרתמו לטובת המבצע, כדי שהיוזמה של חלוקת העוגות  תצא לפועל. והייתה היענות מטורפת".

 

אליה אורן והעוגות \ צילום: פרטי
אליה אורן והעוגות \ צילום: פרטי

עוגה עם ברכה אישית

וככה עבד מבצע חלוקת העוגות: אליה אורן, ביחד עם אימה שהפכה לשותפה צמודה בפרוייקט, פירסמה את המיזם. ברשתות החברתיות, בקבוצות הווטס אפ השונות של השכונה ועוד. במקביל, גוייס גם וועד השכונה. תושבים התגייסו, רשימות של קשישי השכונה הופצו ומבצע 'מתוק בנשמה בשכונה' יצא לדרך.

רביד אורן: "בקשנו שבנוסף לעוגות, ייכתבו גם ברכות אישיות. עבור הקשישים שהעוגות יחולקו לבתיהם. רשמנו את שעות האיסוף ונסענו, אליה ואני, די לאסוף את העוגות. העוגות נאספו במשך יומיים. כשהיו בידינו כל 40 העוגות, נסענו שוב לסיבוב בשכונה. והפעם, כדי לחלק אותן".

ואיך הגיבו הקשישים שקבלו את העוגות?

"עם המון חום ואהבה. ולצערי, במהלך לחלוקת העוגות ראינו כמה בודדים הקשישים שלנו. רבים מהם, אמרו לאליה: "תבואי לבקר יותר, זה עושה לנו טוב. ואני זוכרת שקשישה אחת אמרה: תבואי הרבה, זה נותן לי להרגיש את הנכדה שלי. שלא ראיתי אותה כבר המון זמן".

 

המשנה לראש העיר ויו"ר עמותת פנאי העיר חדרה, עו"ד יניב דרי מוסיף לדבריה: "מרגש לראות פעם נוספת, את הכוח שיש לקהילה. ואת המקום החשוב והמרכזי של מרכזי הפנאי האזוריים, בחוסן הקהילתי. יוזמה נהדרת של ילדה מרגשת ומוכשרת, סחפה שכונה שלמה לעשות טוב לעשרות אנשים בחג. פשוט מחמם את הלב".

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

כבר הורדתם את האפליקציה של חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!
להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!
לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות